Permalänk

Erfarenheter av Hitachi för TV?

Hej Jag har en liten undran Funderar på att köpa en ny tv Nu undrar jag om någon har nån erfarenhet av Hitachi tv Funderar eventuellt på en Hitachi 49 tum Tacksam för råd o tips

Permalänk
Bildexpert 📺

@pellas_54: Jag har gått igenom den här kategorin av budget/bottenskraps-TV i denna guide och tidigare: https://www.sweclockers.com/artikel/26529

Så kan egentligen bara upprepa mig: Man vet inte vad man får från de TV-apparaterna. Och ingen jag har sett har imponerat på något sätt. Då kan man koka ned valet till följande förhållningssätt

(1) Jag vill ha en TV med en viss storlek för så lite pengar som möjligt. Bara den visar bild är jag nöjd.

...eller...

(2) Jag vill säkra en viss kvalitetsnivå och därför går jag på testade och beprövade modeller även om det kostar mig lite mer pengar

Om du lutar mer åt filosofi (1), köp en Hitachi.

Permalänk

Njae. Jag vet att bland annat Hitachi, Grundig, Luxor, JVC, Toshiba m.fl. säljer apparater tillverkade av turkiska Vestel under eget märke.

Gå på rådet från @Laxpudding

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Bildexpert 📺

Drar från minnet här men för ett par år sedan var såldes det Pioneer-TV där Pioneer i norden blev lika överraskade som alla att det såldes TV-apparater med deras eget varumärke på. För någon TV fanns då inte i utbudet.

Oklart exakt hur det gick till, men jag skulle spekulera att det kommer som initiativ från Dixons som licensierar varumärket internationellt för att kunna sälja OEM-apparater i sina butiker, där Dixons också äger El-Giganten.

Gissar att uppgörelsen om den licensieringen skedde mellan Dixons och Sharp (vilka äger Pioneer) och att Sharp helt enkelt bara plockade in stålar utan att på något sätt vara inblandade i produkten.

Permalänk
Medlem

manual

Var kan jag ladda ner en instruktionsbok till Hitachi 32HE4500 TV:n?

Har precis köpt en - behöver manual så kan jag återkomma med omdöme sen