Vilka CDR skivor e dom bästa?

Permalänk
Medlem

Vilka CDR skivor e dom bästa?

??

Visa signatur

MSI K8N Neo2 plat, 3200+ Winchester,
TwinMOS Speed Premium PC3500 512MB CL2.5 Winbond BH-5, 40 Gb IBM, 120 Gb WD, T7600gt, Antec truepower 550W

Permalänk

Jag använder nästan alltid TDKs Reflex Ultra skivor som håller mycket hög kvalitet. Även Verbatims skivor är mycket bra.

Permalänk
Medlem

Visdomsord: Billigt är bra.

har iaf inga problem med att bränna på skivor jag köpt i 25pack på spindel. Brukar köpa på CO oftast.

Visa signatur

The difference between stupidity and genius - the latter has limits

Permalänk
Medlem

dom finns ju med en del olika färger undertill, har hört att den gröna ska vara lättast o läsa, stämmer det??

Visa signatur

TwinMOS Speed Premium PC3500 512MB CL2.5 Winbond BH-5, 40 Gb IBM, 120 Gb WD, T7600gt, Antec truepower 550W

Permalänk
Medlem

frågan är väl snarare inte själva bränningen, utan lagrings hållbarheten (?)
har bränt många noname skivor utan problem, speciellt musik skivor, som buggat ur efter ett par veckor, pga av att dom blivit för varma i spelaren osv...

Visa signatur

"A train station is where a train stops. A bus station is where a bus stops. On my desk I have a workstation..."

Permalänk

Jag brukar köpa Fuji, lagom billiga och bra. Synd att Kodak lade ner Gold-CDR-tillverkningen.

Visa signatur

No time for the old in-out, love. I've just come to read the meter.

Permalänk
Avstängd

TDK Reflex-x & Verbatim

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Kompisarna och jag har säkert bränt 3000+ Platinum-skivor. Kanske 2-3st som inte varit bra. Ett gott betyg på dem. 4kr/skiva.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

WS: z790 ProArt + 13900K + 4080 + 2x32GB 6400 MT/s.
Server: Klassiskt PC-V2000 med skapligt mycket SSD (ca 33 + 57 TB) och 10G.

Permalänk
Medlem

oki,

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har mest brännt med budgetskivor, och har aldrig råkat ut för en misslyckad bränning, så jag skulle säga, köp de billigaste och kanske ta nån dyrare sort om det är något som verkligen är viktigt.

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

Superduperoembulklowbudgetskivor fungerar att bränna på.
Man aldrig att jag skulle bränna ned t.ex. semesterbilderna eller något annat viktigt på sådana skivor för att spara 2 kronor.

Bättre köpa typ Verbatim för 5-6kr

Permalänk
Medlem

Verbatim DataLifePlus dual-protection (SuperAZO + Crystal)

Permalänk
Medlem

Man kör med det som är billigast, jag tycker inte det är så stor skilnad...

Visa signatur

Data 00110011

Permalänk
Medlem

Beror på hur petig man är med C1/C2 och vilken hastighet man bränner i, om du t.ex. bränner i en antik hastighet (typ 12x) klarar du dig med nästan vilka skivor som helst men ska du använda din nya 52x fullt ut behöver du bättre skivor.

TDK håller generellt hög kvalitet som redan sagts, min favorit är TDK Metallic 48x (RiTEK JS), ytterst låga felnivåer vid bränning i 52x. Men dom är hyffsat dyra...

Verbatim kan man inte alls vara säker på att det är bra, kvaliteten på deras skivor åker berg-och-dalbana.

Allt beror på om du vill att dina skivor ska hålla i 100 år eller om du inte bryr dig om dom går sönder imorgon, för då duger vilken skiva som helst

Här finns mediatester och ett program för att testa (förutsatt att du har en LiteOn )

Permalänk

inetdata i gbg säljer platinum 50pack för 175:- altså 3,5kr st.. funkar finnt för mig

Visa signatur