USB minne på Fyndiq 2TB

Permalänk

USB minne på Fyndiq 2TB

Tänkte höra om nån testat USB-minnet på 2-TB för 546:- från Fyndiq.se?
Rätt så säker på att det är fejk men dom hävdar att så inte är fallet.
Mycket märkligt från ett ändå "seriöst" företag.

Permalänk
Hedersmedlem

Fejk som aldrig förr men det är ju klart att de kommer hävda motsatsen. Tycker också det var konstigt, Fyndiq är väl ändå en relativt seriös sida.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det som är för bra för att vara sant brukar också just vara för bra för att vara sant...

troligen fejk - visst den rapporterar säkert 2 TB när du ansluter men frågan är när början av datat skrivs om när du passerat 64, 128, 256, 512 etc. GB i skrivning.

om det mot förmodan skulle ha riktig minne hela vägen så är det förmodligen absolut sämsta tänkbara sorteringen av flashminne som alla innan har ratat och jag skulle absolut inte spara något viktigt på den USB:n

Bra flashminne i den storleken och till dom låga pengarna finns helt enkelt inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Fejk som aldrig förr men det är ju klart att de kommer hävda motsatsen. Tycker också det var konstigt, Fyndiq är väl ändå en relativt seriös sida.

Skickades från m.sweclockers.com

Har bara handlat därifrån en gång och gör inte om det. Beställde kullager till inlines och det var värdelösa kinakopior. De verkar ha som affärsidé att agera front åt oseriösa butiker som säljer piratkopior och fejkprodukter.

Visa signatur

5700X3D | ASUS X470-F | 32GB RAM | RTX 5070 Ti

Permalänk
99:e percentilen

Köpte fyra mobilladdare på Fyndiq, alla "Samsung" och "2,1 A". Ingen av dem gick överhuvudtaget att använda för att ladda en iPad ("Not Charging") och mobiler laddade extremt långsamt (ett fåtal procentenheter per timme). Vi lyckades aldrig mäta upp mer än 0,8 A från någon av laddarna.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Fyndiq är som en massa andra sidor som bara skapar annonser för saker som andra redan säljer (typ dropshipping, men kanske att grejerna redan finns i landet). De säljer nog en massa utan att alls kolla upp grejerna och kommer säkert skylla ifrån sig och i bästa fall lämna tillbaka pengar när du klagar.

"För att det ska vara superlätt för dig att hitta Sveriges allra bästa fynd har Fyndiq samlat hundratusentals fyndprodukter från hundratals butiker under ett och samma tak"

Låter inte som någon som har något helhetsgrepp eller kontroll av kvalitet direkt. Så är nog helt klart en chansning.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Får Ace of Sweden vibbar av deras sida. Köp in billiga prylar från Kina, rebranda, och sälj dyrt (jämfört med inköpspriserna).

Permalänk
Medlem

Garanterat fake, finns massa liknande usb-minnen och minneskort på ebay med lika orimliga kapaciteter och priser. Du kan ju alltid köpa minnet och köra h2testw för att bevisa för Fyndiq att kapaciteten är falsk.

Men kul att du uppmärksammade det, det bevisar hur oseriösa Fyndiq är. Kommer aldrig handla därifrån, bättre att köpa från Aliexpress och vänta 2 veckor.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Det är som eBay, d.v.s. det är en massa oseriösa småfifflare som säljer sitt skit genom Fyndiq.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | MSI B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX 3600 MT/s | ASUS TUF RTX 3060 OC | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | 2 st 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Skrivet av Alling:

Köpte fyra mobilladdare på Fyndiq, alla "Samsung" och "2,1 A". Ingen av dem gick överhuvudtaget att använda för att ladda en iPad ("Not Charging") och mobiler laddade extremt långsamt (ett fåtal procentenheter per timme). Vi lyckades aldrig mäta upp mer än 0,8 A från någon av laddarna.

Hmm... Har handlat därifrån själv mjukvara och sen tror jag det var nåt SD-minne.
Då är ju frågan hur var dom med reklamation?
Eller struntade ni det?
Får villigt erkänna att jag beställde det men insåg efter 10min att det var för bra för att vara sant.
Mailade dom direkt och ville häva köpet men fick till svar att det redan var skickat hrmmm.
Men om det var nåt fel på det så var det bara att reklamera fick jag till svar.
Samt att jag hade 14-dagars ångerrätt som sig bör.
Men använde man sig av ångerrätten så får man betala returfrakten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

Fyndiq är som en massa andra sidor som bara skapar annonser för saker som andra redan säljer (typ dropshipping, men kanske att grejerna redan finns i landet). De säljer nog en massa utan att alls kolla upp grejerna och kommer säkert skylla ifrån sig och i bästa fall lämna tillbaka pengar när du klagar.

"För att det ska vara superlätt för dig att hitta Sveriges allra bästa fynd har Fyndiq samlat hundratusentals fyndprodukter från hundratals butiker under ett och samma tak"

Låter inte som någon som har något helhetsgrepp eller kontroll av kvalitet direkt. Så är nog helt klart en chansning.

Finns ju många sådana företag idag, köper in stora partier från ebay och lägger på 200% på priset. Borde det inte gå att stämma sådana här företah när de mest säljer kopior?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ekebymannen:

Hmm... Har handlat därifrån själv mjukvara och sen tror jag det var nåt SD-minne.
Eller struntade ni det?
Får villigt erkänna att jag beställde det men insåg efter 10min att det var för bra för att vara sant.
Mailade dom direkt och ville häva köpet men fick till svar att det redan var skickat hrmmm.
Men om det var nåt fel på det så var det bara att reklamera fick jag till svar.
Samt att jag hade 14-dagars ångerrätt som sig bör.
Men använde man sig av ångerrätten så får man betala returfrakten.

Om du vill slippa returfrakten så är det bara att reklamera skiten istället eftersom det garanterat är fel på varan. Kommer säkert stå att det är 2TB i windows men om du kör h2testw http://www.softpedia.com/get/System/System-Miscellaneous/H2te... så kan du bevisa för fyndiq att det i praktiken är mycket mindre än så.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Om du vill slippa returfrakten så är det bara att reklamera skiten istället eftersom det garanterat är fel på varan. Kommer säkert stå att det är 2TB i windows men om du kör h2testw http://www.softpedia.com/get/System/System-Miscellaneous/H2te... så kan du bevisa för fyndiq att det i praktiken är mycket mindre än så.

Ja jag funderade på det men undrar om jag orkar trassla med det, kanske bättre bara betala returfrakten.
Samtidigt som det vore lite kul att köra en test på det och testa hur dom sen hanterar det hehe.
Intressant sak också att dom fortfarande har endast 1ex kvar av minnet då dom endast hade 1 kvar när jag beställde.
Säger väl iofs bara hur seriösa dom är.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Ekebymannen:

Eller struntade ni det?

Reklamerade och fick pengarna tillbaka.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

antar att det är denna det pratas om.
https://fyndiq.se/product/7694709-2tb-usb-minne-2tb-usb-30/?q...

...........................................................................................................................................................................................

http://www.ebay.co.uk/itm/Hot-USB-2-0-Flash-Drive-Memory-USB-...

vet inte riktigt vad de har för magi under huven om de ska lyckas lagara 2TB på 8/16GB skaplig komprimering.

Capacity:
Actual Storage Capacity: 8GB / 16GB
Expansion Storage Capacity: 2TB

låter ju mer som att minnet i sig är 8 eller 16GB men är expanderbart med något random minneskort med upp till 2TB.

sen att Fyndiq desutom saltat specen ännu mer hjälper ju inte. usb 3.0...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Blev ett dyrt 8-16GB minne med lite fuffens mjukvara för dig.

testa inte ens att koppla in den i datorn då det kan vara virus på den dessutom

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

antar att det är denna det pratas om.
https://fyndiq.se/product/7694709-2tb-usb-minne-2tb-usb-30/?q...

...........................................................................................................................................................................................

http://www.ebay.co.uk/itm/Hot-USB-2-0-Flash-Drive-Memory-USB-...

vet inte riktigt vad de har för magi under huven om de ska lyckas lagara 2TB på 8/16GB skaplig komprimering.

Capacity:
Actual Storage Capacity: 8GB / 16GB
Expansion Storage Capacity: 2TB

låter ju mer som att minnet i sig är 8 eller 16GB men är expanderbart med något random minneskort med upp till 2TB.

sen att Fyndiq desutom saltat specen ännu mer hjälper ju inte. usb 3.0...

Expansion Storage Capacity ?
så efter 16GB så börjar den om från 0 igen och skriver över det i början, undrar hur man då kan lagra 2TB när du bara har den sista 16GB delen.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644