Enkel lösning för webbcam till distans möten?

Permalänk
Medlem

Enkel lösning för webbcam till distans möten?

Jag vill försöka hitta någon lösning till att kunna använda min stationära dator vid möten.

Jag har använt min mobiltelefon tillsammans med IVCam appen, men nu börjar den kosta massa pengar.

Har ni några tips på en billig webbcam att använda eller någon bra lösning med mobilen? (Typ ett okej bordsstativ eller som man kan sätta fast på skärmen och en app som inte är för dyr)

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Rekordmedlem

Många telefoner kan ge hdmi ut om du skaffar en passande kabel och en video in usbdongel kan man hitta från 150 kr. https://www.amazon.se/Breale-videoinspelningskort-grabber-spe...

Det kan ju annars kanske gå att köra allt direkt på telefonen utan att behöva ha en kamera till datorn ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv

OBS och appen epoccam eller kanske bara epoccam om ditt program kan se den

Permalänk
Medlem

Vad kör ni för mötesmjukvara? I Teams så kan du ha flera enheter uppkopplade till samma möte (ex. kameran via en och ljudet via en annan).

Annars tycker man ju att det borde finnas oändligt med billiga kinakameror på typ Amazon

Visa signatur

---