Bra Hörlurar för gaming, utan mic?

Permalänk
Medlem

Bra Hörlurar för gaming, utan mic?

Hej! Jag var intresserad av att köpa ett par Sennheiser Game one hörlurar, men efter att ha lyssnat på dess mic kvalitet så blev jag inte så sugen längre.
Jag har sen kollat på lurar som HE-400S och Sennheiser HD 600, dem verkar dock lite väl dyra för vad jag är ute efter. Om jag inte hittar något annat bra, som är billigare och prisvärt, så blir det nog att jag köper HE-400S, men vill gärna få förslag på nå hörlurar som har samma komfort och ljudkvalitet, som jag läst att Sennheiser Game One har, men som är utan någon mikrofon.

Jag undrar även om mitt SupremeFX S1220 ljudkort som hängde med moderkortet(ASUS ROG STRIX Z270E GAMING) är tillräckligt bra för dem hörlurarna jag nämnt eller om jag också bör räkna med att köpa en amplifier också?

Anledningen till att jag inte vill ha någon mikrofon på hörlurarna är att jag hittat MODMIC v4 som har så mycket bättre kvalitet än de inbyggda mikrofonerna.

TL;DR - Jag är ute efter ett par hörlurar med samma komfort och kvalitet som Sennheiser Game One, men utan mikrofon, som bör kosta under 3000kr. btw är öppen/intresserad till/av Open-back designen på Game One.

Permalänk
Medlem

Hörlurar har aldrig mikrofon, kallas headset då.
Sennheiser hd559, 579, 599, 558 och 598 borde alla vara liknande i komfort och ljud med deras gaming headset.
Men när vi snackar lurar som hd600 och HE-400s rör vi oss i en helt annan klass.

Personligen tycker jag modmic4 låter sämre än mikrofonen på Game one/ Game zero. Modmic5 sägs dock vara bättre men inte lyssnat på någon som äger en.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

@BergEr: ville bah vara övertydlig

Vad är det för skillnad på alla Sennheiser hd5-- ? enda skillnaden man ser på de flesta Specifikationer är vilken Hz dem ligger på och det säger mig inte mycket, då jag de senaste 10 åren har haft 600kr Steelseries hörlurar.
Jo jag vet att HE-400S är en helt annan klass, dubbla priset på Game One säger en hel del, men dem har fått så bra recensioner att jag har svårt att hålla mig när jag för närvarande har en plånbok som skulle överleva att jag köpte dem, men HE-400S 3700kr + ModMic 4 600kr så blir det väldigt mycket för något som jag aldrig riktigt lagt tid på förut.

Alla säger ju att Game One har en jättebra mic(för att sitta på ett Headset), men när jag lyssnar på mic tests så verkar den så dov. Game One mic vs ModMic 4 Tycker ModMic 4 låter mycket klarare.

Men ju mer reviews jag kollar på desså mer sugen blir jag på Game One, + så hitta jag en sida där jag kan få den ca 500kr billigare, tror dock jag måste bestämma mig ganska snart för att få den så mycket billigare.

Har nån använt Sennheiser Game One med och utan Amplifier? är det enorm skillnad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qutini:

@BergHa: ville bah vara övertydlig

Vad är det för skillnad på alla Sennheiser hd5-- ? enda skillnaden man ser på de flesta Specifikationer är vilken Hz dem ligger på och det säger mig inte mycket, då jag de senaste 10 åren har haft 600kr Steelseries hörlurar.
Jo jag vet att HE-400S är en helt annan klass, dubbla priset på Game One säger en hel del, men dem har fått så bra recensioner att jag har svårt att hålla mig när jag för närvarande har en plånbok som skulle överleva att jag köpte dem, men HE-400S 3700kr + ModMic 4 600kr så blir det väldigt mycket för något som jag aldrig riktigt lagt tid på förut.

Alla säger ju att Game One har en jättebra mic(för att sitta på ett Headset), men när jag lyssnar på mic tests så verkar den så dov. Game One mic vs ModMic 4 Tycker ModMic 4 låter mycket klarare.

Men ju mer reviews jag kollar på desså mer sugen blir jag på Game One, + så hitta jag en sida där jag kan få den ca 500kr billigare, tror dock jag måste bestämma mig ganska snart för att få den så mycket billigare.

Har nån använt Sennheiser Game One med och utan Amplifier? är det enorm skillnad?

Jag har inte gått igenom alla eller provat alla. Men ett knep Sennheiser använt förr är att de haft lite skum bakom elementet på de billigare lurarna för att ändra ljudet. Så de var exakt samma minus designen. Behövdes bara skruvas isär och ta bort lite fastlimmat skum.

Eftersom att det ska vara samma element som i hd555 så går de bra utan förstärkare. Känner 4st med Game one/zero och ingen av de klagar (iofs gick de från gamingskit förr, nu hypar alla sennheiser istället :). Har hd555 själv och visst förstärkare var ett lyft men inget krav som för t.ex hd650 (till vilka jag skulle säga man slösat pengar på om man inte har förstärkare).

Känns som att killen i den där videon blåser lite i micen, inget jag direkt märkt från mina kompisar med Game one/zero. Dock fick man höra sånt hela tiden när vissa satt med t.ex G930 från Logitech.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=2044934

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=538210

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3441554

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50355395/

Jag har den kombon och det är för mig fantastiskt i spel. Jag vill absolut inte ha en massa bas när jag spelar. Jag vill ha kanalseparering och positionsljud och det får man massvis av med AD700x.

Förstärkaren i G5 är väldigt kraftig, den tar jag med mig som extern dac på resor och den agerar också batteriladddare till telefonen och annat. I tillägg har den bluetooth om du har lust med det.

Det sitter också en DAC i Blue Yeti som jag har provat en månad (innan jag köpte G5) och den är inte så illa pinkad. Den duger alldeles utmärkt.

Jag valde mellan Audio Technica och Philips Fidelio som är så populära och för min del hade inte Philips en chans, de var inte ens i närheten till detta pris.

Modmic har heller ingen chans mot en cardiodmic som tex Yeti eller Audio Technica AT 2020 usb. Har du inte hört Yeti är du välkommen på test med Discord om du har lust. Bara hojta till

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--Asrock Z790i--2X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B

Permalänk
Medlem

@BergEr: Ok tack så mkt!

@marcusOCZ: Jo jag har kollat på Yeti'n, men osäker om jag skulle få plats med den på mitt skrivbord. Och skulle jag lägga ut sådär mycket pengar på mitt gamingset så skulle jag nog hellre köpa HE-400S. Men verkar vara en bra setup!

Tack för tips och snack, det blir att jag köper en Sennheiser PC37X - specialversion som köps från Massdrop för ett mycket billigt pris. Får hålla tummarna att tullen missar den så att den blir ännu billigare

Tack igen!