Följ Black Week på SweClockers

Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Och jag håller på att tappa tålamodet helt.
Har förstört säket 10 hjälmar i mina försök att rulla CDR (för att inte tala om misslyckad tempering).

Hittade tillslut en hjälm med CDR från start, men har hittils återställt masterwork 9 gånger på första steget utan att få crit på CDR. Blizzard vill verkligen inte att Sorc's ska få tillgång till CDR... suck.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Kul att pit bossar är sjukt svåra nu mycket klagomål hur folk som utan problem klarade lvl 80 klarar knappt lvl 50 nu.. varför har dom sabbat detta nu ? Kommer ta evigheter att farma material för att uppgradera sina vapen ytterligare....

Det tar 5 min för dom bättre att ta sig till bossen sen ska man spendera 10minuter på att nöta ner hpn.. kul mekanik..

Visst har det kommit en patch ? Fick inte ihop att jag med min nya setup fick backa några lvl på pit.

Skrivet av maniac:

Och jag håller på att tappa tålamodet helt.
Har förstört säket 10 hjälmar i mina försök att rulla CDR (för att inte tala om misslyckad tempering).

Hittade tillslut en hjälm med CDR från start, men har hittils återställt masterwork 9 gånger på första steget utan att få crit på CDR. Blizzard vill verkligen inte att Sorc's ska få tillgång till CDR... suck.

Var lika frustrerad förra säsongen, under alla timmar fick jag EN item med cdr från start. Lite bättre nu men jag har inte fått mer en 3 items med + energy för Rogue . Noll med greater affix energy + . Dropsen suger

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Kul att pit bossar är sjukt svåra nu mycket klagomål hur folk som utan problem klarade lvl 80 klarar knappt lvl 50 nu.. varför har dom sabbat detta nu ? Kommer ta evigheter att farma material för att uppgradera sina vapen ytterligare....

Det tar 5 min för dom bättre att ta sig till bossen sen ska man spendera 10minuter på att nöta ner hpn.. kul mekanik..

Jag har varit i grupper där vi varit 3 personer som får boost av en person i pit 61 och han clearar och dödar bossen på 3-5 minuter och detta är Hardcore där man tar överlevnad före styrka. Så man kan säga att han gör det till en 4 manna dungeon men kör solo..

Så det du beskriver vet jag inte om det verkligen stämmer

Sen kan jag tillägga att du får Mats av att spela Infernal hordes. Bara att välja materials kistan så får du en hel del. Blåa mats upp till T4, T5 är gula och T6 uppåt är Legendary.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Sen kan jag tillägga att du får Mats av att spela Infernal hordes. Bara att välja materials kistan så får du en hel del. Blåa mats upp till T4, T5 är gula och T6 uppåt är Legendary.

T6 är väl också gula och T7+ legendary

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem

T7 ger 25st legendary material. Så man får mängder genom det. Så masterworking har aldrig varit lättare.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Jag hatar loot.
Jag hatar tempering.
Jag hatar masterworking.

Helvete va svårt de ska va att få rätt temperings och få rätt affix vid masterworking… riktigt tröttsamt…

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Jaha, du resettade din tempering för 12e gången. Vill du inte ha dexterity? men du, testa igen så ska du få: DEXTERITY!!!!!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag älskar att få 5st av samma skit när man ska köra lite tempering på nåt man letat efter länge.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Jag älskar att få 5st av samma skit när man ska köra lite tempering på nåt man letat efter länge.

Ja, vägningen av de olika statsen måste ändras. Få samma stats av tre möjliga fem gånger på raken är bullshit. Masterworking går iaf att resetta.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Hittade en bättre Windforce.
Första försöket på masterworking, chance for barrage…
Andra försöket, malice
Tredje försöket, malice
Fjärde försöket, movement speed
Femte försöket, chance for barrage…

Undra vad det blir sjätte försöket när jag farmat mer material

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Hittade en bättre Windforce.
Första försöket på masterworking, chance for barrage…
Andra försöket, malice
Tredje försöket, malice
Fjärde försöket, movement speed
Femte försöket, chance for barrage…

Undra vad det blir sjätte försöket när jag farmat mer material

Välkommen till diablo. Meningen med spelet är att du ska kämpa för det du vill ha och när du väl fått det så ska du kämpa ytterligare för det kan bli ännu bättre. Tex en greater affix windforce och sen så ska den också prickas.

Men om du får rätt masterwork direkt så blir det för enkelt och då känns det inte lika ”belönande” och då känns det heller inte lika roligt och motiverande när du fick det du ville ha.

Märker att många klagar om lite samma sak. De vill ha spelet så ”hjärndött” det bara går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Välkommen till diablo. Meningen med spelet är att du ska kämpa för det du vill ha och när du väl fått det så ska du kämpa ytterligare för det kan bli ännu bättre. Tex en greater affix windforce och sen så ska den också prickas.

Men om du får rätt masterwork direkt så blir det för enkelt och då känns det inte lika ”belönande” och då känns det heller inte lika roligt och motiverande när du fick det du ville ha.

Märker att många klagar om lite samma sak. De vill ha spelet så ”hjärndött” det bara går.

Hjärndött å hjärndött, men när man gör om en masterworking 13 gånger som jag gjorde igår och man får samma affix om och om igen, det har inte med att man är hjärndöd att göra, men det blir tråkigt när man inte får det man vill ha någon gång

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Hjärndött å hjärndött, men när man gör om en masterworking 13 gånger som jag gjorde igår och man får samma affix om och om igen, det har inte med att man är hjärndöd att göra, men det blir tråkigt när man inte får det man vill ha någon gång

Ursäkta, menar inte att du är hjärndöd. Menar att man vill att spelet ska vara hjärndött. Ett annat ord för hur enkelt som helst där allt ska serveras och man ska inte behöva kämpa alls.

13 gånger är nästan ingenting och särskilt inte om du äntligen har hittat ditt item.
Första steget är att hitta ditt item. Sen blir det att göra den bättre. Sen blir det ett hitta en ännu bättre av samma osv.

Men jag tolkar mångas klagomål som att de vill ta bort steg 2 helt och hållet. Och då kan man lika gärna ta bort masterworking

Permalänk
Medlem

Skillnad på att behöva kämpa och idioti. 😉😆

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Skrivet av tombman:

Barrage rogue lvl 100 glyph på 19 och pit direkt 30 . Äntligen en bra build. Om nån vill lira pit bara adda . Nu går looten samma till alla.

Jag kör gärna lite med dig om du fortfarande spelar. Det är för svårt att klara av detta själv. Igår låste jag upp, så jag kan köra Tier 61. Mn det är för svårt. Kör som whirlwind barbar denna säsongen. Skulle vara kul att kunna få upp sina grejer till 12 (allt på 8 nu). Men det är för svårt.

På Tier 61 är det inte så svårt att köra igenom dungeons snabbt, men när det kommer till bossen,så blir det för drygt.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem
Skrivet av rumplantation:

Jag kör gärna lite med dig om du fortfarande spelar. Det är för svårt att klara av detta själv. Igår låste jag upp, så jag kan köra Tier 61. Mn det är för svårt. Kör som whirlwind barbar denna säsongen. Skulle vara kul att kunna få upp sina grejer till 12 (allt på 8 nu). Men det är för svårt.

På Tier 61 är det inte så svårt att köra igenom dungeons snabbt, men när det kommer till bossen,så blir det för drygt.

Ja gärna, BattleOoze#266528
Dock sakta men säkert tappar även jag tålamod. Jag behöver ingolith och pit 59 går jag igenom sovandes på 3 minuter men bossarna är bara dryga just nu. Så många gånger dödar de mig när de har typ 2% kvar ....
Hordes tier4 kan jag också köra blind men tier5 har jag inte klarat en enda gång. Känns som jag har stått still långt mer än 10h nu utan att komma nånstans .

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Jag har varit i grupper där vi varit 3 personer som får boost av en person i pit 61 och han clearar och dödar bossen på 3-5 minuter och detta är Hardcore där man tar överlevnad före styrka. Så man kan säga att han gör det till en 4 manna dungeon men kör solo..

Så det du beskriver vet jag inte om det verkligen stämmer

Massor har skrivit på deras forum så det är inte bara jag som inbillar mig att bossar har sjukt hög hp pool nu...

Permalänk
Medlem

Har precis provat en annan variant av Chainlightning Sorc med tvåhandsvapen. T5 går hur enkelt som helst men det är som att springa in i en vägg på T6. Är klanlös numera så om någon vill köra lite så hojta till, Patashnic#1395. Har discord också vilket är lättare än att skriva på PS5:an.

Edit: Ny patch precis.
https://news.blizzard.com/en-us/diablo4/23964909/diablo-iv-pa...

Edit 2: Klarade precis T6! Det var en lång bossfight.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Skrivet av tombman:

Ja gärna, BattleOoze#266528
Dock sakta men säkert tappar även jag tålamod. Jag behöver ingolith och pit 59 går jag igenom sovandes på 3 minuter men bossarna är bara dryga just nu. Så många gånger dödar de mig när de har typ 2% kvar ....
Hordes tier4 kan jag också köra blind men tier5 har jag inte klarat en enda gång. Känns som jag har stått still långt mer än 10h nu utan att komma nånstans .

Hordes Tier5 har jag gjort 2 ggr. Det är lite kämpigt och tar tid. Dog 2 ggr, men klarade det. Dock känns det som att Tier6 är rätt så kört. Iaf att köra helt ensam.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem

Dom verkar ha gjort om Wandering Death-bossen. Man blåser omkring av alla virvelvindar. Ser ut som man åker skridskor.

Edit: Det är något som är fel vid world bosses. Någon annan som upplever samma sak?

Visa signatur

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Kan också köra lite, joonah#2193 kör seasonal softcore

Har en rätt bra utrustad lightning spear sorc som köttar det mesta upp till T7 iaf så kan hjälpa er få lite mats

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem
Skrivet av kniven:

Kan också köra lite, joonah#2193 kör seasonal softcore

Har en rätt bra utrustad lightning spear sorc som köttar det mesta upp till T7 iaf så kan hjälpa er få lite mats

Skickade en request.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Va händer om du dör ?

Jag gör en ny.

Har en hc100 sorc Fireball och en hc100 Druid Landslide.
Håller på att levla en Necro Minion som är hc71 och en Barbar Thorns hc 55 nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Rog Strix RTX 2070 oc

Permalänk
Medlem

Kanske inte är superintressant men jag provade att installera D4 på min Xbox One X då det ingår i gamepass. Man har tydligen 10% rabatt på platinumvalutan och den är cross-platform. Tror dock inte att man kan köpa expansioner på detta sätt, tänker inte chansa.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det kommer en Scroll of Retempering i expansionen och Dark Citadel. Den återställer alla försök. Såg det på Raxx nyhetsvideo (6:20) https://www.youtube.com/watch?v=evkRL3GwtFM

Även en Team Finder
https://news.blizzard.com/en-us/diablo4/24128995/delve-deeper...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lellebror:

Jag gör en ny.

Har en hc100 sorc Fireball och en hc100 Druid Landslide.
Håller på att levla en Necro Minion som är hc71 och en Barbar Thorns hc 55 nu.

Jo tycker bara det är så tråkigt man förlorar all tid o gear man lagt pga man dött av satans lagg man inte kan kontrollera.. tycker inte sånt spel är roligt men vissa gillar att plåga sig själva när man spelar spel hehe jag hade aldrig orkat ha en sån stress xD

Permalänk
Medlem

Hade sån brutal flax med looten denna säsong känns det som. Inom första 1½v hade jag och en polare löst totalt 7st (han 4 jag 3) mythics på under 50 torm. bossar totalt. Sen löste sig crit och LS-temperings på ringar osv, så inom 1½v satt jag på en fullkomligt overpowered forb/LS-sorc som nästan gör spelet lite trist. All content förutom Pit +130 är så fatalt busenkelt. Hade jag varit ett dugg intresserad av att pusha högre pits behövs GA items för 5-10 miljarder minst, och det har jag inte incitament för, även om det är relativt lättlöst genom att carrya 3 pers i T7 Infernal för lite guld osv.
Ser fram mot DLC och därmed nästa säsong dock!

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Jo tycker bara det är så tråkigt man förlorar all tid o gear man lagt pga man dött av satans lagg man inte kan kontrollera.. tycker inte sånt spel är roligt men vissa gillar att plåga sig själva när man spelar spel hehe jag hade aldrig orkat ha en sån stress xD

Sällan jag dött av annat än "user error" förlorade hc100 sorc och hc77 babbe igår pga dumhet
Går fort att levla en ny bara man ser till att ha extra grejer i stashen.

Men jag håller med. HC är inte för alla. Jag tycker att sc känns som att promenera med cykelhjälm och skinnställ.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Rog Strix RTX 2070 oc

Permalänk
Medlem

spelae nyss lite tormented beast in the ice, polaren lyckas få TVÅ (2) !!!!!!! Andariels Visage från EN (1) !!!!!! kill....
själv är jag inne på ungefär 100st Frostburn....

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ibland har man tur. Hittade en Harlequin Crest och en Spear of Lycander från Uber bossar igår.
Lyckades att ta Lilith för en tredje Spark. Så skrotade Lycanders spjut och craftade en ‍Tyrael's Might.

Nu återstår utmaningen att får rätt masterworks, lär ta både tid och guld, men det är väl ett lyxproblem då det går fint att farma T7 hordes (LS Sorc)

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850