Styra ljudsystem i google home?

Permalänk
Medlem

Styra ljudsystem i google home?

Har en äldre modell på ljudsystemet, är det möjligt att kunna styra volym på denna i google home appen på något sätt?

Permalänk
Medlem

Funkar om du har en Logitech Harmony hub
Då kan du dessutom styra massa andra saker samtidigt.. (tv osv)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köp Google Audio och koppla till AUX, då kan du nog styra det du vill.

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Medlem

Med harmony hub kan du styra aktiviteterna du skapar i harmony appen och inte enskilda enheter och det fungerar inte helt smärtfritt på svenska och med Chromecast audio kan du styra volymen på själva chromecasten och inte enheten den är kopplad till vilket betyder att du måste ställa volymen på ljudsystemet manuellt därefter kan du sänka och höja chromecasten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olsson80:

Funkar om du har en Logitech Harmony hub
Då kan du dessutom styra massa andra saker samtidigt.. (tv osv)

Skickades från m.sweclockers.com

Nja, vill ju kunna styra allt med google home/google assistant

Skrivet av Chichin:

Köp Google Audio och koppla till AUX, då kan du nog styra det du vill.

Möjligt, tv och receiver är nu kopplade med en optisk kabel, hur får jag tvns ljud till ljudsystemet med google audio, måste jag byta källa varje gång?

Skrivet av Kelzzor:

Med harmony hub kan du styra aktiviteterna du skapar i harmony appen och inte enskilda enheter och det fungerar inte helt smärtfritt på svenska och med Chromecast audio kan du styra volymen på själva chromecasten och inte enheten den är kopplad till vilket betyder att du måste ställa volymen på ljudsystemet manuellt därefter kan du sänka och höja chromecasten.

Ok, vad är best practice då för att kunna styra med google home/google assistant? Köpa nytt ljudsystem?

Permalänk
Medlem

Med just Harmony hub kan du styra volymen på din förstärkare via Google home. Jag gör detta själv på min Marantz stereoförstärkare.

-Hej Google, höj volymen ”marantz” tex höjer volymen på förstärkaren.
Logitechs hub kopplar ihop sig med Google home och integrerar dina apparater i home appen.

Bara skapa aktiviteter i logitech. I mitt fall Tex:
Hej Google, starta netflix

Google har snappat upp aktiviteten från Logitech, så triggar den aktiviteten i hubben.
Hubben skickar:
-Tv på
-Marantz på
-Tv - Netflix
-Marantz - Aux

Du kan i princip styra allt som har IR med Google Home/Logitech

Skickades från m.sweclockers.com