Alternativ kontroll till Nintendo Switch?

Permalänk
Medlem

Alternativ kontroll till Nintendo Switch?

Hej

Finns det någon alternativ kontroll som är värd att nämnas för Nintendo Switch? Jag har en hel del PS4 och XBOX360 kontroller som ska gå att använda till Switch med hjälp av dongel men hur bra fungerar det verkligen?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Har ingen Switch. Men switch pro controller ska vara hyvsad har jag hört.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

8Bitdo Pro 2

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Verkar vara rabatt på 8bitdo SN30 Pro+ (som fått rätt bra betyg):

https://www.maxgaming.se/sv/spelkontroller/sn30-pro-bluetooth...

Själv kör jag på switch pro kontrollen och rekommenderar den

Permalänk
Medlem

Pro-kontrollern är som sagt riktigt bra och rekommenderas varmt om inte priset avskräcker. 8Bitdo håller också hög kvalité och är lite billigare, men något som kan vara värt att tänka på är att du inte kan väcka Switch:en med en tredjepartskontroller.

Permalänk

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5181325

Jag har 8Bitdo USB wireless och den tycker jag fungerar utmärkt!
Hade också en DS4 liggandes som jag ville använda och köpte då denna.

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av RakatKadaver:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5181325

Jag har 8Bitdo USB wireless och den tycker jag fungerar utmärkt!
Hade också en DS4 liggandes som jag ville använda och köpte då denna.

Vet du hur många kontroller man kan köra på en sådan? Finns det någon annan drawback merän att man inte kan starta konsolen med kontrollen?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Har faktiskt köpte 2 st pro kontroller men känner mig lite osäker, de var ju hur dyra som helst, 600-700 kr / st för bara 2 st.

Sen tidigare har vi en hög 360 och PS4 kontroller som funkar bra till det de är ämnade till. Hade de funkat bra även till Switchen så hade det kanske kunnat vara något!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Neon:

Vet du hur många kontroller man kan köra på en sådan? Finns det någon annan drawback merän att man inte kan starta konsolen med kontrollen?

En handkontroll per dongel.
Ja drawbacken är väl att man inte kan starta den, samt att dockan har ju bara två usb-portar.

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av RakatKadaver:

En handkontroll per dongel.
Ja drawbacken är väl att man inte kan starta den, samt att dockan har ju bara två usb-portar.

Okay, men de e inte alls dumt, 4 st sådana plus en 4 portars hub kostar 780 kr och då kan jag använda både mina PS4 och XBOX360 controllers med Switchen. Att köpa 4 st pro kontrollers hamnar på 2800 kr så en rejäl skillnad.

Men hur funkar pairing? Måste det göras varje gång eller räcker det att göra 1 gång?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Neon:

Okay, men de e inte alls dumt, 4 st sådana plus en 4 portars hub kostar 780 kr och då kan jag använda både mina PS4 och XBOX360 controllers med Switchen. Att köpa 4 st pro kontrollers hamnar på 2800 kr så en rejäl skillnad.

Men hur funkar pairing? Måste det göras varje gång eller räcker det att göra 1 gång?

Ja du kan ju börja med att testa en och ser om den lever upp till förväntningarna. Jag har för mig att förpackningen är återlämningsbar efter att man har öppnat den.

Gällande pairing vågar jag inte svara på! Min DS4 vandrar mellan datorn, androidtv och switch. Så för mig är det standard.

Visa signatur

En shot på det, tack