Windows 10 rollback för gästkonto

Permalänk
Inaktiv

Windows 10 rollback för gästkonto

Goddag Bullen,

Jag har en Windows 10 dator för spelande / surfande etc hemma. På datorn har vi mitt, min frus och administratörskonto. Och sedan 10 minuter ett gästkonto med väldigt begränsade befogenheter. Det är inställt och nedlåst med Gäst-användargrupp som huvudgrupp.

Dock kan man ladda ner filer och hållas, och jag letar efter ett verktyg som kan återställa gästkontot till en baseline (Som det är nu, när allt är färdigtkonfigurerat). Finns det några bra verktyg?

Jag har kikat på Reboot & Rollback RX men dessa verkar enbart klara att hantera hela datorn och inte på användarniv / Användarkonto? Finns det något enkelt svar på mitt problem?

Permalänk
Medlem

Vem och till vad är.kontot till för?
Lite beroende på så kan en virtuell maskin kanske vara lösningen. Där kan du välja att den alltid startar från samma utgångspunkt och kan även ha helt isolerad miljö från resten av datorn. Men misstänker att det inte är optimalt för ditt bruk.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sp0de:

Vem och till vad är.kontot till för?
Lite beroende på så kan en virtuell maskin kanske vara lösningen. Där kan du välja att den alltid startar från samma utgångspunkt och kan även ha helt isolerad miljö från resten av datorn. Men misstänker att det inte är optimalt för ditt bruk.

Skickades från m.sweclockers.com

Väldigt ospecificerad användning utan kravprofil förutom att kontot återställs när man loggar ut. Slösurf, läsa tidning, maila... för hushållsgäster.