Permalänk

Asus VG248QE 144hz strul

Tjena,

För ungefär ett år sedan köpte jag en ny skärm till datorn, jag har inte haft några problem med den förutom att jag nyligen märkt att den inte kommer nära de 144 hz som är utlovade. Jag köpte skärmen i förhoppning om att uppnå den där sköna 144hz känslan, när jag sedan fick den så var det inga problem om att aktivera själva inställningen, men den kändes inte riktigt som jag hade hoppats. Jag antog att det bara var jag som överskattat hur det skulle kännas o sket i det hela, men nu när polarn köpt en likadan skärm och jag känt hur det känns där inser jag att jag måste lirat på 60hz för det är inte alls samma känsla. Jag förstår inte riktigt vad som är problemet, jag har precis köpt en ny dator och problemet kvarstod, har testat med andra möss så där finns inte heller problemet. 144hz är påslaget i bildskärmsinställningar och i nvidia kontrollpanelen. Jag uppskattar all sorts hjälp!

ASUS VG248QE
144hz
1ms responstid
ansluten via en displayport kabel till datan

I datorn sitter ett 2070 super och en i7 9700k

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av CaptainTMM:

ansluten via en displayport kabel till datan

Till datan?

Du kanske bara har gjort en klassiker och ansluter skärmen till moderkortet och i7:ns integrerade grafik? Varpå spelen inte renderas i allt för många FPS. Anslut till ditt RTX 2070 Super istället.

Permalänk
Medlem

Kan eventuellt vara så att du missat att utföra några hemliga kommandorörelser. Annars tror jag nog som Thomas att du stoppat in kabeln i modermodemet istället för grafikkortet?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

@CaptainTMM: Nej kabeln sitter definitivt i grafikkortet. Eftersom problemet problemet kvarstod efter jag skaffade ny dator, känns det ju ändå som problemet ligger i skärmen. Men har verkligen ingen aning vad som skulle kunna var fel på skärmen.

Permalänk

@trickeh2k: Kommandorörelser?

Permalänk
Medlem

Testa DVI.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk

@Hattifnatten: DVI hade jag på tidigare datorn och det var precis likadant, dessutom har nuvarande dator inte en sån ingång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CaptainTMM:

@trickeh2k: Kommandorörelser?

Visa signatur

Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av CaptainTMM:

@CaptainTMM: Nej kabeln sitter definitivt i grafikkortet. Eftersom problemet problemet kvarstod efter jag skaffade ny dator, känns det ju ändå som problemet ligger i skärmen. Men har verkligen ingen aning vad som skulle kunna var fel på skärmen.

Tillbaka till problemet, det enklaste och snabbaste sättet är att koppla in din skärm hos din kompis eller annan dator för att ta reda på om det är fel på skärmen eller om det är något annat som spökar.

Visa signatur

Permalänk

@trickeh2k: Ja, kom till den slutsatsen också. Tack för hjälpen