Kolla upp begagnad Iphone6

Permalänk

Kolla upp begagnad Iphone6

Vad ska man kolla upp om man ska köpa en begagnad Iphone6? Om vi bortser från det rent uppenbara, såsom sprickor och operatörslåst.
Min son vill ha en sådan och jag har bara ägt androider sen det kom ut.
Har för mig att jag läst att man ska på något sätt kolla om den är fortfarande kopplad till Applekonto på något sätt
Vad mer?

Visa signatur

Räcker det inte med att man ser att en trädgård är vacker?
Måste man tro att det bor älvor längst bak i den också?

Permalänk
Avstängd

Det absolut enklaste är att fråga efter IMEI numret och sedan slå in det på t.ex sidor som denna sida.

IMEI är bokstavligen mobilens personnummer. Det är ett unikt födelsenummer varje mobil har oavsett märke.

På det viset kan du se att mobilen inte är låst, att den är äkta etc etc.

Permalänk
Medlem

Den ska vara utloggad från iCloud med hitta min iPhone avstängt. Du bör även be om kvitto och jämföra IMEI från kvittot med telefonen. Annars är det ju allmänt skick osv som vanligt.

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zunil:

Den ska vara utloggad från iCloud med hitta min iPhone avstängt. Du bör även be om kvitto och jämföra IMEI från kvittot med telefonen. Annars är det ju allmänt skick osv som vanligt.

Imei på kvitto o mobil behöver nödvändigtvis inte stämma om den tidigare varit utbytt på service vilket är vanligt för iphone. Men skulle de vara då be om att få se servicepapper så ska de stå att imei eller sn blivit utbytt.

Här kan du även läsa mer om find my iphone och vad det innebär.
https://support.apple.com/sv-se/HT201365

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.