Köpa smart watch, välja rätt längd på bandet?

Permalänk
Medlem

Köpa smart watch, välja rätt längd på bandet?

Hej, är ute efter en smartwatch men hittat inte längden på armbanden på dem jag gillar och vågar då inte beställa eftersom jag inte vet om det passar min handled.

Har ca 22 cm runt min handled och har en vanlig g shock vilket passar. Hur vet man hur man ska välja rätt, som sagt första gången jag skaffar en smart watch. Tack på förhand

Permalänk

@aki04: går det inte att byta armbandet på klockorna ?

Permalänk
Medlem

Man börjar med att läsa Det står ju storlek på armband/klockorna.

Eftersom du inte skrev ens vilka du kollat på och inte hittar så blir det svårt att hjälpa.
För kollar jag fitbit, apple watch, galaxy watch, garmin ex så står det klart och tydligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Man börjar med att läsa Det står ju storlek på armband/klockorna.

Eftersom du inte skrev ens vilka du kollat på och inte hittar så blir det svårt att hjälpa.
För kollar jag fitbit, apple watch, galaxy watch, garmin ex så står det klart och tydligt.

vart ser du längden ppå bandet för när jag kollar på prisjakt tex ser jag bara dimensionen på uret, inget längd på banden

Permalänk
Medlem
Skrivet av aki04:

vart ser du längden ppå bandet för när jag kollar på prisjakt tex ser jag bara dimensionen på uret, inget längd på banden

Gå in på respektive tillverkares hemsida som man gjorde förr i tiden
Men eftersom du fortfarande inte skriver vilket du är ute efter så vet jag inte mer än så.

Permalänk
Medlem

Fruns fitbit charge 3 kan man byta armband på. Paketet innehöll två olika armband, ett stort och ett litet.
Upp till 22cm handled enligt hemsidan; https://www.fitbit.com/se/shop/charge3#sizing

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Gå in på respektive tillverkares hemsida som man gjorde förr i tiden
Men eftersom du fortfarande inte skriver vilket du är ute efter så vet jag inte mer än så.

denna typ

https://www.netonnet.se/art/telefoner/smartwatch/klockor/huaw...

Permalänk
Medlem

Detta står på första sidan som du länkar till: " Armbandet passar alla med omkrets på handleden mellan ca 14-21 cm."

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

"Passar handledsstorlek 140-210 mm"

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Medlem
Skrivet av AReal_Human:

"Passar handledsstorlek 140-210 mm"

Fan ska man ha så korta band för, helvete också

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Alla 22mm band skall passa till klockan så det är inte supersvårt att hitta ett annat om det inte passar.