"Samsung - Tangentbord kraschar gång på gång", vad göra?

Permalänk
Medlem

"Samsung - Tangentbord kraschar gång på gång", vad göra?

Körde igång Samsungmobilen på morgonen och möttes av

"Samsung - Tangentbord kraschar gång på gång

(i) Info om appen
X Stäng appen
[] Skicka feedback"

Poppar snudd på hela tiden, i synnerhet om det är det minsta om att "skriva" någonting. Sms eller surf. Stängt av mobilen och startat om den ett antal gånger. Tömt cashe och "data" i appen för tangenbordet.

Försökt googla mig fram till något men drar blankt. Enda jag hittar är om tangentbordet stänger av men för mig är det krascher om och om igen.

Vad göra?

Edit: Ok. Lyckades "röstljuda" ner "Gboard" så nu kan jag skriva iallafall och att felmeddelandet försvann. Kunde nu även stänga av "Samsung Tangentbord" och rensade cache och data. Startade om mobilen med resultat att felmeddelandet poppade upp igen. Stängde ånyo av Samsun tangentbord. Kan jag på något sätt ominstallera Samsung tangentbord?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Om du är rootad kan du kanske installer' om det annars är det inte lätt.
Måste du ha just samsungs då? Det finns många andra tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ojz0r:

Om du är rootad kan du kanske installer' om det annars är det inte lätt.
Måste du ha just samsungs då? Det finns många andra tangentbord.

Och för att avslöja mig hur tiltad jag är, "Rootad"? Kör mobilen "omanipulerad" om jag kan uttrycka mig så.

Hittade "Gboard" och det duger nog mer än gott och väl men problemet är att när jag startar om mobilen är Samsungs tangentbord igång igen.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Du får sätta gboard som standard och avvaktivera samsungs tangentbord så borde det lösa sig även efter boot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ojz0r:

Du får sätta gboard som standard och avvaktivera samsungs tangentbord så borde det lösa sig även efter boot.

Lyckades inte lista ut igår hur jag satte Gboard som standard men verkar som jag fumlade rätt. Mobilen har varit "tyst" idag. Skulle vara smidigt om jag bara kunde ominstallera bara Samsung Tangentbord för att se om det avhjälps.....

Tack för svaren!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Lyckades inte lista ut igår hur jag satte Gboard som standard men verkar som jag fumlade rätt. Mobilen har varit "tyst" idag. Skulle vara smidigt om jag bara kunde ominstallera bara Samsung Tangentbord för att se om det avhjälps.....

Tack för svaren!!

Ladda ner Smart switch på datorn och gör en backup, gör sedan en återställning av telefonen

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2