Samsung s21 hos tele2, säga upp abonnemanget men behålla telefonen?

Permalänk
Medlem

Samsung s21 hos tele2, säga upp abonnemanget men behålla telefonen?

Tjo!
Tele2 har kampanj på galaxy S21 för 352kr i 24 månader inkl trådlösa buds +armband. Går det göra som det brukade göra att teckan ett abonnemang bara för att kunna köpa mobilen. Och sen ringa in direkt när man hämtat ut mobilen och säga upp abonnemanget,
och sedan få en avbetalningsplan för bara mobilen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av albin967:

Tjo!
Tele2 har kampanj på galaxy S21 för 352kr i 24 månader inkl trådlösa buds +armband. Går det göra som det brukade göra att teckan ett abonnemang bara för att kunna köpa mobilen. Och sen ringa in direkt när man hämtat ut mobilen och säga upp abonnemanget,

Man kan inte avbetala telefonen utan abonnemang hos Tele2. Om du säger upp abonnemanget kommer dom skicka en slutfaktura på hela telefonens belopp.
Jag ringde dom och frågade detta för knappt en månad sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av albin967:

Tjo!

Nej det går inte. Säger du upp alla abonnemang du har hos Tele2, kommer du få en slutfaktura på avbetalningen

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

Man kan inte avbetala telefonen utan abonnemang hos Tele2. Om du säger upp abonnemanget kommer dom skicka en slutfaktura på hela telefonens belopp.
Jag ringde dom och frågade detta för knappt en månad sedan.

Skrivet av jnsson:

Nej det går inte. Säger du upp alla abonnemang du har hos Tele2, kommer du få en slutfaktura på avbetalningen

Okej så avbetalning går ej. Men om jag lägger en beställning och sedan försöker säga upp bara abbonemanget, kommer jag få en slutfaktura för både abbonemanget och telefonen?
Det går alltså inte att bara få en slutfaktura för mobilen?

//Albin

Permalänk
Medlem

Det som sägs ovan verkar inte stämma. Om du kollar på Minsta totalkostnad så är beloppet 8 129 kr. Det vill säga 1 månads abonnemang + telefonen. Men du kan också ta "Betala direkt" och ändå få telefonen för det rabatterade priset.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Cenorida:

Det som sägs ovan verkar inte stämma. Om du kollar på Minsta totalkostnad så är beloppet 8 129 kr. Det vill säga 1 månads abonnemang + telefonen. Men du kan också ta "Betala direkt" och ändå få telefonen för det rabatterade priset.

Det ser inte ut som att någon säger emot just det, däremot är nog innebörden att priset på telefonen inte ökar – men slutbetalning måste ske direkt och inte utspritt över 24 månader (eller så mycket som ursprungligen skulle ha återstått av abonnemangstiden). Bäst är dock att kontakta kundtjänst och ställa frågan direkt dit.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av albin967:

Okej så avbetalning går ej. Men om jag lägger en beställning och sedan försöker säga upp bara abbonemanget, kommer jag få en slutfaktura för både abbonemanget och telefonen?
Det går alltså inte att bara få en slutfaktura för mobilen?

//Albin

Ja, du kan när som helst kontakta Tele2 och be om en slutfaktura på telefonen. Jag köpte en surfplatta från Tele2 för 1.5 år sedan och för att ta del av rabatten behövde jag ta avbetalning. Kontaktade Tele2 någon månad senare och bad om en slutfaktura på surfplattan och det var inga problem

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Vi har inte skrivit något om att det inte går o gör så som du skriver. Vi sa att man inte kan ha kvar en delbetalning utan ett aktivt abonnemang också

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jnsson:

Vi har inte skrivit något om att det inte går o gör så som du skriver. Vi sa att man inte kan ha kvar en delbetalning utan ett aktivt abonnemang också

Det kunde man när jag jobbade på Tele2, man tog bort bindningstider och ersatte med delbetalning som inte är samma sak. Delbetalning gick utmärkt att ha kvar trots uppsagt abonnemang. Säker på att det ändrats tillbaka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Det kunde man när jag jobbade på Tele2, man tog bort bindningstider och ersatte med delbetalning som inte är samma sak. Delbetalning gick utmärkt att ha kvar trots uppsagt abonnemang. Säker på att det ändrats tillbaka?

"Om kund säger upp mobil- abonnemang kommer mobiltelefon som köpts på delbetalningatt slutfaktureras." Källa: https://comhem-assets.azureedge.net/zkxtxpb8wn5p/1yI0HoUIjUYP...

Det ändrades till detta för något år sedan

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är ju ändå värt känns det som om man tar att betala med en gång blir priset 7930kr
Lär ju inte få den till det priset nån annanstans tänker jag.

Antar att man får betala en månad av abonnemanget dock 199kr

Permalänk
Inaktiv

Snabb googling
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5672689

samt avbetalning utan abonnemang om man lever över sina tillgångar.
https://www.samsung.com/se/smartphones/galaxy-s21-5g/buy/

Min största undran är varför TS vill besvära sig med att först teckna upp sig på Tele2 om denne inte vill ha Tele2 En annan teleoperatör kanske säljer samma telefon eller börjar sälja den inom kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon309108:

Snabb googling
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5672689

samt avbetalning utan abonnemang om man lever över sina tillgångar.
https://www.samsung.com/se/smartphones/galaxy-s21-5g/buy/

Min största undran är varför TS vill besvära sig med att först teckna upp sig på Tele2 om denne inte vill ha Tele2 En annan teleoperatör kanske säljer samma telefon eller börjar sälja den inom kort.

Men detta ör ju bara telefonen och inte lurarna och klockan.
Är nog det som han är ute efter känns det som.

Permalänk
Medlem

Startar upp denna lite på nytt igen. Har TS provat att köpa mobilen och säga upp abonemanget? @albin967

Visa signatur

Main Intel Core i9-9900k @ 5.0 GHz || Asus Rog Strix Z390-E || G.Skill TridentZ RGB 64GB @ 3200 MHz || Asus GeForce GTX 1080 Ti Strix Gaming OC || Asus Rog Ryujin 360mm || M.2 Samsung 970 EVO 1TB || Corsair RM750x v2 || Fractal Design Define R6 TG Gunmetal || Ekwb Vardar RGB 120 mm x 6 st

Permalänk
Medlem

Var hittar ni den för 352 kr i månaden? För mig blir den över 500 kr på 24 mån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orman:

Var hittar ni den för 352 kr i månaden? För mig blir den över 500 kr på 24 mån.

När jag kollar på 24mån kostar den 419kr konstigt.

Undrar också om TS eller nån annan har köpt och avslutat abonnemanget om det funkar utan problem?

Sugen på att köpa en till min fru men vill inte ha abonnemanget.