Ingen TV(signal) med ny router. Asus RT-AC68U

Permalänk
Medlem

Ingen TV(signal) med ny router. Asus RT-AC68U

Efter att haft en helt vanlig icke trådlös router i plus 5 år så tänkte jag att det var dags med en ny. Jag menar vad kan gå fel?
Kan inget om routrar med köpte en Asus RT-AC68U och allt fungerar bra förutom att jag inte får någon signal på någon av mina kanaler till TVn. Har Tv via bredband hos bredbandsbolaget. En HD-box som heter Tomson. Routern hittar självklart HD-boxen under klienter men inga kanaler fungerar. Har testat att starta om allt ett antal ggr utan lycka. Pratat med BBB men de kan inte hjälpa en så bra för att vissa av deras system ska vara nere till den 15 Dec så jag tänkte om någon här vet några knep eller om någon har liknande problem. Jag är galet frustrerad. Kan inte bara saker och ting fungera när man kopplar in dom......

Ha en bra dag.

Permalänk
Medlem

@Folke01:

Du bör kika på inställningar för din router, alternativt skaffa den BBB ger ut!

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB

Permalänk
Medlem

Hahaha bättre att gå hit istället för att ringa BBB. Läst lite här och ändrat lite inställningar på "IPTV" Det fungerar nu, för tillfället iaf. Tusen tack!