Vilka utför montering av skärmskydd?

Permalänk
Medlem

Vilka utför montering av skärmskydd?

Vet att MediaMarkt utför montering av skärmskydd i butik mot en kostnad av 299kr.

Gäller en iPhone 12 Mini och jag vill inte göra det själv då jag aldrig blir nöjd utan slutar med att jag får köpa flera stycken. 😂

Eller är det bästa att åka in till Apple Store och be dom fixa? Vet ni vilka fler av de stora som erbjuder detta och generellt är duktiga?

Samt vilket skärmskydd rekonmenderar ni till iPhone? Vilka märken brukar vara bäst? Betalar gärna extra för bättre kvalite. 2D eller 3D?

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Calma:

Vet att MediaMarkt utför montering av skärmskydd i butik mot en kostnad av 299kr.

Gäller en iPhone 12 Mini och jag vill inte göra det själv då jag aldrig blir nöjd utan slutar med att jag får köpa flera stycken. 😂

Eller är det bästa att åka in till Apple Store och be dom fixa? Vet ni vilka fler av de stora som erbjuder detta och generellt är duktiga?

Samt vilket skärmskydd rekonmenderar ni till iPhone? Vilka märken brukar vara bäst? Betalar gärna extra för bättre kvalite. 2D eller 3D?

Beror väl på var du bor. I mitt lokala köpcenter finns det minst ett par butiker som utför sånt, men det är inga kedjor så att ge tips är ju meningslöst om du inte bor här i närheten.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

299kr för att montera en plastfilm/temperarat glas på en mobil...

Hur svårt är det att montera själv, det enda man behöver tänka på är att göra rent skärmen i ett rent utrymme, minsta dammkorn och det blir bubblor.

För 299kr får du flera försök på dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Beror väl på var du bor. I mitt lokala köpcenter finns det minst ett par butiker som utför sånt, men det är inga kedjor så att ge tips är ju meningslöst om du inte bor här i närheten.

Tänkte mer på de stora kedjorna som finns i alla större städer och jag är flexibel. Västerås, Stockholm, Uppsala, Örebro t.ex.

Men vill att det ska vara något seriöst ställe där dom är duktiga och inte Kalle runt hörnet AB. 😂

Finns det någon här som gjort det på Mediamarkt eller Apple Store? Var ni nöjda isf?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

299kr för att montera en plastfilm/temperarat glas på en mobil...

Hur svårt är det att montera själv, det enda man behöver tänka på är att göra rent skärmen i ett rent utrymme, minsta dammkorn och det blir bubblor.

För 299kr får du flera försök på dig.

Mobiltelefonen är oöppnad i lådan.
Så kanske är lite lättare att få det bra då.
Sen kanske det blivit lättare på senare år?

Tidigare när jag hade skärmskydd, typ 6-7 år sen så var det jävligt pilligt minns jag och blev typ bubblor/dammkorn.

Har du något tips på märke som är bäst eller kvittar det vilket man köper?

Permalänk
Medlem

mstore.se använder Belkins skärmskydd som sitter riktigt bra och har en maskin de lägger på skyddet med, riktigt nöjd varje gång jag fått det monterat av dem, tror de tar 50-100 utöver skärmskyddet för att montera

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snotling:

mstore.se använder Belkins skärmskydd som sitter riktigt bra och har en maskin de lägger på skyddet med, riktigt nöjd varje gång jag fått det monterat av dem, tror de tar 50-100 utöver skärmskyddet för att montera

Tack för tipset!

Ska kolla upp det.