Ha min hårddisk kraschat?

Permalänk

Ha min hårddisk kraschat?

Skulle starta igång laptopen som vanligt men den frös vid inloggningsskärmen.
Efter att ha startat om den igen nu så kommer man endast till bios och det finns inget spår av att windows skulle varit installerat på datorn.
Försöker installera windows 10 från usb men får error 0x80300002 vid rutan då partitioner ska fixas. Det går heller inte att skapa nya partitioner, inget händer liksom.

Om man kikar under storage information i bios så hittar man en kingston 128GB SSD, men det ska finnas 256 av SSD tot.

Har min hårddisk kraschat eller vad är det här för knas?

Permalänk
Skrivet av robintribun:

Skulle starta igång laptopen som vanligt men den frös vid inloggningsskärmen.
Efter att ha startat om den igen nu så kommer man endast till bios och det finns inget spår av att windows skulle varit installerat på datorn.
Försöker installera windows 10 från usb men får error 0x80300002 vid rutan då partitioner ska fixas. Det går heller inte att skapa nya partitioner, inget händer liksom.

Om man kikar under storage information i bios så hittar man en kingston 128GB SSD, men det ska finnas 256 av SSD tot.

Har min hårddisk kraschat eller vad är det här för knas?

har du nån annan dator som du kan testa den i ? det finns program som HDDscan & crystalinfo som du kan testa det med.. troligen går det inte installera och köra programmet från den dator som kraschat.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

@Grönahunden: Skriver det här från en rutten laptop från 2007 så har endast 2 laptops till mitt förfogande. Vore det enklaste att helt enkelt svälja min stolthet och lämna in laptopen till nån reparatör som får felsöka?

Permalänk
Skrivet av robintribun:

@Grönahunden: Skriver det här från en rutten laptop från 2007 så har endast 2 laptops till mitt förfogande. Vore det enklaste att helt enkelt svälja min stolthet och lämna in laptopen till nån reparatör som får felsöka?

ja om du vill betala 200-900kr+ kostnad för hårddisk ?
det krävs bara en fungerande datorn för att testa en hårddisk/ssd.. kan du inte koppla in fler för att det är en bärbar. köp en hdd-kabinett finns på kjell&co

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644