Starfield – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Mitt favoritskepp är Starborn Guardian, mest för alla roliga kommentarer man får av alla NPCs! Smidigt med osynligheten vid boost också

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Borked:

Personligen känner jag att det är lite väl mycket pengar att lägga på rymdskepp, så ett allt-i-allo-skepp hade varit bra, så det lutar mot stronghold.
Hade jag haft tid så hade jag nog byggt ett eget, men den lilla tid jag har att spela vill jag helst göra uppdrag.

Vilket är favoriten av dina skepp då??

Vet inte har inte haft tid att testa. Egentligen är de rätt dryga navigera i och space combat är ju inte så intressant. Stronghold bara för att det var mitt första köp. Jag klarade mig länge med Razorleaf det är rätt lagom i storlek men sköldarna höll inte måttet.

Varrun skeppet jag fick är ganska badass också men går gaula fascinerande lite sett till storleken.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Stronghold är vrålfett med bra defensiv, men ett gissel att passera igenom, stegar utpladerade på för många ställen.
Jag byggde nyligen en ny pråm på min nya karaktär, ser ut som en ram (stort hål i mitten) men kan inte använda några komponenter från högre level än level 17 då jag gjorde den. Rekommenderar alla att börja bygga själv, man lär sig en hel del.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Jag bygger bara om Frontier hela tiden
Både roligare och billigare än att köpa nytt skepp

Den ser ut så här just nu
<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Nu när jag har lite mer stålar är min nästa plan att göra mitten av skeppet lite bredare för att få plats med de större modulerna. Sedan göra dubbla våningar. Biffa upp den helt enkelt.

Känner igen det där, har fortsatt med mitt stulna Va'ruun-skepp men byggt om och byggt på rejält. Dock inte så fint längre, ser mer ut som en bagladykundvagn med bazookas än en högteknologisk interstellär farkost…

Permalänk

uppdateringen eliminerade allt freezing för mig och spelet känns nu som det gjorde innan den förr förra patchen, flyter på hur bra som helst nu och det är väl kanske bara jag som inbillar mig nu, men grafiken tycks ha blivit snäppet bättre med.

dock blev det lite halv svettigt när det första spelet gjorde efter det jag hade uppdaterat, var att hoppa direkt ut till skrivbordet, trodde det kraschade direkt, men spelet var fortfarande igång så det var bara att trycka på spel ikonen så var det ur världen.
mycket nöjd med denna patch

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emma242:

en bagladykundvagn med bazookas

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Aktiverade 3mån game pass jag hade gratis. Laddade ner Starfield på Series X och kör på OLED. Första jag märkte i intron är ju förjävligt det ser ut. Man är van med svart på OLED men det ser ut som man har en dålig 15 år gammal LCD med bakgrundsbelysning på Max som lyser igenom bilden. Allt är grått.

Jag är inte så noga med grafik men när ens OLED ser sämre ut än min gamla LCD är något knas. Ser rent ut sagt förjävligt ut. Finns inget man kan göra för att lösa detta på Xbox? Ser bara moddar på PC. Varför göra ett spel som gör att ens OLED ser ut som man spelar på en LCD från 2006?

Ser ut som när man drar upp gamma till Max i spel. Är det någon inställning man langa råkat gjort fel? Aldrig sett liknande på andra spel dock. Allt är helt urblekt. Hittar inget under display om det ens. Bara film grain, motion blur blur och depth of field.

Provade inställningar på TVn men kan bara få det ännu mer urvattnad och grått.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Avstängd

Kan man inte landa manuellt på planeter och så? Eller hur fungerar det?

Visa signatur

Ny här

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Meowi:

Kan man inte landa manuellt på planeter och så? Eller hur fungerar det?

Nix. Men lär väl komma en mod för det en vacker dag

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Avstängd

Ännu en dag i lättja. bounty hunter uppdrag blir ju sådär när man är vip member i crimson fleet. Man får leka hitman och skjuta när ingen ser annars blir bountyn lite väl hög. Eliminera alla vittnen är andra alternativet. Fungerar ju bra för rymdstrider men kanske inte om man ska härja på baser. Men det är ju smörgåsbord på loot lol.

Fick Kepler R också. Känns ju lagom timing när man redan har lassat på sig ett gäng rymdskepp men ja det verkar ju va ett rätt bra gratisalternativ till stronghold. Går lasta en hel del. Men snacka om labyrint tills man hitta till cockpit. Nu behöver man ju egentligen aldrig gå igenom skeppen så det spelar ju ingen roll om man nu inte vill använda arbetsbänkar eller sov plats.

De mest meningslösa uppdragen måste väl ändå va taxiuppdragen. Tryck X för att landa här klart lol. Du ser dem aldrig du plockar aldrig upp dem det är bara trycka X så är det gjort.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Stör mig på att man ibland avbryter omladdningar, rusha en tuff pirat med min shotgun och så var det tomt i magazinet. Jag bara trodde att jag laddat om. Doh!

Permalänk
Medlem

Stängde av HDR och sänkte Brightness till 40 och ändrade gamma på TVn till 2.4 istället för 2.2. Blev lite bättre nu. Vissa säger att det är meningen att det ska se ut som allt är ljusgrått istället för svart i spelet men föredrar mörkare. Ser åtminstone inte ut som 15 år gammal LCD nu. Men inte riktigt OLED svart heller. Mer som en någorlunda ok modern LCD.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kaleid:

Nix. Men lär väl komma en mod för det en vacker dag

Okej, jag det får man hoppas!

Visa signatur

Ny här

Permalänk
Avstängd

Det här var drygt. Hade bara ett tempel kvar men nu har jag 11?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Stängde av HDR och sänkte Brightness till 40 och ändrade gamma på TVn till 2.4 istället för 2.2. Blev lite bättre nu. Vissa säger att det är meningen att det ska se ut som allt är ljusgrått istället för svart i spelet men föredrar mörkare. Ser åtminstone inte ut som 15 år gammal LCD nu. Men inte riktigt OLED svart heller. Mer som en någorlunda ok modern LCD.

Tyvärr något som väldigt många gnällt över. Finns mods som fixar det på PC men på Xbox får man tyvärr lida

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Tyvärr något som väldigt många gnällt över. Finns mods som fixar det på PC men på Xbox får man tyvärr lida

Blir nog skaffa på PC så småningom. Blev Xbox bara för det är game pass och undviker MS store på PC. Men om man köper spelet så småningom blir det nog på PC. Med det sagt så blev det lite bättre efter man ändrade lite på TVn iaf.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Håller på och rensar slasken men vete gudarna vad oddsen är hitta guldkorn i misc. Idaghar det vart dåligt med action.

Funderar att bara bli klar med main quest. Ska jag
göra outpost och skeppsbyggargrejen blir det nog fusk då jag bara är på nivå 49 och det blir ju sjukt många timmar att farma xp om det inte finns nå roliga uppdrag. Men hjärnan säger ju att det nog inte kommer hålla uppe intresset så länge.

New game plus antar man helt slipper artifakt och power jakten eller måste man träla sig igenom all grind igen?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Mycket bra spel! Dock räddas det av alla bra mods. Här är en list på de mods jag använder och rekommenderar. Installera senaste Vortex beta, tryck på Add to Vortex. Ta bort DLSS moden ifall inte nvidia GPU och klart

https://next.nexusmods.com/starfield/collections/yb50ld

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WiFi * I9-14900K
DDR5 64GB 6933 CL32 * MSI RTX 5090 VANGUARD SOC
Samsung NVMe M.2 990 PRO 2 TB & Samsung SATA 960 EVO 2 TB
Win 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av UMC:

Mycket bra spel! Dock räddas det av alla bra mods. Här är en list på de mods jag använder och rekommenderar. Installera senaste Vortex beta, tryck på Add to Vortex. Ta bort DLSS moden ifall inte nvidia GPU och klart

https://next.nexusmods.com/starfield/collections/yb50ld

Gött.
Men spelet blir 92GB större?
Samt.. är det verkligen så lätt som att lägga till i vortex??

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Saknad Hedersmedlem

För en stund undrade jag om den evigt gnälliga Sarah "Näää så där får man inte göra!" Morgan gått över på den andra sidan lagen. Men icke. För övrigt nästan 70 timmar in. Gillar fortfarande spelet, trots dess brister.

Dold text
Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

En av mina favoriter av alla Sarah-moments. Hon är ju ingen Dian Fossey direkt...

Permalänk
Medlem

Jag fascineras av att så många verkar släpa med sig andra gubbar hela tiden. Själv avskyr jag att ha en annan gubbe med som springer i vägen för skotten, tjötar, stör och "väcker" fiender hela tiden. Nä, så fort de inte längre måste vara med på ett uppdrag, så får de snällt stanna kvar där de är.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av cyklonen:

Jag fascineras av att så många verkar släpa med sig andra gubbar hela tiden. Själv avskyr jag att ha en annan gubbe med som springer i vägen för skotten, tjötar, stör och "väcker" fiender hela tiden. Nä, så fort de inte längre måste vara med på ett uppdrag, så får de snällt stanna kvar där de är.

Jag är helt tvärt om, vill alltid ha en companion med, bland annat för alla extra kommentarer man får i dialoger.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av cyklonen:

Sarah med en minigun har varit rätt maffigt IMHO. Sedan någon att släpa loot med.

Skrivet av Dunder:

Jag är helt tvärt om, vill alltid ha en companion med, bland annat för alla extra kommentarer man får i dialoger.

Samt detta, förstås.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

De skjuter ju på fiender. Tänker att för varje HP de skadar en fiende, så är det en HP mindre som jag måste jobba för att ta. Det kan ju vara skillnaden mellan att lyckas eller misslyckas.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

De skjuter ju på fiender. Tänker att för varje HP de skadar en fiende, så är det en HP mindre som jag måste jobba för att ta. Det kan ju vara skillnaden mellan att lyckas eller misslyckas.

Men de blockerar mig, drar fiender till sig genom att springa rakt in i striden så alla fiender anfaller samtidigt i stället för 1-2 i taget, de klarar inte att smyga, de kommer i vägen för skott genom att de studsar runt som gummibollar framför mig.

Nä, helt obegripligt att man vill ha med dem!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Jag märker då aldrig av dem. Aldrig ivägen och gör varken från eller till. Gjorde en miss och råkade ta med min fanboy till ett smygaruppdrag. Tänkte jag dismissar honom. Killen går rakt fram och. Sätter sig i kontorsstol framför vakten och han sitter där för all evighet med vakten skrikandes på honom

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av cyklonen:

Men de blockerar mig, drar fiender till sig genom att springa rakt in i striden så alla fiender anfaller samtidigt i stället för 1-2 i taget, de klarar inte att smyga, de kommer i vägen för skott genom att de studsar runt som gummibollar framför mig.

Nä, helt obegripligt att man vill ha med dem!

Striderna är redan extremt enkla och behöver man smyga kan man bara be dem stå still och vänta.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Saknad Hedersmedlem

På tal om Sarah moments. Detta vapen hittade och plockade hon på sig själv. Hon har inte fått tag den från mig utan måste ha lootat den. Första gången jag insåg vad hon gjorde och sen såg ut med den här mejandes fiender. One woman army:

Klart man vill ha med sig en sån NPC, även om det blir en del letande efter vart fienderna föll för loot förstås.

Visa signatur

Never fade away...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Striderna är redan extremt enkla och behöver man smyga kan man bara be dem stå still och vänta.

Men varför lägga tid och energi på det, när man bara kan strunta i att ha med dem?

Visa signatur