Söker gott o trevligt folk!

Permalänk
Medlem

Söker gott o trevligt folk!

Hej folket på SweClockers!

Har blivet trött på massa toxic folk, folk som konstant klagar "Han fuskar" "ska fan aldrig spela detta piss spel mer"
är du det oxå?

Jag har nu startat upp en Discord kanal som heter AT-Community (Anti-Toxic Community) där vi fokuserar på att ha kul och trevligt istället för massa onödig drama.
Tanken med denna discord är att vi ska bli stora som möjligt inom olika spel med bara chill folk!
discorden är fortfarande under uppbyggnad så Voice kanaler osv kommer mera inom kort.

Discord

har du discorden tänkad till twitch osv, så när du startar din stream så kommer den att länkas där oxå!

PS: Va nogran att läs reglerna så du får tillgång till mer av kanalen!

MVH: AT123

Permalänk
Medlem

Välkommen till Sweclockers, AT123.

Ja, det HAR varit ett problem för, vilket fick mig att sluta att koppla upp på publika servers 10+ år sen, har spelat sen barnsben "online" via Modem så tidigt som 1990 (Firepower, som kunde spelas cross-platform med Atari ST och Amiga), och Sen Quake/Jedi/CS etc. Det var inte mkt. toxicity den gång, men det började nånstans med det nyare CSgo communitiet som var extremt toxic.

Sen bildade vi (kompisar) en gaming klubb och upprättade våra egna privata servers med ålderskrav på 25+. Det gör vi fortfarande idag, och det har funkat jättebra.

Min erfarenhet med online-gaming handlar om att det stort sätt är ett åldersfenomen. Ungar tenderar att skrika och svära i mic'en och ta spelen alldeles för seriöst, men straks du kommer på en server med mera vuxen publik så ändras allt. Det är däremot inte sagd att alla ungdomar är "skrikande bortskämda fjortisar", men att ha ett ålderskrav har fungerat i många år nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AT123:

Hej folket på SweClockers!

Har blivet trött på massa toxic folk, folk som konstant klagar "Han fuskar" "ska fan aldrig spela detta piss spel mer"
är du det oxå?

Jag har nu startat upp en Discord kanal som heter AT-Community (Anti-Toxic Community) där vi fokuserar på att ha kul och trevligt istället för massa onödig drama.
Tanken med denna discord är att vi ska bli stora som möjligt inom olika spel med bara chill folk!
discorden är fortfarande under uppbyggnad så Voice kanaler osv kommer mera inom kort.

Discord

har du discorden tänkad till twitch osv, så när du startar din stream så kommer den att länkas där oxå!

PS: Va nogran att läs reglerna så du får tillgång till mer av kanalen!

MVH: AT123

Sweclockers har en Discord kanal. Vet inte om den uppfyller att alla är chill men kan vara värt att kolla. Är inte själv inne på den https://www.sweclockers.com/artikel/24354-sweclockers-onskar-...

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6