Bästa lösning för gemensamt konto+kort med mor?
Är ute efter bästa lösningen där vi båda har åtkomst till ett konto för kolla saldo, överföringar, kort.
Vi har lite uppfödning utav djur och då blir det både utgifter, inkomster som både betalas med kort och överföringar.
Idag har vi det på mitt konto, men då kommer hon ju även åt alla mina konto osv, vilket inte jag oroar mig för så sätt. Men hon gillar inte att hon loggar in på min bank med mina konto.
Samt att vi inte har något kort till det så jag får föra över från det sparkontot till mitt kortkonto osv, så det blir väldigt rörigt att hålla koll på utgifterna.
Så jag funderade på vad bästa är att göra.
Sparbanken har ju gemensamt konto man kan skapa och koppla ett kort till verkar det som, men problemet att om hon ska logga in i kolla saldo osv så har hon även full åtkomst till mina andra konto.
I vilket fall som kommer hon ju använda mitt bank id, vilket är ok.
Alternativ 2 jag tänkte är att jag skapar ett bankkonto i en annan bank, där vi bara har detta med djuren.
Men är det så enkelt att skapa ett nytt bankkonto ?
Provade på länsförsäkringar på deras hemsida, men det var ju 1000 frågor om vad man skulle sätta in för pengar, vart man både får pengar ifrån, vart man skickar pengar, hur mycket etc etc etc.
Något sådant vet inte jag idag, ibland har vi sålt ex något till Tyskland men det är ju inget "planerat" långt innan eller regelbundet.
Och väljer man Nej och sen gör en överföring eller mottagning ifrån annat land kanske det flaggas osv?

Sådant kom upp på alla frågor.
Och även syftet med sitt konto skulle man skriva.
Har haft samma bank sen jag var liten så har ingen koll på detta med skaffa en till bank osv.
Vad skulle ni rekommendera som bästa lösning?