Hejsan, jag sitter och tittar på en ny dator till sambon då hennes nuvarande saggar ordentligt. För tillfället spelar honmest WOW Classic (och den gamla klarar inte av det) men hon kommer säkert vilja testa en del annat också framöver.
Jag satt och tittade lite på olika paket- helst vill vi hamna under 15000 men skulle gärna lyfta in ett 3070kort i den.
Ramlade över Shark gaming - har sett att det funnits en del kommentarer om dem tidigare.
Hur ser ni på detta paket (bas Max Bite Ultimator)
Processor: I5-10400F
CPU kylning : Arctic alpine 12
Moderkort: ASUS TUF gaming 460M-Plus Wifi 6
Grafik: MSI Geforce RTX3070 ventus 2X OC (8GB)
Ram: Kingston Hyperx Fury 2x(GB. 3200
Strömförsörjning: In Win p75 80 plus gold
Chassi: Cougar Gemini M RGB
Systemdisk: Kingston A2000 M2 NvME 500 GB
Lagringsdisk: Seagate Barracuda 2TB 3,5" 7200 RPM HDD
Ljudkort och nätverk antar jag är de integrerade: REALTEK® ALC887 8-CHANNEL HD, REALTEK® 8111H GIGABIT LAN
Windows 10 Pro
Pris 13209 färdigmonterad
Jag kan inte så mycket om detta men för mig ser det ut som ett ganska prisvärt paket- försökte plocka ihop motsvarande på komponentkoll- men hittade inte alla komponenterna (och oftast kan jag inte ladda komponentkoll/bygga i den av ngn anledning) men landade då nästan ett par tusen dyrare. Edit- kollade igen nu och då är det samma pris fast minus windows och montering.
hur stor skillnad är det mellan det MSI kortet och ASUS TUF RTX 3070 O8G Gaming som också var ett alternativ (8-900 dyrare)
Tacksam för guidning/tips/råd.