Permalänk
Medlem

4K TV med HDR för PS4 PRO?

Finns det någon sådan att få tag på i 49-50 tum för rimlig peng? Samsung KS7000-8000 serien verkar ju inte längre gå att få tag på.

Tack på förhand
Rickard

Visa signatur

- A wise man get more use of his enemies then a fool from his friends

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Bildexpert 📺

@Rickard: Beror på hur viktigt det är med HDR. De flesta TV-modeller idag, även budgetmodeller, tar emot HDR-signaler och många mellanmodeller tar till och med del av sådant som högre bitdjup och kanske även utökad färgrymd. Men de är inget vidare på just dynamiskt omfång eftersom de saknar dynamiskt omfång.

Vill du ha något som motsvarar KS-serien måste du upp till Samsungs Q-serie, Sonys XE9-serie eller någon av OLED-modellerna där LG är de som ger lägst latens i spelläget. Du ska även undvika IPS-modeller då ingen på marknaden riktigt har förutsättningarna. För ljusklena och för låg kontrast till att börja med.

Permalänk
Medlem

Hej,

Såg den LG-tvn. Bra pris men den har IPS panel såg jag. Känns som om man vill har en TV med HDR för PS4 Pro så kostar det en rejäl slant. Kanske bättre att slå till på LGn för 4999kr istället?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns en Samsung för ganska brs pris idag. Samsung 49" 4K UHD Smart TV UE49MU7075. Verkar inte hitta mycket tester på den men hur tror ni 4K och HDR funkar på den med en PS4 Pro? Och är inputlagen tillräckligt bra?

Visa signatur

Permalänk
Bildexpert 📺

@Rickard: Inga problem med input lag, har inte huvudet (kolla rtings.com) men under 30 ms. Dock är själva MU7-serien enklare modeller jämfört med förra årets KS7-serie. De har inte ljusstyrkan eller färgomfånget för HDR utan du måste upp till Q-serien för att finna motsvarande kapacitet.

Permalänk
Medlem

@Laxpudding: Tack för bra svar som vanligt. Surt sa räven att det verkar onekligen som att det blir dyrt om man ska ha bra HDR till PS4:an.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hittade den här som kanske kan vara ett bra val om man inte vill gå upp i priser över 10K. Självklart får man kompromissa lite men finns det någon som slår denna om vi pratar priser under 10K?

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4234690

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Rikard hittat nåt bra än? black friday imorrn och jag är ute efter samma!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köpte tillslut Samsung 49” MU7055 för 7990kr. Jag kanske inte har så enormt höga krav men jag tycker att den är kanon! Riktigt bra bild med PS4 PRO. Säkert bättre med typ Sony X9005 eller Samsungs Q-serie men vi blev nöjda och tyckte priset var rätt ok. Hittade du något själv?

Med vänlig hälsning,
Rickard

Skrivet av Babi:

@Rikard hittat nåt bra än? black friday imorrn och jag är ute efter samma!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej, jag har inte superkoll på vad man behöver tänka på när man köper ny tv, men jag har hittat en LG oled55b7v. Är det en bra tv att lira ps4 Pro med? Jag spelar en del Fifa/Nhl samt Gta battlefield och liknande spel. Kollar även mkt på sport och film. Är det ett bra alternativ? Kan tänka mig att lägga max 15000kr och denna ligger just nu på 14990kr. Tacksam för svar