Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon131444:

Får man inte korten så bestrider man skiten ur betalningen bara. Väldigt enkelt! Konsumentskyddet i Sverige är galet starkt. Det skulle innebära att Klarna tvingar att antingen återbetala beloppet fullt ut om man anser att det är utom rimlig tvivel bevisat att du inte fått något. Tvivlar dem och drar dig inför tingsrätten för den betalningen så kan det bli surt för dem att bekosta en sån resa för att senare visa på att kunden (läs du som köpare av något, alls, var som helst) visat sig denne fått en banan i lådan istället för produkten dem köpt.

Jag tvivlar inte på att de skulle skicka något annat än kortet om de skickar ordern. Jag syftar mer på att de skulle makulera ordern istället för att hedra.
Men eftersom att wish betalar rabatten så lär de ju skicka.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Menade givetvis mail ursäkta, skrev via appen.

Skickades från m.sweclockers.com

Vilken status hade din order innan den togs bort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Menade givetvis mail ursäkta, skrev via appen.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur via appen? Ser bara möjlighet att kontakta dem om man har en order öppen.

Visa signatur

Glad Sommar

Permalänk
Medlem

Några andra tips på saker att fynda?
smartLED's är ganska billiga!

Permalänk
Medlem
Skrivet av falconr:

Hur via appen? Ser bara möjlighet att kontakta dem om man har en order öppen.

Min order är fortfarande öppen hos wish dock har den inte bearbetats efter samtal med klarna meddelade dem mig att wish makulerat ordern.

Dock hittade jag en mail adress till dem support@wish.com

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Skrivet av Shamzin:

La en order på OP5, 1938:-. Hoppas den går igenom, sitter på OP3 idag

Hur fick du till det så billigt?

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Min order är fortfarande öppen hos wish dock har den inte bearbetats efter samtal med klarna meddelade dem mig att wish makulerat ordern.

Dock hittade jag en mail adress till dem support@wish.com

Vad har din order för status? Ska man förhålla sig på svenska eller engelska om man mailar den adressen?

Visa signatur

Glad Sommar

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Min order är fortfarande öppen hos wish dock har den inte bearbetats efter samtal med klarna meddelade dem mig att wish makulerat ordern.

Dock hittade jag en mail adress till dem support@wish.com

Vad hade du för status? Jag har behandlas. Annat småplock står levereras.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Jag blåste in en oder på ett iGame Gtx 1070. 2400kr blev det. Tog faktura "betala i slutet av november".

Well well, kommer det så kommer det.. Annars behöver man ju inte betala för en vara man inte fått

Permalänk
Medlem

Fick detta svar

18 okt. 2017
Mariusz kommenterade:
Efter kontakt med klarna undrar jag varför ni makulerat min order?

18 okt. 2017
Wish Support kommenterade:
Hej Mariusz,

Tack för att du kontaktar oss på Wish.

Jag beklagar förvirringen kring din order. För tillfället ser jag att din order du redan lagt håller på att processeras. Det innebär att denna betalning fortfarande försöker gå igenom. Detta kan ta uppemot 48 timmar. Jag vill därför be dig vänta lite till för att se om din beställning kommer gå igenom eller inte. Om det inte gör det kommer betalningen att avslås och du kommer då kunna få dina pengar tillbaka. Jag ser att Klarna sa att din beställning blivit avbruten. Detta är dock inte något som mitt system kan bekräfta än.

Jag är hemskt ledsen att det krånglar för dig. Jag vill be dig återkomma om ett dygn så ska vi se om din beställning gått igenom eller inte. Jag ber än en gång om ursäkt.

Om du har fler frågor eller funderingar tveka inte att höra av dig till oss så hjälper vi gärna till.

Jag önskar dig en fortsatt trevlig dag.
Tack för att du handlar på Wish.

Med vänliga hälsningar,
Selma
Team Wish

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Vore verkligen jätteintressant att veta vad orderstatus var för de som fått ordern annulerad.

Min är i "behandlas". Enligt Klarna så har "beställningen inte aktiverats" utav Wish än (faktura i slutet av november).

Permalänk
Medlem

@M89:

Hade du fått någon bekräftelse? Jag har fått bekräftelse, men fortfarande "Processing".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonafriss:

Hur fick du till det så billigt?

Hoppa in och ut ur kundvagnen, -50% och -10% reward.

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Hur sjutton får ni ner 1080ti till 4000~ ??

Hamnar som lägst på 5600 inkl moms.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thademan:

@trozen: Tack! Blir ju dock billigast 6200 för min del inkl moms :/ Får försöka avvakta till andra rabatter!

//Sebbe

Den pendlar lite i pris. Grundpriset är nu 11600 för mig. Igår var det nere på 11200.

Får den till 6300 nu med moms. Då har jag dock en till 5% rabatt att lägga till. Bör hamna under 6000.

Har dock inte beställt någon än... Flickvännen var inte allt för glad över mitt förslag på att köpa en drönare...

Ska man satsa på en DJI Spark istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Fick detta svar

18 okt. 2017
Mariusz kommenterade:
Efter kontakt med klarna undrar jag varför ni makulerat min order?

18 okt. 2017
Wish Support kommenterade:
Hej Mariusz,

Tack för att du kontaktar oss på Wish.

Jag beklagar förvirringen kring din order. För tillfället ser jag att din order du redan lagt håller på att processeras. Det innebär att denna betalning fortfarande försöker gå igenom. Detta kan ta uppemot 48 timmar. Jag vill därför be dig vänta lite till för att se om din beställning kommer gå igenom eller inte. Om det inte gör det kommer betalningen att avslås och du kommer då kunna få dina pengar tillbaka. Jag ser att Klarna sa att din beställning blivit avbruten. Detta är dock inte något som mitt system kan bekräfta än.

Jag är hemskt ledsen att det krånglar för dig. Jag vill be dig återkomma om ett dygn så ska vi se om din beställning gått igenom eller inte. Jag ber än en gång om ursäkt.

Om du har fler frågor eller funderingar tveka inte att höra av dig till oss så hjälper vi gärna till.

Jag önskar dig en fortsatt trevlig dag.
Tack för att du handlar på Wish.

Med vänliga hälsningar,
Selma
Team Wish

Känns som att det är Klarnas fel då?

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozric:

Känns som att det är Klarnas fel då?

Känns som tvärt om eftersom betalningarna registreras hos dem men aldrig "aktiveras" av Wish.

Permalänk
Medlem

Försökte först lägga en order på min Ipad men den fastnade vänta-läget när man skulle genomföra betalningen via Klarna. När jag sen försökte igen så var paddan "rökt" eftersom man bara kan göra detta en gång per enhet. Testade istället med ett nytt konto på en annan enhet och lyckades få igenom en beställning av 2st 1070 för c:a 5000kr inkl moms. Jag tyckte 1080ti korten hade gått upp för mycket i pris nu?

Hade turen att hitta 50% rabatt-kod genom slumpen. Orkade inte krångla med ytterligare 5% - som jag hade fått tidigare genom att bara gå tillbaka från kassan tidigare. Leveransdatum är 31 december så det är ju ingen höjdare. Det blir många dagars "mining" man missar här - om ordern nu inte blir makulerad.

Permalänk
Administrativ avgift

Update: Fakturan är aktiv hos klarna :)! Blir intressant att se hur de ska slirka sig bort från denna

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 | Vive Focus 3 | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozric:

Känns som att det är Klarnas fel då?

Kontaktade Klarna igen och de menar på att Wish har dragit tillbaka reservationen så att de inte kan betala, har nu bett Wish lägga om beställningen se om det hjälper.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

kbqxhxg 50%

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem

Fynda ett GTX 1070 för 1540 spänn

Visa signatur

Stationär: Corsair Air 540 | Xigmatek NRP-HC1501 No Rules Power @ 1500W | Intel Core i7 7700K @ 5,0 Ghz | GA-Z270X-Gaming | Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 DRAM 3200MHz | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING | ASUS ROG RAIDr Express 240gb SSD | WD Caviar 1TB x3
Laptop: ASUS G55VW | Nvidia GTX 660M 2GB | Intel Core i7 3610QM | Corsair Force GT 120GB SSD | 16GB DDR3 Ram 1600mhz

Permalänk

@arnamide:

Tryck till kassan, är nog en bugg.

Permalänk
Medlem

@arnamide: Det där är ett 1060, du måste välja till ett 1070 i ordersidan.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Skrivet av M89:

Kontaktade Klarna igen och de menar på att Wish har dragit tillbaka reservationen så att de inte kan betala, har nu bett Wish lägga om beställningen se om det hjälper.

Fick du bekräftelsemailet?

Permalänk
Medlem

@alfonsg00:

Redan fått igenom ordern, priset var sjukt lågt redan från start dock (för att vara Wish) Kanske en miss från butiken

Visa signatur

Stationär: Corsair Air 540 | Xigmatek NRP-HC1501 No Rules Power @ 1500W | Intel Core i7 7700K @ 5,0 Ghz | GA-Z270X-Gaming | Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 DRAM 3200MHz | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING | ASUS ROG RAIDr Express 240gb SSD | WD Caviar 1TB x3
Laptop: ASUS G55VW | Nvidia GTX 660M 2GB | Intel Core i7 3610QM | Corsair Force GT 120GB SSD | 16GB DDR3 Ram 1600mhz

Permalänk
Medlem

@runicgol:

Valde 1070 som du ser den lilla grå texten under

Visa signatur

Stationär: Corsair Air 540 | Xigmatek NRP-HC1501 No Rules Power @ 1500W | Intel Core i7 7700K @ 5,0 Ghz | GA-Z270X-Gaming | Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 DRAM 3200MHz | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING | ASUS ROG RAIDr Express 240gb SSD | WD Caviar 1TB x3
Laptop: ASUS G55VW | Nvidia GTX 660M 2GB | Intel Core i7 3610QM | Corsair Force GT 120GB SSD | 16GB DDR3 Ram 1600mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av arnamide:

@alfonsg00:

Redan fått igenom ordern, priset var sjukt lågt redan från start dock (för att vara Wish) Kanske en miss från butiken

Säker på att det inte var en 1060 då? Jag vet det står 1070, men på just den där tror jag man kunde välja mellan dem.

Permalänk
Medlem

Varför är det så lite grafikkort när man söker på wish, är det inte fler försäljare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av alfonsg00:

Fick du bekräftelsemailet?

Nej

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B