Routern tappar internet titt som tätt
Hej jag ska försöka ge all information som jag har kunnat hitta nu under den här tiden som jag har felsökt detta. 2019 så tecknade farsan ett abonnemang med Telia med mobilt bredband, tyvärr va fiber inte en lösning för oss då det skulle gå på sjuka summor. allt funkade helt okej till en början jag va inne i routern och försökte få dom bästa värdena jag kunde få. tillslut så kom vi på iden att skaffa en riktantenn vilket vi gjorde. Den funkade perfekt inga konstigheter. Och nu för 4 månader sen så har routern spontant bara tappat internetet lite titt som tätt, när det är riktigt dåligt så kan det ske runt 40-50 gånger varje dag. så jag googlade runt och hittade att det kanske var ram minnet i routern som blev lite överbelastat eller något liknande. så jag ringde telia och efter mycket om och men och 6 timmar av att sitta i köer och prata med dom så skickade dom ut en router som jag bytte den andra med. detta problemet har kommit upp igen och jag är totalt lost över vad jag ska göra. jag o farsan går upp på taket lite då och då och fixar antennen så att den ger dom bästa värdena som den kan men i all min förtvivlan så dör allt ändå. just nu innan allt går heywire så sitter routern på 140mbp/s ner och 30mbp/s upp vilket är riktigt bra med tanke på att det är mobilt. om någon har en lösning till detta eller kan komma med någon information så hade det varit sjukt uppskattat. Router ett var Huawei b525. Router två är zte mf286d.
Tack i förhand.