Vad är dessa för bankuppgifter?

Permalänk
Avstängd

Vad är dessa för bankuppgifter?

Tjena! Jag ska ta emot betalning från utlandet. Jag har tidigare tagit emot betalningar från andra länder där jag bara angett BIC/SWIFT och IBAN. Jag har Swedbank AB. I detta fall ska jag ange följande uppgifter:

- Your name/business name (det vet jag vad det är)
- Email (det vet jag vad det är)
- Address (det vet jag vad det är)

- Bank institution number (vad är detta?)
- Bank transit number (vad är detta?)
- Bank account number (är det IBAN?)

- Account type (e.g. chequeing, savings, etc.) (antar att bank account är rätt typ här?)

Så vad är de "bank" för något? Och går de att skrapa fram via IBAN och SWIFT/BIC? Eller måste man begära något särskilt från Swedbank?

Tack för svar på förhand! / AplAy.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@AplAy:
Här har du swedbanks uppgifter:
https://www.swedbank.se/om-swedbank/kontakta-oss/swedbanks-hu...

Som konto ska du uppge IBAN

Valuta skulle jag uppge, är osäker på vilken men INTE SEK iaf, eur eller USD borde funka

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Tjena! Jag ska ta emot betalning från utlandet. Jag har tidigare tagit emot betalningar från andra länder där jag bara angett BIC/SWIFT och IBAN. Jag har Swedbank AB. I detta fall ska jag ange följande uppgifter:

- Your name/business name (det vet jag vad det är)
- Email (det vet jag vad det är)
- Address (det vet jag vad det är)

- Bank institution number (vad är detta?)
- Bank transit number (vad är detta?)
- Bank account number (är det IBAN?)

- Account type (e.g. chequeing, savings, etc.) (antar att bank account är rätt typ här?)

Så vad är de "bank" för något? Och går de att skrapa fram via IBAN och SWIFT/BIC? Eller måste man begära något särskilt från Swedbank?

Tack för svar på förhand! / AplAy.

Gissar att det är en betalning från USA? De är lite luriga, kolla med Swedbank så kan de ge dig rätt nummer. Det framgår inte från iban eller bic/swift.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kakann:

Gissar att det är en betalning från USA? De är lite luriga, kolla med Swedbank så kan de ge dig rätt nummer. Det framgår inte från iban eller bic/swift.

Det är från Kanada.

De har "Bank transfer number" i sina banksystem och liknande uppgifter som angavs men jag behöver ju bara SWIFT/BIC+IBAN för att kunna ta emot betalningar till mitt svenska bankkonto?

IBAN är ju internationellt för ett av ens bankkonton och BIC/SWIFT skall identifiera bankföretaget? Jag har tidigare tagit emot betalningar från Europaländer via bara BIC/SWIFT+IBAN så de kan ju inte mata in övriga uppgifter som skall ha någon betydelse för mig att kunna ta emot betalningen? Eller?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Det är alltid bökigare utanför europa.
Du borde ha all information på länkarna som postats.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ring Swedbank så kan de hjälpa dig att få till allt.