Berättigad (entitled)!!! Detta är det ord jag tänker på när jag läser flera inlägg i tråden. Får känslan att många verkar känna sig berättigade att sälja helt utan regler och riktlinjer. Vad får Sweclockers ut av att nån säljer flera produkter ur listan? För det första hade ju inte regeländringen kommit om det inte uppfattats bland många att detta missbrukats. Som jag ser det så vill många av er som protesterar ha hela kakan. Ni verkar vilja sälja hur många av produkterna på listan ni vill, till vilket pris ni själva vill (och det är ju i sig inga problem). Men ni vill dessutom använda Sweclockers community som kunddatabas, med minimalt risktagande som resultat. Det är där det nu satts upp regler. Det står var och en helt fritt att sälja hur många produkter man vill och till vilket pris man vill på andra marknader, men det exponeras inte mot Sweclockers community. Det kommer leda till att det blir lite jobbigare för er, ett ökat risktagande, och kanske lite "jobbigare" kunder. Det får man liksom ta för chansen att sälja dessa produkter, och potentiellt tjäna en slant på det. Kudos till Sweclockers som tog tag i detta och sätter trivsel först. Ett alternativ är ju annars att Swec tar 10% av försäljningspriset från alla som säljer, för att de ska få exponera sina varor mot communityt. Det är ju en "fri marknad" och "marknadsekonomi". 😜
Så att om tjänsteleverantören får procent på det som säljs så är det inte längre moraliskt fel?
Befinner vi oss i en diktatur i en mer östlig färdriktning?
Är det dit Swec vill gå så följer jag inte med på resan.