Permalänk
Medlem

Ska troligen köpa en TFT skärm efter sommaren... lutar i alla fall åt det Tror det får bli en Hyundai Q17S... den verkar helt underbar! Och är i lagom prisklass! Viewsonicen verkar också skitfin fast är lite dyrare så det blir nog en Q17S! Rich är så nöjd så

Permalänk
Medlem

För min del blir det en Q17S (Tack Rich!).

Där är verkligen både DVI och D-sub på den? På Multidefekt (DB är nere för tillfället) står det bara analog.

Edit: Det är min DNS som flippar.. Typiskt

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaNiC
För min del blir det en Q17S (Tack Rich!).

Där är verkligen både DVI och D-sub på den? På Multidefekt (DB är nere för tillfället) står det bara analog.

Edit: Det är min DNS som flippar.. Typiskt

På just Q17S är det både DVI och D-Sub (kör DVI-läge nu). S står även för att
den är silverfärgad, och att det är en USB-hub och audioingångar på den.

EDIT: Glömde säga att det är inbyggda högtalare i Q17S-modellen.

Kanonljud i dem!

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

funderar starkt på Hyundai Q17S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zamson
funderar starkt på Hyundai Q17S

Billigast äro på www.acp.nu vad jag har hittat hittills :). Synd att lönen inte kommer än på ett tag :(.

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaNiC
Billigast äro på www.acp.nu vad jag har hittat hittills :). Synd att lönen inte kommer än på ett tag :(.

Satan vad billigt! Vart hittade du den?
Köpte själv min för 4800kr på db.com :(.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk

jag är nöjd med min Hyundai Q17S.. lite jobbigt o vänja sig vid 60hz och ghosting men nu när jag har haft den ett par dagar ångrar jag mig inte för 5öre.. rich jag kan inte köra med analog bara dvi.. fucked up va? blir ingen bild när jag kopplar in den analoga

Visa signatur

Asus Rampage Formula | Intel E8400 @ 3824mhz | Evga 9800GX2 | Mushkin 4gb pc6400 @ 1020mhz | Lian-li v1000 | Corsair TX750w| Samsung 959NF 19" CRT | Hitachi 160 sata + 160gb IDE|

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vitalizer
jag är nöjd med min Hyundai Q17S.. lite jobbigt o vänja sig vid 60hz och ghosting men nu när jag har haft den ett par dagar ångrar jag mig inte för 5öre.. rich jag kan inte köra med analog bara dvi.. fucked up va? blir ingen bild när jag kopplar in den analoga

Ghosting? Då måste du vara utrustad med hök-ögon.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk

det räcker ju med o röra runt musen lite i windows lr scrolla på en sida för o se ghosting.. men jag lider inte av det

Visa signatur

Asus Rampage Formula | Intel E8400 @ 3824mhz | Evga 9800GX2 | Mushkin 4gb pc6400 @ 1020mhz | Lian-li v1000 | Corsair TX750w| Samsung 959NF 19" CRT | Hitachi 160 sata + 160gb IDE|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Satan vad billigt! Vart hittade du den?
Köpte själv min för 4800kr på db.com :(.

Pricerunner :)..

Ghosting? Sådant vill vi inte veta av :(.

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Medlem

Jag har läst alla inlägg i den här tråden....

Har kommit fram till att det står mellan en
viewsonic eller en hyndai som alla snackar om.

Vilken är bäst.
Är det värt extra pengarna för viewsonicen.

Vill ha den till spel och grafik, alltså bra färger och kontraster är krav.

Visa signatur

Mjölk är livet!

Permalänk
Medlem

Jag kan köpa Hyundai Q17S för 4496:- (samma pris som på acp.nu), dock så köper jag den i min lokala datoraffär så jag slipper frakten. Tycker ni det är ett bra pris?
Skall jag slå till?

Visa signatur

Ryzen 7 5700G | 32GB | ASRock B550M-ITX/ax | 2 x 1TB KC3000 | OLED48CX
MacBook Pro 13 M1 | Playstation 5

Permalänk
Medlem

Har nu fått min Hyundai Q17S som jag beställde på Acp.nu

Måste säga att deras kundservice är briljant. Dom ringde och prata med mig och var väldigt tillmötesgående.

Fick skärmen på ca 3 arbetsdagar.
Jag rekommenderar dom STARKT!
Har aldrig upplevt något liknande på t.ex Komplett eller DB

Och jag är väldigt nöjd med skärmen hittils. Bra pris på ACP dessutom.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tombee
Har nu fått min Hyundai Q17S som jag beställde på Acp.nu

Måste säga att deras kundservice är briljant. Dom ringde och prata med mig och var väldigt tillmötesgående.

Fick skärmen på ca 3 arbetsdagar.
Jag rekommenderar dom STARKT!
Har aldrig upplevt något liknande på t.ex Komplett eller DB

Och jag är väldigt nöjd med skärmen hittils. Bra pris på ACP dessutom.

Trevligt!
Synd att inte jag visste om den affären innan jag beställde... =/
Man kan aldrig leta för mycket.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Måste även tillägga att jag anser att min Hyundai Q17S är mitt bästa köp vad gäller datorprylar.

Permalänk
Medlem

Nu har jag också läst igenom varje post i denna tråden, och jag har mer eller mindre bestämt mig för en Hyundai Q17S. Däremot vet jag inte var jag ska köpa den. Finns det någon bra butik i Göteborg att rekommendera, så man slipper frakten? Inte minst för priset, men man vet ju hur Posten behandlar paket nuförtiden.

Edit: Jag provade en platt skärm som farsan tog med från jobbet. Tydligen hade den 25ms eller 30ms. Den hade dålig färgåtergivning (kan berott på att den inte var inställd ordentligt) och en hemsk afterglow. Spelen blev en enda stor gröt.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xerent
Nu har jag också läst igenom varje post i denna tråden, och jag har mer eller mindre bestämt mig för en Hyundai Q17S. Däremot vet jag inte var jag ska köpa den. Finns det någon bra butik i Göteborg att rekommendera, så man slipper frakten? Inte minst för priset, men man vet ju hur Posten behandlar paket nuförtiden.

Edit: Jag provade en platt skärm som farsan tog med från jobbet. Tydligen hade den 25ms eller 30ms. Den hade dålig färgåtergivning (kan berott på att den inte var inställd ordentligt) och en hemsk afterglow. Spelen blev en enda stor gröt.

Än så länge har jag inte upptäckt någon butik i GBG som säljer den.
Får jag reda på en hör jag av mig.

EDIT: Hittade en affär, dock kostade den ~6000kr där.
www.westium.se var det.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Jag vet var Westiumdata ligger, kanske ett kvarter söder om Liseberg. Hmm. En aning dyrt kanske, med tanke på att frakten bara kostar ett par hundralappar eller så?

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xerent
Jag vet var Westiumdata ligger, kanske ett kvarter söder om Liseberg. Hmm. En aning dyrt kanske, med tanke på att frakten bara kostar ett par hundralappar eller så?

Jo, den gick inte på särksilt mycket. Hmm, en annan idé är ju att be en affär ta in skärmarna.
Dem är ju omtyckta, helt klart. Tror inte att dem skulle förlora på det direkt.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk

Hmm funderar starkt på Hyundai Q17S.. men jag spelar mest spel på min dator o snabba spel o jag skulle inte vela märka av nån afterglow alls... sen kom ja på en sak.. har för mig att några som har flashat bios på sitt radeon9700 så hände d att dvi utgången sluta fungera? och jag har ju flashat mitt saphire 9700 till pro bios... skulle va jobbigt om man får hem en skärm som inte går o använda utan o flasha tebax bios...

Visa signatur

Epox-EP8K3A KT333||AMD Athlon XP 2400+ @ 2310||512DDR PC3500 OCZ Platinum ||Radeon 9700 Flashad Pro||
>>Mods And Stuff<< Min Sida, Uppföljning Utav Lotus Bygge!

Permalänk
Medlem

Fick hem min Q17S igår. Välidigt nöjd med den hittills. Enda eftersläpningarna jag märker är om man flytar musen så lite som möjlight till sidan. Samt om man spelar snabba spel på vita kartor så kan det märkas lite, fast det stör mig själv inte speciellt mycket. Spelar Tribes 2 classic, troligtvis inte några här som har provat det men det kan beskrivas som mycket snabbare än Quake 3 om man vet vad man gör.

Edit: om man scrollar upp och ner på en sida med mycket text kan man också märka viss eftersläpningar, kanske inte direkt något man stör sig på, men nu vet ni iaf om det.

Permalänk
Medlem

Har inte läst hela tråden.
Men fick Dustintidningen för inte så länge sen.
Hade en Samsung 171S 17" TFT.
Kostade 3295 + moms.
Är inte det en bra skärm? Bra pris?

Edit: Vad är skillnaden mellan DVI och D-Sub?

Permalänk
Medlem

Min Hyundai Q17S är lite mörkare på den övre delen av skärmen ..och ljusare på nedre delen
Ja jag har prövat att vinkla, problemet kvarstår.

...skäl nog att byta?

...eller måste man vara mer tolerant mot TFTskärmar?

Permalänk
Medlem

Kontakta företaget som sköter utbytningen i Sverige och hör om det går att få den utbytt. Jag har också en Q17S och har inga sådana problem.

Permalänk
Medlem

Vilket företag är det?

Permalänk
Medlem
Permalänk

tombee: jag tror jag har samma problem som dig. säg gärna till om du får byta ut din, då ska jag byta ut min med.

Permalänk
Medlem

Ja, jag får byta!

Permalänk

Vart ringde du? Och hur går det till, ska du skicka in din trasiga först eller?

Permalänk
Medlem

gör bara en anmälan på deras sida

http://www.itworkshop.se