Permalänk
Medlem

Prisbevakning per butik?

Hej!
Osäker på om detta hamnar på rätt plats, men jag köpte en del prylar, några på en butik som inte var billigast då jag inte orkade vänta på lagerstatus samt frakttiden.
Har inte sett någon annan tråd om just detta.

Har kollat in både prisjakt och pricerunner men de sidorna kan man inte ställa in per butik för att sätta en prisbevakning.
Jag köpte ett Ryzen 5 3600 på Netonnet, priset är 2349, lägsta pris enligt prisjakt är 2347.
Då man kan få mellanskillnaden tillbaka på Netonnet om deras egna pris sjunker så vill jag kunna få ett meddelande om deras pris sjunker.
Problemet är ju nu att om Netonnet skulle sänka till 2348 så skickas ju inget mail.

Någon annan som har en bra lösning, känns inte så kul o gå in på varje produkt (10st) hela tiden för att se om något hänt.

Tacksam för input/idéer om hur man kan få till detta.

Visa signatur

//Hallon

Intel i5 4690K - ASUS Z97-A - KFA2 GeForce GTX1080 EX OC 8GB - 8GB Cruicial BallistixSport - Samsung 128GB SSD PRO - EVGA Super Nova 750W

Permalänk
Medlem

Varför bry sig om 2kr prisskillnad?

Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem

Det är en funktion jag saknat också, framför allt på produkter som mobiler där billigast pris ofta är från affärer utanför Sverige som importerat mobiler från billigare regioner.

Det närmaste du kan komma, så vitt jag vet är att gå in på butikens prisjaktsida (där du kan läsa recensioner) och sedan "gilla butiken". Sedan när du lägger till något för bevakning kan du välja att endast bevaka "från butiker du gillat"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hallon83:

Hej!
Osäker på om detta hamnar på rätt plats, men jag köpte en del prylar, några på en butik som inte var billigast då jag inte orkade vänta på lagerstatus samt frakttiden.
Har inte sett någon annan tråd om just detta.

Har kollat in både prisjakt och pricerunner men de sidorna kan man inte ställa in per butik för att sätta en prisbevakning.
Jag köpte ett Ryzen 5 3600 på Netonnet, priset är 2349, lägsta pris enligt prisjakt är 2347.
Då man kan få mellanskillnaden tillbaka på Netonnet om deras egna pris sjunker så vill jag kunna få ett meddelande om deras pris sjunker.
Problemet är ju nu att om Netonnet skulle sänka till 2348 så skickas ju inget mail.

Någon annan som har en bra lösning, känns inte så kul o gå in på varje produkt (10st) hela tiden för att se om något hänt.

Tacksam för input/idéer om hur man kan få till detta.

Kan man? Vet du hur länge det gäller? Köpte en tv där som sänkts med 2000 nu, men det var typ 6månader sedan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberNerd:

Varför bry sig om 2kr prisskillnad?

Detta var ju bara ett exempel, finns ju komponenter som diffade mer. 2kr hit o dit gör mig ingen skillnad, tog bara den produkten då den låg överst på mitt kvitto

Skrivet av AldrigJa:

Kan man? Vet du hur länge det gäller? Köpte en tv där som sänkts med 2000 nu, men det var typ 6månader sedan

Skickades från m.sweclockers.com

På Netonnet vet jag att det gäller under din öppet köpet period, betalar man med deras Netonnet kort så får man öppet köp i 90 dagar, under denna period kan man alltså få pengar tillbaka.
Senast jag köpte ett grafikkort så fick jag tillbaka 299kr då de sänkte detta veckan efter jag köpt det. Många bäckar små.

Visa signatur

//Hallon

Intel i5 4690K - ASUS Z97-A - KFA2 GeForce GTX1080 EX OC 8GB - 8GB Cruicial BallistixSport - Samsung 128GB SSD PRO - EVGA Super Nova 750W

Permalänk
Medlem

Visst, men du kan nog kolla upp dina priser en gång i veckan.

Något jag retat mig mycket på är däremot att prisjakt kan filtrera på butik x och y för en produkttyp, sedan visas ändå alltid billigaste priset bland alla butiker och sorterat efter det. Förstör totalt inköp från ett ställe.

Komponentkoll är iaf en frisk fläkt. (TBG ftw apachez)