Vilken film om virtual reality?

Permalänk
Medlem

Vilken film om virtual reality?

Finns en film där dom reser till en virtuell värld och sedan upptäcker att dom redan är i en virtuell värld.
Märker detta när dom med bil kör ut ur staden och hamnar i en vägände, sedan hoppar ut därifrån i hopp att komma till riktiga världen men än igen är den virtuell.....

Kommer inte ihåg så mycket annat om filmen, men den måste vara från 80-90 talet. Har gått på tv nångång slutet av 90 talet om jag kommer ihåg rätt.
Men jag hittar inte filmen, någon som vet vad jag menar för film?

Permalänk
Medlem

Tror du söker filmen The Thirteenth Floor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EliteSweden:

Tror du söker filmen The Thirteenth Floor.

Tack! Ska kolla om det är den...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inception har du ju också angående virtuella världar, dock tror jag inte det är filmen du söker men den är jävligt bra ändå

Visa signatur

MOBO: Gigabyte B650E Aorus Elite X AX ICE | RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast | GPU: Asrock Radeon RX 7900 XTX Phantom Gaming OC 24GB | CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D | Kylning: Thermalright Peerless Assassin 120 | Skärm: 42" OLED 4K LG C3 | Tangentbord: Steelseries 6gv2 cherry | Mus: Razer Deathadder V2 X Hyperspeed | SSD: Kingston FURY Renegade PCIe M.2 NVME SSD 2TB | PSU: NZXT C1000 1000W ATX 3.1 | Chassi: be quiet! Shadow Base 800 FX | OS: Windows 11 | Internet: Fiberoptik 100/100Mbt/s

Permalänk
Medlem

eXistenZ (1999) är ju en klassiker med samma tema.

Visa signatur

Citera för svar.