Raderade bilder från galleriet på iPhone. Hur få tillbaka dessa?

Permalänk
Medlem

Raderade bilder från galleriet på iPhone. Hur få tillbaka dessa?

Har råkat radera massa bilder som jag trodde att jag hade kopierat över till molnet på min iPhone, vilket jag tråkigt nog, inte hade gjort.
Har provat att klicka på "nyligen raderade filer" men de fanns ej där då jag nog har raderat de där med.

Vad för mjukvara finns det för mobiltelefoner för att återställa raderade filer på iPhone?
Wondershare Recoverit funkar ej iallafall.

Permalänk
Medlem

Android gissar jag?

Har du iOS så finns det i bildappen en flik som heter ”recently deleted”, där brukar bilderna finnas kvar en månad eller så efter du raderat bilderna. Det kan vara bra att veta för folk, vill man att bilderna ska försvinna omedelbart måste man alltså först radera de från sitt bibliotek och sedan radera de igen från ”recently deleted”.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Android gissar jag?

Har du iOS så finns det i bildappen en flik som heter ”recently deleted”, där brukar bilderna finnas kvar en månad eller så efter du raderat bilderna. Det kan vara bra att veta för folk, vill man att bilderna ska försvinna omedelbart måste man alltså först radera de från sitt bibliotek och sedan radera de igen från ”recently deleted”.

Oj, konstigt. Skrev klart och tydligt att det gällde iPhone.
Wierd.. Ja, det är exakt det jag provat. De finns inte där. Tror jag raderade de igen från "recently deleted".

Permalänk
Medlem

Om de faktiskt synkats med iCloud och det var mindre än ungefär en månad sedan du tog bort från "recently deleted" så kan du prova att kontakta Apple och fråga om du kan få hjälp att återställa bilderna. Ibland så har de kvar bilderna ett litet tag innan de försvinner på riktigt.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Om de faktiskt synkats med iCloud och det var mindre än ungefär en månad sedan du tog bort från "recently deleted" så kan du prova att kontakta Apple och fråga om du kan få hjälp att återställa bilderna. Ibland så har de kvar bilderna ett litet tag innan de försvinner på riktigt.

De verkar vara borta. Har testat i princip allt.
Därför jag tänkte om det fanns software för att gå in på djupet av luren. Den har legat avstängd ett tag vilket gjort att bilderna har raderats. Tror det är en månad max sedan tas de bort?