Kan hända att det är en ovärt val denna generation att lägga kisel på annat än rasteringsprestanda, men nvidia har nog inte missat att moores law inte går sådär superbra längre, de kan inte längre bara vänta på att de ska kunna få plats med fler transistorer för ett billigare pris någon gång i framtiden för att kunna göra något för grafisk-kvalitet i spel.
Detta kan mycket väl vara rätt väg att gå för att komma framåt, och så länge rasteringsprestandan inte blir direkt lidande (2060 och 2070 klarar sig ju sett till prestanda/krona helt utan rtx), så ser jag iaf inget fel med RTX trots att det är till mindre nytta just nu.
Sen... Ray Tracing en gimmick? Va tesselering eller AA osv också gemmicks? Tja smaken är väl som baken, men har sett rätt mycket prestandadödande reglage i spel, och detta är imo en av de som iaf visuellt har varit mest intressant på väldigt länge.
Och om nu nvidia både lägger pengar på onödiga tekniker som ökar tillverkningskostnaderna, och tar överpriser, så borde det ju inte vara några problem för AMD att konkurrera då. Och det menar jag helt allvarligt, blir spännande att se om AMD lägger alla ägg på rasteringsprestanda så borde de absolut kunna konkurrera med prestanda/mm2, något de haft problem med.
Får nog hålla med Yoshman att många här känns förvånande teknikfientliga, fan detta är ju det intressantaste som skett på GPU-marknaden på jag vet inte hur länge , både amd och nvidia har ju typ bara kommit med fler transistorer i typ 10 år nu. Sen må det brista eller bära, men kul att det händer något iaf.