Permalänk
Inaktiv

spegla skärm till tv

Har problem med att spegla min datorskärm (asus vga 248 till tv.
Har en displayport kabel mellan dator och skärm och en HDMI mellan dator och tv. När jag koppplar in HDMI kabel i datorn så blir skärmen svart. Bilden speglas i tvn men datorskärmen förblir svart. Någon som har svar på problemet. Mottages tacksamt ;). Grafikkortet är gtx 1660ti
/P

Permalänk
Medlem

Windows tangenten och P (Win+P) låter dig skifta mellan möjliga uppställningar.
Annars högerklicka på skrivbordet och välj bildskärmsinställningar.

Permalänk
Inaktiv

har provat det men det fungerar inte. Så fort jag sätter i HDMI-sladden från tv i datorn blir dataskärmen svart

Permalänk
Inaktiv

Någon som vet om det finns andra inställningar som måste göras? Verkar som signalen i displayportkabeln försvinner så fort jag sätter i HDMI-kabeln i datorn

Permalänk
Medlem

Kolla om grafikkortet har några "gemensamma" portar. Mitt har en HDMI och DP som inte går att använda samtidigt.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk

Uppdatera drivrutinerna,
blir skärmen svart så har den ju anslutning till TVn, kolla alla sources på TVn, sen använder du Windows + P några gånger(testa 1 gång, sen 2 ggr, sen 3 osv..)

Permalänk
Bildexpert 📺

Utöver förslaget om att växla port då en del grafikkort inte kan använda specifika portar samtidigt, så kan svaret ligga i hur du kopplar och vilka signaler du kör.

Till exempel att du köra 4K-signal till TV och försöker spegla den till skärmen som då inte tar emot 4K-signal. Kan också vara en HDCP-relaterad fråga då grafikkortet vill köra HDCP 2.2 till TV:n och som följd släcker bilden mot skärmen som inte hanterar HDCP 2.2

Permalänk
Inaktiv

kan tillägga att mitt gamla gtx970 kort fungearde perfekt. detta var dock dvi kontakt mellan dataskärm och dator.