Philips 55pus8204/12 Ljud men ingen bild

Permalänk
Medlem

Philips 55pus8204/12 Ljud men ingen bild

vet inte riktig vad som har hänt. Skulle starta TV:n hemma men när ljudet gå igång så är bilden fortfarande svart.
har testat all dra ut strömsladden och låta den var avstängt en stund men det gör ingen skillnad.
när man försöka byta källa syns menu'n inte heller.
man se att backlight är igång jämfört med när den är avstängt. så vet inte riktig vad mer jag kan göra.

och lappen på baksidan:

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/ASUS PRIME Radeon RX 9070 OC 16GB/Corsair SF750 Platinum/Kingston Fury Beast 2x16GB 3600MHz CL18/

Permalänk
Medlem

Om du har garanti kvar så lämnar du den till butiken.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

hade samma problem med min philips 65"
jag startade om tv 10-15 gånger med några sek mellanrum för att få igång den. sen blir det bara värre... jag kunde inte bära tillbaka den själv till butiken så jag kontaktade philips kundtjänst. gud vilka dumma frågor dom ställer... men iallafall efter några veckor kom det en tekniker med en hel tv.. en begagnad servad tv som funkar iallafall
så mitt råd... ta tillbaka tvn till butik idag

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Bernd_P1:

när man försöka byta källa syns menu'n inte heller.

Där har du "dödsdomen"

• Syns TV:n egna menyerna fortfarande: felet troligtvis i bildkällan, din VHS-bandare, ditt Super Nintendo, sladden för dessa, eller vad det nu är som inte ger dig bild.

• Syns TV:ns egna menyer inte längre: Fel på TV:n. Du behöver reklamera. En Philips med siffran 4 i slutet av beteckningen är en 2019-modell och du har tre års reklamationsrätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Där har du "dödsdomen"

• Syns TV:n egna menyerna fortfarande: felet troligtvis i bildkällan, din VHS-bandare, ditt Super Nintendo, sladden för dessa, eller vad det nu är som inte ger dig bild.

• Syns TV:ns egna menyer inte längre: Fel på TV:n. Du behöver reklamera. En Philips med siffran 4 i slutet av beteckningen är en 2019-modell och du har tre års reklamationsrätt.

ja det är det senare. ingen meny eller liknande sysn. så det är bara att tar det till butiken eller beställa hämtning då antar jag eller? TV:n är köpt under march 2020.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/ASUS PRIME Radeon RX 9070 OC 16GB/Corsair SF750 Platinum/Kingston Fury Beast 2x16GB 3600MHz CL18/

Permalänk
Medlem

reklamera ju fortare desto bättre

Permalänk
Medlem

Hade liknande problem med min philips 65 tummare, efter att ha den helt urkopplad i 30 minuter så startade den upp igen. Fipplade i 2 dagar med kortare urkopplimgar och gjorde ett sista försök innan jag skulle montera ned den. Efter det så har den rullat klockrent. Kortare urkopplingar av strömmen gör inte att den går till ordentlig omstartsläge

Stava
Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide