Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Nu har Contractors släppts till Quest!! Köpt direkt och ska bli grymt kul att spela! Håller dessutom på att 3D printa min gun stock som bör bli klar i helgen

Kul! Blev klar med min gunstock mini tidigare i veckan 😁

Visa signatur

MSI PRO X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair Vengeance DDR5 32GB 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO 250/1000GB | MSI GeForce RTX 4090 VENTUS 3X E 24G OC | MSI MPG A1000G PCIE5 1000W

Permalänk
Sötast
Skrivet av freddap:

Kul! Blev klar med min gunstock mini tidigare i veckan 😁
https://i.imgur.com/UaDz0XC.jpg

I såna här lägen man önskar att man hade en 3d-printer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag tror nog båda funkar lika bra.
Såg den där filmen, kan vara bra ide med extra kardborre om du kör DX som han sa
Men ang vanliga så hade han ju snöret runt själva ringen fel väg så det blev för mycket space för handen.
så här ska det vara. Så får man mycket mer möjlighet att öppna/spänna år snöret.

Vad jag läst mig till är det så det ska vara på quest 1 kontrollerna och de andra, men quest 2 ska använda single loop. Så här

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Ja det såg inte dumt ut, får ta och testa

EDIT: Provade nu, och man fick mer snöre över men man drar flärpen med hålen mot handen ist för mot kontrollen.
Kanske kan börja skava? jag vet inte

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Tack för tipset, lyckades beställa en den här gången!

Jag trodde det skulle ta några veckor innan de skulle komma i lager igen så jag impulsköpte ett VRCover siliconcover ifrån Amazon.de som precis kom fram idag. Har inte hunnit använda det mycket ännu men det är betydligt skönare än standard foamen som sitter på Quest 2. Förhoppningsvis kommer inte ansiktet bli irriterad och uttorkad som standard foamen gjort mig tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyntica:

Tack för tipset, lyckades beställa en den här gången!

Jag trodde det skulle ta några veckor innan de skulle komma i lager igen så jag impulsköpte ett VRCover siliconcover ifrån Amazon.de som precis kom fram idag. Har inte hunnit använda det mycket ännu men det är betydligt skönare än standard foamen som sitter på Quest 2. Förhoppningsvis kommer inte ansiktet bli irriterad och uttorkad som standard foamen gjort mig tidigare.

Haha, jag gjorde detsamma när jag missade förra batchen!

Jag instämmer, huden blir inte alls lika irriterad som innan, men lite extra padding skulle verkligen göra susen. Om lädret inte är så skönt kanske man kan trä över silikoncover bara.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja det såg inte dumt ut, får ta och testa

EDIT: Provade nu, och man fick mer snöre över men man drar flärpen med hålen mot handen ist för mot kontrollen.
Kanske kan börja skava? jag vet inte

Kört en 3 timmars session nu, kan inte påstå att jag noterade något... men så har jag lite halvknegiga fingrar från sommarens husrenoveringar också

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddap:

Kul! Blev klar med min gunstock mini tidigare i veckan 😁
https://i.imgur.com/UaDz0XC.jpg

Tänkte också printa en sådan, var köpte du magneterna ifrån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakkra:

Tänkte också printa en sådan, var köpte du magneterna ifrån?

Amazon. Magneterna är svåra att få tag på i Europa med rätt dragkraft. Jag har för mig att det finns en internationell version för 32 mm neodymium-magneter på thingiverse.

Har en 32 mm neodymium-magnet med en dragkraft på ca 30 Kg som ligger. Kanske byter i framtiden. Har inte hunnit kört så mycket med gun stocken ännu.

Visa signatur

MSI PRO X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair Vengeance DDR5 32GB 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO 250/1000GB | MSI GeForce RTX 4090 VENTUS 3X E 24G OC | MSI MPG A1000G PCIE5 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakkra:

Tänkte också printa en sådan, var köpte du magneterna ifrån?

Magnetvaruhuset.se har billiga och starka magneter, jag köpte mina i deras butik igår. Enda problemet är att de är för tjocka för den 3D modell som finns. Jag ska dock modda modellen i helgen för denna magnet, skicka PM om du vill ta del av den

https://www.magnetvaruhuset.se/product.html/med-hal-och-forsa...

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Ni som beställde vr cover första omgången har ni fått era ?
Min har fortfarande inte anlänt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ill-k:

Ni som beställde vr cover första omgången har ni fått era ?
Min har fortfarande inte anlänt.

Nä, verkar som typ alla fall (även jag) fick ett mejl dagen efter beställningen gjordes om att "a shipment is on the way", men när man kollar på ordersidan så står för fortfarande typ "we’ve accepted your order, and we’re getting it ready". Det flera trådar om detta på Reddit. Enligt Vrcover själva beror det på dåliga leveransmöjligheter (pga pandemin), men att produkterna finns i lager.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem

Läser man på Reddit så verkar det som att VRCover släpper nytt utan att faktiskt ha produkter i lager, så dom får in pengar och har bokningar på hög men inte tillgång att möta efterfrågan.

Själv beställde jag en sån här som ska komma på tisdag (jag tog dock svart, kan inte se den nu): https://www.amazon.se/Elygo-ansiktsskydd-svettbeständig-ersät...

Kört motsvarande på Q1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Nä, verkar som typ alla fall (även jag) fick ett mejl dagen efter beställningen gjordes om att "a shipment is on the way", men när man kollar på ordersidan så står för fortfarande typ "we’ve accepted your order, and we’re getting it ready". Det flera trådar om detta på Reddit. Enligt Vrcover själva beror det på dåliga leveransmöjligheter (pga pandemin), men att produkterna finns i lager.

Ok, ja exakt samma för mig. Skönt att inte vara ensam iaf haha 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Läser man på Reddit så verkar det som att VRCover släpper nytt utan att faktiskt ha produkter i lager, så dom får in pengar och har bokningar på hög men inte tillgång att möta efterfrågan.

Själv beställde jag en sån här som ska komma på tisdag (jag tog dock svart, kan inte se den nu): https://www.amazon.se/Elygo-ansiktsskydd-svettbeständig-ersät...

Kört motsvarande på Q1.

Låter bekant...

Seriöst dock så känns det väldigt oseriöst, hade känslan av att detta var ett litet företag som hade rent mjöl i påsen.. Väntar för övrigt fortfarande på min order från amazon som skulle dyka upp mellan 12-30 november... Får se om man begär en refund snart...

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddap:

Amazon. Magneterna är svåra att få tag på i Europa med rätt dragkraft. Jag har för mig att det finns en internationell version för 32 mm neodymium-magneter på thingiverse.

Har en 32 mm neodymium-magnet med en dragkraft på ca 30 Kg som ligger. Kanske byter i framtiden. Har inte hunnit kört så mycket med gun stocken ännu.

Skrivet av Zachtionman:

Magnetvaruhuset.se har billiga och starka magneter, jag köpte mina i deras butik igår. Enda problemet är att de är för tjocka för den 3D modell som finns. Jag ska dock modda modellen i helgen för denna magnet, skicka PM om du vill ta del av den

https://www.magnetvaruhuset.se/product.html/med-hal-och-forsa...

Grymt, tack. Har svårt att hitta engelska motsvarigheter av prylar på svenska amazon pga. översättningen de gjort. Glömde fråga innan vad/var nu köpt metall röret också? Amazon länk kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Nu har Contractors släppts till Quest!! Köpt direkt och ska bli grymt kul att spela! Håller dessutom på att 3D printa min gun stock som bör bli klar i helgen

Lust att printa en extra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakkra:

Grymt, tack. Har svårt att hitta engelska motsvarigheter av prylar på svenska amazon pga. översättningen de gjort. Glömde fråga innan vad/var nu köpt metall röret också? Amazon länk kanske?

Röret kommer från en gardinstång från Ikea 😁 osäker vad den heter men det bör stå mått på hemsidan.

Visa signatur

MSI PRO X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair Vengeance DDR5 32GB 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO 250/1000GB | MSI GeForce RTX 4090 VENTUS 3X E 24G OC | MSI MPG A1000G PCIE5 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakkra:

Grymt, tack. Har svårt att hitta engelska motsvarigheter av prylar på svenska amazon pga. översättningen de gjort. Glömde fråga innan vad/var nu köpt metall röret också? Amazon länk kanske?

Röret köpte jag på Biltema. En av anledningarna till att jag gör egen är att det är svårt med delar i Sverige. Röret kör jag som en enda lång del. Skicka PM om du är intresserad av mer detaljer

Skrivet av Schiznit:

Lust att printa en extra?

Det kan jag hjälpa till med, skicka PM så ordnar jag lite bilder till dig

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Daily deals i Quest store nu.

Permalänk
Medlem

Jag har nu provat mitt nyinköpta Quest 2 i typ 3-4 timmar uppdelat i några sessioner. Spontana intryck är: sjuukt häftigt! Blev helt begeistrad av första minutrarna av HL:A och Lone Echo via Virtual Desktop. Med mitt RTX 3080 får jag riktigt bra flyt och har testat HEVC 138 Mbps med inställningen High (och ingen High latency mode eller Buffering). Får prova att testa hur långt jag måste sänka Mbps för att komma under 33 ms, för just nu får jag runt 40 ms oavsett om jag går ned till 80 Mbps eller om jag stannar på 138 Mbps. Visst upplevs lite granna eftersläp, mest tydligast när man ska kasta saker, men får se hur mycket det är till besvär. Testade lite snabbt att koppla med USB 2-sladd och köra med nativ upplösning över Link. Skärpan blev absolut lite skarpare än VD, men inte så pass mycket bättre att jag önskar kabla upp mig.

Robo Recall Unplugged var riktigt skoj, likaså Eleven Table Tennis. Thrill of the Fight var inte min grej (blev återköp) och initialt lite ljummen till In Death Unchained. Mest begränsande faktorn i spelandet är utan tvekan hur jobbigt det trycker i pannan. VR Covers Facial Interface som jag beställt sedan 24:e kan inte komma snabbt nog!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Mest begränsande faktorn i spelandet är utan tvekan hur jobbigt det trycker i pannan. VR Covers Facial Interface som jag beställt sedan 24:e kan inte komma snabbt nog!

För att få bort trycket i pannan hjälper nog inte interfacet. Du kan antingen testa med motvikt (powerbank, måttband eller något annat med vikt som kan fästas baktill) och/eller med en tvärsgående rem typ en sån:

(pannband etc. funkar också).

Permalänk
Medlem

@Quenya En elite strap minskar också trycket i pannen, iaf den med batteri.
känns då mer som "skidglasögon" när det gäller trycket.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

För att få bort trycket i pannan hjälper nog inte interfacet. Du kan antingen testa med motvikt (powerbank, måttband eller något annat med vikt som kan fästas baktill) och/eller med en tvärsgående rem typ en sån:

https://static.wixstatic.com/media/0e8c7b_b239bf44ba944648a59fd77d162a9009~mv2_d_2371_1778_s_2.jpg/v1/fill/w_919,h_689,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01/0e8c7b_b239bf44ba944648a59fd77d162a9009~mv2_d_2371_1778_s_2.webp

(pannband etc. funkar också).

Skrivet av Molotov:

@Quenya En elite strap minskar också trycket i pannen, iaf den med batteri.
känns då mer som "skidglasögon" när det gäller trycket.

Tack för tipsen! Jag inväntar dels VR Cover-intefacet och dels en sån här knock-off Elite Strap, så får vi se om jag behöver gå vidare med motvikt och/eller tvärgående rem.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Skrivet av Quenya:

Tack för tipsen! Jag inväntar dels VR Cover-intefacet och dels en sån här knock-off Elite Strap, så får vi se om jag behöver gå vidare med motvikt och/eller tvärgående rem.

https://ae01.alicdn.com/kf/H5e8211b7d2d9439882fc179b5b80f4033.jpg

Har precis beställt ett Quest 2 64 (mitt första VR headset), ska bli kul att testa. Tycker att det här " knock-off Elite Strap" ser väldigt bra ut. Var köper man ett sådant?

Visa signatur

7600x | 32GB | RTX 2060S | PSU 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av kdk_warhead:

Har precis beställt ett Quest 2 64 (mitt första VR headset), ska bli kul att testa. Tycker att det här " knock-off Elite Strap" ser väldigt bra ut. Var köper man ett sådant?

https://www.amazon.se/Huvudrem-Huvudband-Ersättning-Huvudtryc...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kdk_warhead:

Har precis beställt ett Quest 2 64 (mitt första VR headset), ska bli kul att testa. Tycker att det här " knock-off Elite Strap" ser väldigt bra ut. Var köper man ett sådant?

De finns även att köpa på AliExpress för en ännu billigare peng (ca 200 kr inkl frakt), men man får då räkna med typ 1-2 månaders leveranstid.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

De finns även att köpa på AliExpress för en ännu billigare peng (ca 200 kr inkl frakt), men man får då räkna med typ 1-2 månaders leveranstid.

Så tänkte jag. Beställde från amazon.se den 5:e Nov och väntar än. ☹️