Qi-laddning på Samsung Galaxy S9 Plus: Var är laddpunkten?

Permalänk
Medlem

Qi-laddning på Samsung Galaxy S9 Plus: Var är laddpunkten?

Finns det diagram över var Qi-laddaren sitter bakpå en Samsung Galaxy S9 Plus i jämförelse med framför allt en S7 Edge? Jag har en hållare med trådlös laddning i min bil som inte kan ladda min S9 Plus som jag fick idag av min kusin. Jag har testat och den laddar på min trådlösa laddare jag har vid sängen, det är en gammal Samsung Qi-laddare som inte ens har fast charge som jag har vid sängen för jag behöver ärligt talat ingen snabb laddning när jag lägger ifrån mig mobilen på natten, och jag känner mig lite tryggare när jag laddar trådlöst från en Samsung-laddare när jag sover om natten.

Men i min bil så har jag en noname-hållare som jag har monterad med sugkopp i rutan. Den klarar av Quick Charge (jag tror 3.0 men jag är inte säker) och har i flera år varit min hållare och laddare för min S7 Edge. Dock så har vänner haft problem med att ladda sina mobiler i den hållaren och har fått låna kontakten i akutfall (micro-USB).

Nu kommer min första lösning att vara att köpa en USB-C kabel som jag kopplar in i telefonen när jag behöver ladda helt enkelt och jag får använda hållaren endast för att hålla mobilen helt enkelt. Som tur är så täcker inte hållaren för uttaget i underkanten av mobilen.

Men jag undrar om det finns bilder att titta på hur olika telefoner har sina Qi-mottagare monterade i sina mobiler? Det borde väl inte vara så stor skillnad på en S9 Plus och en S7 Edge kan man tycka, från botten och uppåt. Kanske är det själva Qi-överföringen som inte fungerar på min S9 Plus?

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Medlem

Här har du en röntgenbild på den.
Kolla noga så ser du den runda spolen.

Visa signatur

5GHz 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 64GB C16@3.4GHz
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 2TB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 32TB TrueNAS

Permalänk
Medlem

@mezzo_: Jag har en S7 i jobbet och en S9+ privat och den sistnämnde är väsentligt svårare att "pricka rätt" med :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niclas:

https://i.imgur.com/aCozyfX.jpg
Här har du en röntgenbild på den.
Kolla noga så ser du den runda spolen.

Har du en jämförelsebild på en... S9+ då jag tror att jag tittar på en S7 Edge?

@Superolle: Det är säkert bara så att S9+ är mer känslig vad gäller placeringen för Qi-laddningen... Jag har inte direkt något utrymme att manövrera på i min hållare heller. Sen så har jag märkt att det går att placera S7an så dåligt att den säger att den laddar men i själva verket bara blir varm och snarare laddar ur.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@mezzo_: källan https://www.ifixit.com/News/samsung-galaxy-s9-wallpapers
Det ska vara en S9+ eftersom det står det, röntgenbilden är ju tagen med displayen mot "linsen" på röntgenmaskinen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Niclas: My bad, jag blev förvirrad av den runda svarta saken som ser ut som en kamera och jag har bara min S9+ att kolla på, men det är vibratorn va?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@mezzo_: Yes det är vibratorn

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Antagligen så är S9+ bara mer känslig vad gäller placeringen av laddaren och min laddare i bilen sitter inte nära nog helt enkelt.

Visa signatur