Jag är 181 cm (och rätt tung). Har ju haft min i ett par månader nu. Är fortfarande nöjd. Tycker inte att det du nämner är nåt problem. När jag fick stolen så kände jag mig lite besviken på att ryggstödet såg kort ut. Men i praktiken var det inga problem med det. Har man ställt in den ordentligt så sitter man jäkligt skönt i det. Upplever utbuktningen vid ryggslutet som helt perfekt.
Det här att ryggstödet formar sig efter en ger en helt sanslöst bra känsla och det är ju nåt som få andra stolar ger.
Tror att den kritiken du tar upp är sånt man tror blir ett problem om man tittar på stolen hur den ser ut, utan att ge den en chans och verkligen sitta i den och göra inställningarna bra. Den ser ju lite lustig ut om man är van med standardstuket på gamingstolar (a la rallystolar).
Reglagen är gedigna och andas kvalitet när man vrider på dem.
Nu sitter jag ofta mer eller mindre framåtlutad i min stol och har saknar inte nackstödet ens en gnutta. Hade en AK Racing förr och i den lutade jag mig aldrig så långt tillbaka att jag nyttjade nackstödet.
Vill man sitta som i en fåtölj, bakåtlutad och med fötterna/benen framåtslängda och "vräka sig" så kanske inte Embody är rätt val.
Annars skulle jag säga att även om Embody upplevs som en lite udda lösning i början så blir den en "acquired taste" snabbt som man inte ångrar. Lyx hela vägen så att säga.