Beställa kaffemaskin - köpa med försäkring?

Permalänk
Medlem

Beställa kaffemaskin - köpa med försäkring?

Hej!

Tänkte beställa en kaffemaskin och kaffekvarn via en hemsida och min fråga är om man ska köpa med deras försäkring om man redan har hemförsäkring?

Permalänk
Avstängd

@finally:

Har du drulleförsäkring?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

@finally: Hur länge gäller deras försäkring och vad kostar den? Och vad kostar kaffemaskinen?

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddglutt:

@Azzz1: Hur länge gäller deras försäkring och vad kostar den? Och vad kostar kaffemaskinen?

Den kostar 180 kr och gäller i 1 år. Kaffemaskinen kostar 1800 och har 5-10 år garanti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

@Azzz1:

Har du drulleförsäkring?

Vad innebär det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av finally:

Vad innebär det?

Allrisk och generellt så behöver man inte överförsäkra, du har ju redan garanti / möjlighet att reklammera samt hemförsäkring kolla vad det senare täcker och vad självrisken ligger på.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av finally:

Den kostar 180 kr och gäller i 1 år. Kaffemaskinen kostar 1800 och har 5-10 år garanti.

Isf. låter det lite meningslöst med en försäkring. Vilken kaffebryggare har du tänkt att köpa?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av finally:

Vad innebär det?

Citat:

Drulleförsäkring
Drulleförsäkring täcker sådana skador som du själv orsakat. Trygg-Hansas Drulle omfattar både lös och fast egendom.

Drulleförsäkring
Drulleförsäkring kallas även allriskförsäkring och ersätter den typ av vanliga skador som uppstår genom plötsliga och oförutsedda händelser. Bland annat om du tappar något eller blir bestulen utanför hemmet, eller om du själv råkar slå sönder något där hemma. Vår Drulleförsäkring täcker både lös och fast egendom, vilket betyder att vi inte gör någon skillnad mellan till exempel parkettgolvet och den fina ullmattan om det skulle hända något.

Drulleförsäkring är ett av de försäkringsmoment som används mest för att få ersättning vid skador som rör din hemförsäkring. Därför rekommenderar vi att man alltid tecknar Drulleförsäkring till sin hemförsäkring

Så om du har denna så behöver du inte flera då om du skulle råka tappa kanna och den går sönder så ska drulleförsäkring täcka sånt men är lite osäker när det gäller självrisk.

Visa signatur

Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Isf. låter det lite meningslöst med en försäkring. Vilken kaffebryggare har du tänkt att köpa?

En Moccamaster. Garantin brukar väl täcka alla sorts skador, förutom de man orsakat själv?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Så om du har denna så behöver du inte flera då om du skulle råka tappa kanna och den går sönder så ska drulleförsäkring täcka sånt men är lite osäker när det gäller självrisk.

Den försäkringen har jag inte.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av finally:

En Moccamaster. Garantin brukar väl täcka alla sorts skador, förutom de man orsakat själv?

I stort sett jo. Dessutom har du 3 års reklamationsrätt.

Citat:

Garanti

Garantin är giltig i fem (5) år från och med inköpsdatumet. Registererad Moccamasters har 10 års garanti.

Du måste behålla det ursprungliga kvittot som inköpsbevis.

Garantin täcker defekter och felaktiga delar orsakade av fel i material eller tillverkning.

Garantin är begränsad till 1 år om produkten används i kommersiellt syfte. Undantag från garantin anges nedan.

Vad garantin inte täcker:

Normalt slitage, repor och bucklor och skada orsakad av att produkten tappats, stötar och liknande.
Att produkten används för annat syfte än att brygga kaffe.
Misskötsel, försumlighet, underlåtelse att avkalka och underlåtelse att följa våra underhållsanvisningar från användarens sida.
Skada orsakad av felaktig lagring, att produkten kopplats till felaktig spänning, skada orsakad av kemiska ämnen samt rost.
Vattenskada, frostskada och annan onormal miljöpåverkan.
Skada som orsakats av rengöringsmedel eller avkalkningsmedel som inte rekommenderats av Moccamaster.
Löstagbara delar t.ex. spridararmen, filterhållaren och den manuella droppstoppfunktionen samt kannan.
Reparationer och/eller modifikationer som utförts av obehörig servi cepersonal eller om andra delar än Moccamasters egna delar har använts Om en auktoriserad servicetekniker inte kan finna några fel på produkten kommer garantin inte att täcka några relaterade kostnader. All transport görs av eller på begäran från kunden förutom transporten från Moccamaster till kunden.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av finally:

Den försäkringen har jag inte.

Okej. Den försäkringen dom vill att du ska skaffa kostar dig mer än vad kaffebryggare är värd på ett år så jag ser ingen mening med att skaffa det men det är bättre att du skaffa drulleförsäkring då den täcker nästan alla saker och inte bara din kaffebryggare och då blir den mer värd som försäkringen.

Jag köpte en kaffebryggare till min mamma för ett par år sen den håller än så ser ingen mening med att ens ha försäkringen för sånt det är större risk att din mobil går sönder än kaffebryggare.

Visa signatur

Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Kannan är ungefär det enda du kan hasönder på en moccamaster och det krävs lite vilja (eller ett stengolv) för att lyckas med det. En ny kanna kostar typ 300 om det skulle råka hända så jag hade nog lagt pengarna på en drulle på hemförsäkringen och skippat försäkringen till bryggaren. Betydligt vettigare investering.

Permalänk
Medlem

Jag anser att man har försäkring för att skydda sig mot stora oförutsedda utgifter, dvs inte en kaffemaskin för 1800. Att försäkra alla tänkbara småprylar är slöseri med pengar om man inte är mkt oaktsam.