Herman Miller X Logitech G Embody Gaming Chair, recension?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fozzan:

Ni som köpt Embody stolarna på senaste, tkr ni att de låter en del? (Letar efter ifall de kanske gjort tysta uppgraderingar till sina stolar efter feedback). Embody stolarna har iaf en tendens att låta en del. Men är nyfiken för hur det är för dom som köper stolarna nu.

Låter en del när jag stretchar ryggen och vrider från sida till sida. Men det är snarare ett behagligt ljud än något irriterande och det hörs inte med lurar. Extremt ljudkänslig sambo har inte klagat än heller, fick pluspoäng för att jag gjorde mig av med den fula gamingstolen istället

Permalänk
Medlem

Haft min Embody en stund nu och jag kan då inte höra nåt knarrande eller andra missljud övht.
Tiden får väl utvisa om det blir nåt med det.

mvh

Visa signatur

7800x3d, 7900xtx

Permalänk
Medlem

Det enda "missljudet" jag upplever med min Embody är väl när man stänger av tilt-funktionen helt och lutar sig bakåt, då hörs ett litet metallklick/dunk när stolen tar emot. Antar att detta är normalt iaf, inget som stör

Har suttit i en DXracer Racing i många år nu, och jag antar som många andra i tråden att man fått en bananrygg pga det.
Embody är otroligt skön och jag känner att jag sitter rakt i princip hela tiden.
Har efter 5-6 dagars användning nu börjat bli lite "trött" i ryggen/ryggmusklerna (istället för ont som tidigare), vilket jag tycker talar för att man sitter helt rätt i Embodyn (och helt fel i DXracern).
Det bör leda till att jag i framtiden när ryggen vänjer tillbaka sig till rätt hållning får tillbaka proper hållning och slipper gamnacken när jag inte sitter vid skrivbordet.

Kan lätt rekommendera denna stol till alla som sitter mycket framför burken och vill investera i sin rygg!

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfeNn:

Det enda "missljudet" jag upplever med min Embody är väl när man stänger av tilt-funktionen helt och lutar sig bakåt, då hörs ett litet metallklick/dunk när stolen tar emot. Antar att detta är normalt iaf, inget som stör

Kolla så att det inte är detta felet:
https://www.reddit.com/r/hermanmiller/comments/y053tz/embody_...

Det är inte tanken att den ska emot med plasten där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sublett:

Kolla så att det inte är detta felet:
https://www.reddit.com/r/hermanmiller/comments/y053tz/embody_...

Det är inte tanken att den ska emot med plasten där.

Som tur var så är det inte det som låter, filmade och det ser inte ut som att plasten tar emot.
Något annat som låter, men det låter helt naturligt imo?

Här e videon på min; https://youtube.com/shorts/qOTfHzQkfrs?feature=share (Hur fan blev det en Short? )

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
ASUS STRIX RTX 4080 OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfeNn:

Som tur var så är det inte det som låter, filmade och det ser inte ut som att plasten tar emot.

Här e videon på min; https://youtube.com/shorts/qOTfHzQkfrs?feature=share (Hur fan blev det en Short? )

Hör av dig till HM för sådär ska det inte låta, antingen om du får en ny stol eller om du inte bryr dig så mycket om det kanske du kan få ersättning

Permalänk
Medlem

Fick hem min svarta Logitech Embody idag, tänkte delge lite korta observationer från att ha suttit i den i 3-4 timmar.

Första som slog mig var utseendet på stolen, och hur bred sittdynan / hjulpartiet är. Tycker den ser lite lustig ut med sina proportioner, väldigt mycket "junk in the trunk" Kommer från en IKEA Markus, och stolen ser pytteliten ut i jämförelse.

Kan tycka att den svarta stolen försvinner lite och utmärker sig inte så mycket. Var i början inställd på den vit/grön/blåa galaxy till en början. Störde mig där dock på dom svarta armstöden.
Helsvart stol ser helt OK ut, men lite tråkig.

Tycker den rullar väldigt bra och även snurrar väldigt lätt.

Gillar hur fort man får till ändringar på reglagen, man behöver inte hålla på och snurra och snurra för att känna skillnad, utan räcker oftast med 2-3 snurr för att känna märkbar skillnad.

Har hört många som nämnt att svankstödet ska stå ut lite väl mycket så var lite orolig för det, men inget jag direkt kan påpeka om. Inte mer än den Kinnarps jag har på jobbet.

Tidigare IKEA Markus var ju med meshrygg, så den var svalare i ryggen, men tycker det är rätt skönt att få lite värme nu när det börjar bli kallare. Får se hur det känns på sommaren. Tycker att tyget gör att man "fastnar" lite mer än vad jag haft tidigare. Kan hända att det nöts ut lite med användning.

Var även rädd för ljudnivån, men mitt exemplar låter knappt något, om jag inte verkligen böjjer ryggen. Tycker ljudet påminner mer om när man sitter i en läderstol eller dylikt. Inget jag stör mig på än. Kan tänka mig att den kommer låta mer med användning, återstår att se.

Gillar hur den omsluter hela ryggen på mig (173 cm), både i lutande läge samt upprätt läge. Ryggstödet är överlag grymt. Tycker att jag redan känner en märkbar skillnad när jag går ur stolen mot tidigare.

Hade velat att armstöden kunde åka bakåt ~3 cm, dom är lite för långt fram.

Gillar inte heller hur det känns i fram på stolen, man känner av en kant (inte hård dock), detta trots att jag har stolen på lägsta höjd. Sannolikt ett mindre problem om man väger mindre (90kg). Att dra fram kanten avhjälper även det lite. Kan hända att stoppningen formar sig lite där efter tid.

Än så länge nöjd med stolen. Hade jag köpt den för 9k hade det varit ett riktigt klipp. För 14k tycker jag att den är något dyr, men den där 12 års garantin är ju tacksam att ha åtminstone.

Skrivet av smurfeNn:

Jag har inte det ljudet på min, visst är det en liten "duns" som låter om man går max på ryggstödet, men är inte lika metalliskt ljud som i videon. Kan ju vara värt att höra av sig till Herman Miller och fråga om det är något som är skadligt för stolen i längden åtminstone.

Permalänk
Medlem

Aldrig sett någon direkt jämförelse men hur står sig Embodyn mot Kinnarps Syncro 8000-serien?

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem

Kan inte bestämma mig mellan Embody och Aeron, är det någon som haft bägge och rekommenderar den ene över den andre?

Det är ju väldigt mycket pengar även med BF rean, är det värt sina pengar tycker ni som köpt dom?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S GPU: MSI GeForce GTX 980 Gaming 4G MB: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 CPU: Skylake 6600K @4.5GHz RAM: Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz PSU: Cooler Master V750S 750W Storage: Samsung SSD EVO 850-series 250GB M.2

Permalänk
Medlem

Haft min embody nu sen förra årets black friday, otroligt nöjd och tycker den varit värd varenda krona när man sitter så mycket på kontoret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DHW:

Kan inte bestämma mig mellan Embody och Aeron, är det någon som haft bägge och rekommenderar den ene över den andre?

Det är ju väldigt mycket pengar även med BF rean, är det värt sina pengar tycker ni som köpt dom?

Testade båda i butik innan jag slog till på Embody. Föreslår att du gör detsamma om du har möjlighet. Embody kan vara knepig om du är lite längre. En kompis som är 198 gillade inte Embody alls. Passar perfekt för mig dock som är 185cm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svertel:

Testade båda i butik innan jag slog till på Embody. Föreslår att du gör detsamma om du har möjlighet. Embody kan vara knepig om du är lite längre. En kompis som är 198 gillade inte Embody alls. Passar perfekt för mig dock som är 185cm.

Vilken butik då? Dpj påstår att dom har och visar Herman miller i sitt showroom, väl där så säger dom att dom slutat med herman miller och det som finns på sidan är endast begagnade möbler, så försöker dom kränga på en annat... Har inte lust att köpa grisen i säcken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Vilken butik då? Dpj påstår att dom har och visar Herman miller i sitt showroom, väl där så säger dom att dom slutat med herman miller och det som finns på sidan är endast begagnade möbler, så försöker dom kränga på en annat... Har inte lust att köpa grisen i säcken

Nordiska Galleriet här i Göteborg. Borde finnas något liknande i Stockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av DHW:

Jag stod i exakt samma kval när jag köpte min embody. Jag bor i en del av landet där det är omöjligt att prova stolarna dessvärre. Jag såg och läste otaliga recensioner och bestämde mig för en embody och är mycket nöjd över valet. Har dock i ärlighetens namn inte provat någon aeron ännu men lever i tron om att jag gjorde rätt val. Min rygg tackar mig iaf för valet att slå till på en så pass bra stol.

Permalänk
Medlem

Har haft Embodyn i ett par dagar nu, och jämfört mot diverse stolar jag har hemma (IKEA Markus, Kinnarps 8000, Sihoo oklar modell). Samtliga av stolarna jag haft tidigare har jag haft problem med vad gäller moståndet i ryggen. Inga problem med detta på Embodyn.
På Kinnarpsen hade man säkert kunna få rätt motstånd om den varit ny, misstänker att det är något fel på den.

Överlag är sitsen och ryggen betydligt bättre än samtliga. Ryggstödet kan följa ryggen. Hade kanske hoppats på ännu bättre "gung" i stolen, efter att alla lovordat detta tidigare. Tycker inte att det är något särskilt jämfört med andra stolar som har synchro tilt.
Tycker överlag att Embodyn är en toppenstol, har ännu inte saknat ett nackstöd ännu, men det är ju något som oxå går att åtgärda med tredjepartsgrejjer...

MEN!

Jag saknar verkligen vettiga armstöd. Dem som följer med Embodyn är på tok för långt fram. Hade velat justera dom bakåt med ~5 cm. Detta leder till att jag behöver ha armstöden under bordet, och armarna lutade frammåt lite vilandes på bordet.
Har man inte det så tycker jag att man är för långt ifrån skrivbordet. Ska man använda armstöden och ha dem längsmed bordet så blir tangentbord och mus väldigt nära kanten..

Hade armarna på bordet förut med IKEA Markus, så är van med det tidigare.. men hade förväntat mig armstöd som går att få i en vettig position. Detta verkar det inte finnas någon tredjepartslösning för heller...

Som det är nu så tycker jag att armstöden endast funkar när man inte gör något vid datorn, utan man lutar sig tillbaka och vilar.

Tyvärr är nog detta en "deal breaker" för min del, och ögnar istället möjligen en Aeron, eller en Kinnarps 9000 som jag har på jobbet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sublett:

Har haft Embodyn i ett par dagar nu, och jämfört mot diverse stolar jag har hemma (IKEA Markus, Kinnarps 8000, Sihoo oklar modell). Samtliga av stolarna jag haft tidigare har jag haft problem med vad gäller moståndet i ryggen. Inga problem med detta på Embodyn.
På Kinnarpsen hade man säkert kunna få rätt motstånd om den varit ny, misstänker att det är något fel på den.

Överlag är sitsen och ryggen betydligt bättre än samtliga. Ryggstödet kan följa ryggen. Hade kanske hoppats på ännu bättre "gung" i stolen, efter att alla lovordat detta tidigare. Tycker inte att det är något särskilt jämfört med andra stolar som har synchro tilt.
Tycker överlag att Embodyn är en toppenstol, har ännu inte saknat ett nackstöd ännu, men det är ju något som oxå går att åtgärda med tredjepartsgrejjer...

MEN!

Jag saknar verkligen vettiga armstöd. Dem som följer med Embodyn är på tok för långt fram. Hade velat justera dom bakåt med ~5 cm. Detta leder till att jag behöver ha armstöden under bordet, och armarna lutade frammåt lite vilandes på bordet.
Har man inte det så tycker jag att man är för långt ifrån skrivbordet. Ska man använda armstöden och ha dem längsmed bordet så blir tangentbord och mus väldigt nära kanten..

Hade armarna på bordet förut med IKEA Markus, så är van med det tidigare.. men hade förväntat mig armstöd som går att få i en vettig position. Detta verkar det inte finnas någon tredjepartslösning för heller...

Som det är nu så tycker jag att armstöden endast funkar när man inte gör något vid datorn, utan man lutar sig tillbaka och vilar.

Tyvärr är nog detta en "deal breaker" för min del, och ögnar istället möjligen en Aeron, eller en Kinnarps 9000 som jag har på jobbet.

På min kinnarps kunde jag ta loss armstöden och göra en rokad vilket i sin tur lät mig komma närmare bordet.

Permalänk
Medlem

Har fått hem min stol nu och pillat litegrann. Råkar dock vara tokförkyld o öm i kroppen (extra trasig i ryggen) så har inte experimenterat så mycket än...

Men några tankar:
- Maffigt paket och smidig lösning att få ut stolen ur det

- Själva sitsen känns hårdare/stummare än jag trodde den skulle vara. Får se om det är något som mjukas upp lite med tiden, eller om man helt enkelt vänjer sig.

- Med vaggan i helt låst läge så stör det mig lite att det är långt från "stumt": Ryggen kan fortfarande vinklas nån grad eller två innan den slår i det faktiskta stoppet, så jag upplever det lite billigt glappt om jag ska vara ärlig. Workarounden för mig vid första anblicken verkar vara att inte använda låsningen utan istället öka motståndet istället så man får en naturlig broms. Antagligen "good enough" och kanske till och med bättre rent ergonomiskt, men ändå en liten besvikelse.

- Ryggens mjukstela formbarhet lär funka överlag
Men med reservation om man är långryggad och/eller bred om skuldrorna eller rör sig mycket så kan se potentiella problemet som vissa nämnt att ryggen är lite låg. Övre kanterna på ryggstödet kan liksom skära in i skuldrorna lite eller hur man ska säga. Tror inte det kommer vara ett problem för mig, men är liiite medveten om kanterna på stolen.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Har fått hem min stol nu och pillat litegrann. Råkar dock vara tokförkyld o öm i kroppen (extra trasig i ryggen) så har inte experimenterat så mycket än...

Men några tankar:
- Maffigt paket och smidig lösning att få ut stolen ur det

- Själva sitsen känns hårdare/stummare än jag trodde den skulle vara. Får se om det är något som mjukas upp lite med tiden, eller om man helt enkelt vänjer sig.

- Med vaggan i helt låst läge så stör det mig lite att det är långt från "stumt": Ryggen kan fortfarande vinklas nån grad eller två innan den slår i det faktiskta stoppet, så jag upplever det lite billigt glappt om jag ska vara ärlig. Workarounden för mig vid första anblicken verkar vara att inte använda låsningen utan istället öka motståndet istället så man får en naturlig broms. Antagligen "good enough" och kanske till och med bättre rent ergonomiskt, men ändå en liten besvikelse.

- Ryggens mjukstela formbarhet lär funka överlag
Men med reservation om man är långryggad och/eller bred om skuldrorna eller rör sig mycket så kan se potentiella problemet som vissa nämnt att ryggen är lite låg. Övre kanterna på ryggstödet kan liksom skära in i skuldrorna lite eller hur man ska säga. Tror inte det kommer vara ett problem för mig, men är liiite medveten om kanterna på stolen.

Haft stolen en vecka nu och tycker allt från ryggstöd till sittdyna har blivit mycket mjukare och bekvämare. Upplevde också dynan som hård från början.

Angående vaggan i låst läge så har jag faktiskt aldrig testat en stol som inte har ett litet gap innan det tar emot helt. Och då har jag testat säkert 12-15 stolar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gx rade:

Haft stolen en vecka nu och tycker allt från ryggstöd till sittdyna har blivit mycket mjukare och bekvämare. Upplevde också dynan som hård från början.

Tackar - bra info där! (Känner mig aningens stum i låren nu.. och lite trött i fötterna? Men jag är som sagt sjuk och extra öm just nu också...)

Skrivet av Gx rade:

Angående vaggan i låst läge så har jag faktiskt aldrig testat en stol som inte har ett litet gap innan det tar emot helt. Och då har jag testat säkert 12-15 stolar

Jag har inte provat jättemånga med vagga men du har nog rätt. (jag har hittills inte köpt stol med vagga-funktionalitet)
Men kändes lite väl stort gap för att vara premium dock tyckte jag vid första anblicken...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gx rade:

Hör av dig till HM för sådär ska det inte låta, antingen om du får en ny stol eller om du inte bryr dig så mycket om det kanske du kan få ersättning

Skrivet av Sublett:

Jag har inte det ljudet på min, visst är det en liten "duns" som låter om man går max på ryggstödet, men är inte lika metalliskt ljud som i videon. Kan ju vara värt att höra av sig till Herman Miller och fråga om det är något som är skadligt för stolen i längden åtminstone.

Tur att jag frågade er här om missljudet, Herman Miller kommer att byta ut stolen åt mig!

Hade tänkt skita i det först, men efter några dagars användning har jag börjat störa mig rejält på att jag hör ett metallduns genom hörlurarna samt att hela stolen vibrerar till lite lätt när jag lutar mig bakåt. Som ni säger så kan det säkert skada något internt i längden så det är nog bäst att få den utbytt direkt.
Segt att behöva vänta på en ny samt hålla på med packning och skicka tillbaka den defekta stolen men för detta pris, och en stol jag planerat att behålla i 15 år framåt är det garanterat värt det.

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
ASUS STRIX RTX 4080 OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfeNn:

Tur att jag frågade er här om missljudet, Herman Miller kommer att byta ut stolen åt mig!

Hade tänkt skita i det först, men efter några dagars användning har jag börjat störa mig rejält på att jag hör ett metallduns genom hörlurarna samt att hela stolen vibrerar till lite lätt när jag lutar mig bakåt. Som ni säger så kan det säkert skada något internt i längden så det är nog bäst att få den utbytt direkt.
Segt att behöva vänta på en ny samt hålla på med packning och skicka tillbaka den defekta stolen men för detta pris, och en stol jag planerat att behålla i 15 år framåt är det garanterat värt det.

Du kan alltid försöka att få tillbaka någon ersättning för besväret? Brukar funka hos de flesta företag. Samt att du betalat ganska mycket pengar och då förväntar man sig kvalité.

Permalänk
Medlem

För er som testat Embody och Kinnarps 8000, vad har ni för tankar? Hur mycket bättre är det, fördelar/nackdelar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Southy:

För er som testat Embody och Kinnarps 8000, vad har ni för tankar? Hur mycket bättre är det, fördelar/nackdelar?

Har båda hemma just nu och har testat en hel del fram och tillbaka. Har just nu svårt att motivera Embodyn.

Embodyns sittdyna lutar lite lite bakåt jämfört med Kinnarps. Eller kanske rättare sagt, sittdynan på Kinnarps är lite lösare, vilket gör att man blir lite mer frammåtlutad med fötterna, om man har båda stolarna på samma höjd.
Fördelen Embodyn har är att den kan följa ryggen bättre. På Kinnarps 8000 försvinner ryggen strax efter svanken, om man sitter rakt i ryggen. Min Kinnarps 9000 stol på jobbet har dock inte det problemet, då det går att luta ryggstödet frammåt på den. Så på den stolen är den väldigt snarlik Embodyn.

Inte haft någon direkt användning av den elastiska ryggen på Embodyn som jag trodde. Mest använt det till att ställa in så att ryggen omsluts bra, sedan märks det inte direkt mot en vanlig stol.

"Gunget" är sämre på Kinnarps, kan ej heller få lika bra motstånd i ryggen på Kinnarpsen.. sannolikt för att den är utsliten, inga problem med min nya stol på jobbet.
Sämre armstöd (för långt fram) och inget nackstöd på Embodyn.
Garantin är överlägset bäst på Embodyn, och reglagen känns mer som kvalite mot Kinnarps.

Sugen på att kika på en Kinnarps Capella eller en Herman Miller Aeron härnäst. Embodyn åker tillbaka tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sublett:

På Kinnarps 8000 försvinner ryggen strax efter svanken, om man sitter rakt i ryggen. Min Kinnarps 9000 stol på jobbet har dock inte det problemet, då det går att luta ryggstödet frammåt på den.

Tack för svar. Hur menar du med att ryggen försvinner efter svanken? Det ska gå att ställa in djupet?
Får jag fråga vikt och längd?

Permalänk
Medlem

Du har olika modeller av Kinnarps Syncro 8000m det finns modeller med lång rygg.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Southy:

Tack för svar. Hur menar du med att ryggen försvinner efter svanken? Det ska gå att ställa in djupet?
Får jag fråga vikt och längd?

173cm 90kg.
Det är en kinnarps med lång rygg, men sitter man rakt upp kan jag aldrig få den intill ryggen, utan behöver luta mig bakåt lite för att få stöd.
Det behövs inte med Embodyn för den kan man justera ryggen bättre på.

Permalänk
Medlem

Blev en Embody Cyan, körde på en galaxy innan men blev riktigt osäker på färgen. I och mef att jag beställde cyan sista sekund så står det att leveranstiden är 40 dagar, hur lång tid tog det att få era stolar från dom?

Permalänk
Medlem

Min Galaxy tog 12 dagar och det stod 15 vid beställning.

Permalänk
Medlem

Hoppas någon kan ge mig lite insikter här. Har läst tråden hela vägen från början till slut, men frågar ändå.

Det råder delade meningar om hur lång man kan vara och ha Embody. Är 192cm lång, vilket vissa säger funkar och andra säger att det är ”för långt” för Embody. Någon här som är 190+cm och har erfarenhet av stolen?

PS. Koden G2ESPORTS5 fungerar fortfarande på deras webb och ger samma rabatt/pris som TIM5. DS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Blev en Embody Cyan, körde på en galaxy innan men blev riktigt osäker på färgen. I och mef att jag beställde cyan sista sekund så står det att leveranstiden är 40 dagar, hur lång tid tog det att få era stolar från dom?

4 arbetsdagar för mig, men beställde 5:e november precis i början av kampanjen så är nog annat tryck nu..

Skrivet av koSmiQ:

Det råder delade meningar om hur lång man kan vara och ha Embody. Är 192cm lång, vilket vissa säger funkar och andra säger att det är ”för långt” för Embody. Någon här som är 190+cm och har erfarenhet av stolen?

Jag är 189cm lång och känner inte att det är några som helst problem för mig. Ryggstödet slutar några centimeter ovanför armhålan (svårt att beskriva på annat sätt) så axlarna får support som designat.
Känns orimligt, men skulle dina extra-centimeter göra att stolen upplevs för liten för dig kan du ju alltid köpa till nackstöd från Atlas.
Har funderat på det själv, men tänker att jag nyttjar stolen som HM tänkt några månader först. Har inte känt att det behövs ännu!

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
ASUS STRIX RTX 4080 OC