Permalänk
Medlem

Kylare till bärbar dator.

Tjo. Har en Asus Tuf Fa506ui med en 4800H/1660ti som jag tycker blir lite varm. Inte så farligt kanske (ca 80 grader på cpu) men ändå så pass att fläktarna börjar leva om en del. Tänkte därför skaffa en sån där platta med fläktar under så det blir lite luftflöde runt den. Är det någon som har koll på vilken man ska satsa på? Finns ju några att välja på https://classic.prisjakt.nu/kategori.php?b=1056

Tyckte bla denna från Deltaco såg intressant ut men kanske finns bättre. Någon mer erfarenhet av dessa får gärna komma med en kommentar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har Targus Lap Chill Mat. Köpt på gekås för x antal år sedan. Funkade bra i början och var tystare än datorn och gorde/gör nytta.
Tyvärr så blev det något kontakt fel någonstans i den så fläktarna får inte längre någon ström med sladden i. Dock så ger hålen bra flöde och låter datorn (i singnaturen) dra in frisk luft fortfarande.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Jag har Targus Lap Chill Mat. Köpt på gekås för x antal år sedan. Funkade bra i början och var tystare än datorn och gorde/gör nytta.
Tyvärr så blev det något kontakt fel någonstans i den så fläktarna får inte längre någon ström med sladden i. Dock så ger hålen bra flöde och låter datorn (i singnaturen) dra in frisk luft fortfarande.

Ja det är väl kruxet med dessa. Är sällan någon superkvalitet. Men med lite tur kanske man kan modda dit nya fläktar om olyckan skulle vara framme.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Ja det är väl kruxet med dessa. Är sällan någon superkvalitet. Men med lite tur kanske man kan modda dit nya fläktar om olyckan skulle vara framme.

Ja. Det går säkert att göra på vissa, min är en usb slad och två fläktar bara. På min tror jag det är usb sladden som är trasig, men har inte brytt mig så mycket om det längre.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.