Permalänk
Medlem

Hyra kamera

Hej. Ska köpa en ny kamera nu framöver, så beslutsamheten är framme som alltid.
Undrar därför om någon kan tipsa ang företag som hyr ut kamera utrustning?
Skulle vilja hyra kameran över en helg så man får en chans att känna,klämma och testa den lite mera på hemma plan. Är då framförallt ute efter att hyra Nikon z7 samt Sony a7RIII / a7RII.

Någon som har koll på företag som gör det? (finns dom inte i närheten av jkpg så behöver dom ju även kunna skicka produkterna)

Mvh Fredrick.

Permalänk
Medlem

Låter som att du bara behöver beställa från valfri butik över nätet, klämma och känna på kameran och sedan skicka tillbaka den inom 14 dagar om den inte är till belåtenhet.

Permalänk
Medlem

Fast tror inte dom uppskattar så mkt om jag fotar massa bilder med kameran och sedan skickar tillbaka den som "ny" 😂. Vill ju såklart även ta kort med den när jag testar den, därav jag vill hyra dom. Både natur och studio har jag tänkt prova dom i.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frelyax:

Fast tror inte dom uppskattar så mkt om jag fotar massa bilder med kameran och sedan skickar tillbaka den som "ny" 😂. Vill ju såklart även ta kort med den när jag testar den, därav jag vill hyra dom. Både natur och studio har jag tänkt prova dom i.

Vet inte om det har förändrats på senare år men Elgiganten brukade man väl ha 30 dagars lämna tillbaka även om man har provat en produkt, det var liksom bara att strolla in i princip utan anledning (antar att en stor mängd personer missbrukar detta dock). Och då menar jag inte "prova", utan om du ändå har för avsikt att på riktigt köpa så tycker jag det är etiskt försvarbart att köpa den som du mest sannolikt vill ha samtidigt som återlämnande är en möjlighet om det är något som irriterar dig med produkten. Blir såklart svårare om du vill jämföra de direkt mot varandra, och så krävs det såklart att Elgignaten ligger bra prismässigt.

Permalänk
Medlem

Tyvärr ligger dom nog väldigt dåligt prismässigt utan kommer nog importeras istället när jag väl bestämt mig för vilken kamera. Så känns lite fel att köpa en av varje för att sedan lämna tillbaka både. Varit smidigare om det fanns företag som hyrde ut. Scandinavianphoto hyrde ut förr men gjorde inte det längre tyvärr. Kanske dom flesta företag slutat med så det är därför jag inte hittat något 😂.

Permalänk
Avstängd

Du har väl scandinavia foto i närheten av jkpg.

Permalänk
Medlem

Nej deras butik där är nerlagd där tyvärr :/. Sen fattade jag det som att dom inte längre hyrde ut heller för den delen.

Permalänk

Jag hyr ut bland annat en Canon 5d mk4 med ett 24-105 L Is 4 objektiv. Du kan säkert hitta uthyrare för nikin och Sony. Finns på nätet vet jag.

Permalänk
Visa signatur

Ananda - T5.3 - A2C - Sine
Burson Soloist 3XP