Alla fyndtips från mellandagsrean

Fuskutvecklare erbjuder autoaim till "alla spel" på både PC och konsol

Permalänk
Melding Plague

Fuskutvecklare erbjuder autoaim till "alla spel" på både PC och konsol

Med hjälp av capture-kort, ett speciellt inmatningsverktyg och bildigenkänningsmjukvara ska fusket gå att använda universellt och vara svårt att upptäcka.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Folk som fuskar i spel kan äta mitt speciella inmatningsverktyg.

Permalänk
Medlem

Om spelföretagen skulle engagera sig i online-communities som att erbjuda riktiga privata servrar, bra system för att stänga av spelare etc. skulle alla dessa fusk upphöra. BF-spelen är frukstansvärda och det känns som om Dice inte lagt fem öre på att stoppa fusk egentligen. Man kan rapportera spelare i månader utan att något händer. Alla dessa företag lägger klart mer energi på spyware (anticheat-system) som inte öht fungerar för att stoppa fusk.

Man kan väl hoppas på att fler och fler spelutvecklare går tillbaka till tiden där det alltid fanns privata servrar, lokala (lan)-möjligheter etc.

Permalänk
Medlem

Det känns tyävrr som ett eskalerande problem, cheaters eller bottar i vart och vartannat game man spelar, men saknar den gamla goa tiden då det fanns aktiva admins för servrar och communities som höll fuskandet i shackt,

Permalänk
Medlem

Intressant ändå vad som går att skapa

Permalänk
Medlem

Fattar inte att folk fuskar. Du får ju ingen respekt bara hat och du känner ingen stolthet. Aldrig fuskat i MP men fuskade lite i single player spel när man var yngre som tex alla vapen i GTA och sådant men det skadar ju ingen.

Själv spelar jag inte online annat än med kompis så inget jag påverkas av men tråkigt för de som spelar att så många ska förstöra. Satsa på att bli bra på riktigt istället eller bli ok med att inte vara bäst.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Ett väldigt inkräktande Big Brother-sätt att motbekämpa auto-aim skulle vara någon form av kamera som filmar spelarens hand eller fingrar för att verifiera att det är spelaren som utför rörelserna. Det är väl nåt som t.ex. riktigt seriösa privata CS:GO matchmaking-tjänster kanske skulle använda.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem

Gillar inte fusk men måste erkänna att det är en häftig metod

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Skäggig legend

De som fuskar har ett litet inmatningsverktyg.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 16 PRO Max256GB 

Permalänk
Medlem

LOL Fuska på ett spel då är det inte ens värt att spela spelet när allt kommer går bra.
jag själv som spelar CS är inte alls bra spela det för skoj skull absolut INTE FUSKA.

Visa signatur

ASUS PRIME Z390-A. Intel Core i9 9900K Överklockad 5,65 GHz 16MB.
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 4133MHz CL16 Överklockad.
1x MSI GT 1010 Stream acrd, 1x MSI GTX 1080 TI Överklockad.
1x SSD Samsung 500 GB Win 11, 2TB MVMSSD Spel. 850 Watt PSU Gold.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Om spelföretagen skulle engagera sig i online-communities som att erbjuda riktiga privata servrar, bra system för att stänga av spelare etc. skulle alla dessa fusk upphöra. BF-spelen är frukstansvärda och det känns som om Dice inte lagt fem öre på att stoppa fusk egentligen. Man kan rapportera spelare i månader utan att något händer. Alla dessa företag lägger klart mer energi på spyware (anticheat-system) som inte öht fungerar för att stoppa fusk.

Man kan väl hoppas på att fler och fler spelutvecklare går tillbaka till tiden där det alltid fanns privata servrar, lokala (lan)-möjligheter etc.

Är nog tyvärr inte så enkelt. Speciellt med tanke på vilken stor marknad det är för i game items, valutor i spel osv. Mycket av det är bottnar, fuskare osv och så länge det finns pengar att tjäna kommer dessa att existera oavsätt om man får tillgång till privata dedikerade servrar osv.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Det går att använda maskininlärning för att lista ut vem som använder detta med deras input som data-set.

Tyvärr lär inte spelutvecklarna vara särskilt intresserade.

Permalänk
Medlem

Nästa steg är att använda TENS-apparater och fästa elektroder på kroppen som elektriskt tvingar händerna göra rörelser så det ser mer organiskt ut

Permalänk
Medlem

Använd antifusk på serversidan som genom maskininlärning kan upptäcka omänskligt beteende. Det finns t.ex. FairFight. Det finns en risk att dåliga spelare kan bli ganska bra med ett smart fusk och låga "fuskinställningar", men det är nog ett pris de flesta hederliga spelare är villiga att betala. Så länge ingen är övernaturlig så ser jag inget problem med fusk för icke-professionella spelare, sedan löper de alltid risken att bli avstänga ner maskininlärningen förfinas.

Då slipper spelare invasiva mjukvaror på deras datorer som ibland drar ner prestandan, möjliggör för linux-användare att spela genom WINE eller i virtuell Windows-maskin och utvecklare slipper leka katt och mus med fuskutvecklare.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Blir bara arg när jag läser om att fler och fler fuskar...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av dagas:

Fattar inte att folk fuskar. Du får ju ingen respekt bara hat och du känner ingen stolthet. Aldrig fuskat i MP men fuskade lite i single player spel när man var yngre som tex alla vapen i GTA och sådant men det skadar ju ingen.

Själv spelar jag inte online annat än med kompis så inget jag påverkas av men tråkigt för de som spelar att så många ska förstöra. Satsa på att bli bra på riktigt istället eller bli ok med att inte vara bäst.

I många spel så går det ju att fuska bara sådär lite "lagom".

Framförallt i mer casual spel, looter shooters och MMOs osv där det kanske finns in game items bundna till vinster så kan ju det göra att folk går över gränsen. Inte för att man vill "vinna" i sig men för att man vill ha in-game rewards.
I den typen av spel har att fuska by proxy har ju också blivit en stor grej. Folk som tar betalt för att carrya folk till vinst etc. Många av dem som erbjuder sånt är bara genuint bra spelare men väldigt många fuskar förstås.

Sen finns det ju folk som bara gör det för att få fler viewers t.ex. Det händer ju titt som tätt att content creators/streamers etc åker dit på sådant. De är redan bra/jättebra på spelet men de vill uppfattas som bäst så då kan de toggla lite fusk i värsta fall om det går dåligt lite då och då.

Inte för att det är ett direkt competitive spel men en av Destiny 2s bästa spelare ertappades nyligen med att fuska. Han var by all accounts en av de bästa spelarna i världen (även utan fusk dvs), men det räckte tydligen inte.

Sen är det förstås mer "på riktigt" inom e-sport där det finns prispengar att spela om. Då är det ju helt andra drivkrafter.

Så det finns ju ett par andra aspekter av fuskande som inte bara är för att man vill vinna helt enkelt.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Blir väl nästa stora RTX feature 😉

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Sapphire PULSE RX 7600 8GB GAMING/Corsair SF750 Platinum/Kingston Fury Beast 2x16GB 3600MHz CL18/

Permalänk
Rekordmedlem

Det här var ett intressant fusk ur ett tekniskt perspektiv.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Äntligen kan man piska den där polaren som väljer Oddjob i Goldeneye!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Nu vill jag inte uppmuntra till fusk men som utvecklare så är det där ändå lite coolt om de lyckas sy ihop det så prestandan blir tillräckligt bra, cred!
Spelar själv bara mmo där carrying är betydligt vanligare även om det var någon för ett par år sedan som lokalt ändrade sin cooldown mellan spells så han kunde kasta snabbare. Han fick inget straff eftersom de kunde inte bevisa att han hade moddat klientkoden - bara att den betedde sig konstigt. Fusk i mmo bryr jag mig inte speciellt mycket om eftersom loot inte är begränsat (med undantag av pvp) utan det är gruppen mot raiden som gäller så man tävlar inte mot andra grupper.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Nuvarande stationär: 7800X3D, 128Gb ram, 4Tb nvme, 3x8Tb sata-ssd, 4070 Ti S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Detsamma gäller i wow. I wow classic fick bottarna leva fria hur länge som helst då de betalar ju en prenumeration som alla andra legita spelare.
Kom en snabb banware innan TBC classic och folk trodde att äntligen händer det något.

Nepp bottarna är i full gång och förstör ekonomin totalt. De har gått så långt att de använder sk boostade konton och teleporterar under världen för att undvika mobs/spelare och kan mina/herba allt i sin väg.
Likaså i instanser, där de aldrig syns för spelarna. Om man inte gör en /who *instans* där ser man oftast 50 mages eller 50 rogues lvl 58 som har konstiga namn på 24/7...

Sjukt trist.

Därför jag slutade spela classic trots att jag älskar vanilla. Men men.

Det finns lite incitament att stoppa fuskare, allrahelst i spel som kräver prenumeration. Mer prenumeranter -> mer cash.

Permalänk
Avstängd

Det är inte utan anledning som jag har inte har spelat online något på över 10 år.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Systemet måste fortfarande mata in knapptryckningar, det känns som att man borde kunna läsa av det för att avgöra om det är mänskligt beteende eller inte.

Eller?

Permalänk
Medlem

Man kan ju fråga sig själv varför detta säljs av någon som vill utge sig för att vara en seriös spelbutik:
https://www.maxgaming.se/sv/ovriga-tillbehor-till-ps4/cronus-...

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Viking
Skrivet av jehuty:

Systemet måste fortfarande mata in knapptryckningar, det känns som att man borde kunna läsa av det för att avgöra om det är mänskligt beteende eller inte.

Eller?

Från artikeln: ”Det är dock relativt lätt att kringgå dessa restriktioner genom att få hårdvaran att identifiera sig som en vanlig mus från en känd leverantör.”

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Drenmi:

Det går att använda maskininlärning för att lista ut vem som använder detta med deras input som data-set.

Tyvärr lär inte spelutvecklarna vara särskilt intresserade.

Spelutvecklarna är nog intresserade i att skapa bättre spelupplevelser. Det är dock inte de som betalar deras löner...

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Huvet på spiken

Spelföretag behöver börja delegera och dela upp äkthetskontrollen av spelinnehavet och fuskidentifieringen på olika mindre servrar, lite som postkodslotteriet, så kan folk skapa en mobb arga nördar och ge sig på personen i grannskapet som fuskar
Binära sökträd borde inte vara främmande för programmerarna.

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RTX2080S|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Gigabyte Windforce OC @Stock|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Man kan ju fråga sig själv varför detta säljs av någon som vill utge sig för att vara en seriös spelbutik:
https://www.maxgaming.se/sv/ovriga-tillbehor-till-ps4/cronus-...

Oj, jag tänkte svara dig med att den ju kunde agera adapter också så man kan använda alla kontrollers på alla plattformer - sen scrollade jag ner och det stod en lång jäkla lista på olika fusk den kan ordna - rakt där på maxgamings produktinfo.

Fyfan.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför man vill använda sig av den här typen av fusk? Jag tyckte det var kul att fuska(efter man klarat spelet) i gamla spel som t ex Duke Nukem 3d, Doom och liknande spel, bara för att latja runt i spelet. Men att köra wallhack, autoaim och liknande i MP-spel är ju bara patetiskt.

Permalänk
Medlem

Stäng ute spelare från kina så är 99% av problemet med fuskare löst.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | Ryzen 5 9600X | MSI B650M Gaming Plus WiFi | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |