Bluescreen och problem att läsa av bootable usb

Permalänk
Medlem

Bluescreen och problem att läsa av bootable usb

Tja,

Har fått lite problem med min dator efter att jag satt i ett ljudkort samt bytt kylpasta.

Får lite random bluescreens med kod Bccode 19 och bccode 50. (mest bccode 50)
Efter att jag fick första bccode 50 så tog jag ur ljudkortet och avinstallerade drivrutinerna men jag fortsätter att få samma problem.

Fick t.ex en bccode 50 inatt nån gång medans jag sov.

Ram minnen har jag inte rört alls sedan jag byggde ihop datorn för ca 4½ år sedan.(Bccode 19?)

Tänkte att jag skulle påbörja en formatering samt ominstallation av W7 imorse men när jag satte i mitt USB med W7 på så vill datorn att jag formaterar det. Testade att formatera det men det gick inte att formatera enligt W7.

Tog med USB minnet till jobbet och satte in det i datorn här och det fungerar utan problem.

När jag startar datorn med USB minnet i och väljer boot menu? (F8) under uppstart så kommer USB minnet fram men det står bara 64MB istället för typ "Sandisk xxxxxx"

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Har du gjort iordning USB-minnet för boot och installation så ska du inte få upp det där öht. Att du ser 64mb/etc är kanske för att den har en partition med något annat, för säkerhet osv.

https://www.howtogeek.com/howto/9585/how-to-setup-a-usb-flash...

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Har du gjort iordning USB-minnet för boot och installation så ska du inte få upp det där öht. Att du ser 64mb/etc är kanske för att den har en partition med något annat, för säkerhet osv.

https://www.howtogeek.com/howto/9585/how-to-setup-a-usb-flash...

USB´et är bootable och uppsatt för det för många år sedan och har använts många ggr.

Som sagt så har jag testat minnet i datorn på jobbet och där fungerar det som det ska men inte på datorn hemma

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

USB´et är bootable och uppsatt för det för många år sedan och har använts många ggr.

Som sagt så har jag testat minnet i datorn på jobbet och där fungerar det som det ska men inte på datorn hemma

Kolla med diskhanteraren så det är rätt partition som du försöker boota ifrån, som jag sa... det ska inte dyka upp öht om det är korrekt uppställt.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T