StarWars Galaxies!?

Permalänk
Medlem

"Sorry you are not allowed to create any more characters on this galaxy"

Varför i står det så när jag inte har någon karaktär där??
Försöker få igång en gubbe på en server som jag iaf kan tänka mig att spela på.
Har testat trial på några andra serverar men vill ner på planeterna, och isåfall är det Bria eller Chimaera som gäller.

Edit. Jag hittade en lösning:
http://forums.station.sony.com/swg/board/message?board.id=Tec...
Bria och Chimaera är överbefolkade så man kan inte starta account där med Trial gubbe.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Tycker NGE fungerar ganska bra, men jag har inte spelat det på länge så jag har nog glömt bort det som var bra tidigare

Att Chimaera skulle vara överbefolkade tycker jag känns konstigt när det nästan alltid står "light" på load i spelet.

Är de flesta här fortfarande på chimaera eller för jag aktiverade en trial account för man fick start kit gratis vid prenumeration.
Problemet är nu att jag vill flytta till chimaera men transfer service är avstängd

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Hur är systemet nu, fortfarande bara att trycka på gubben och sätta igång fighten samtidigt som man fikar eller så?

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem
Citat:

"Sorry you are not allowed to create any more characters on this galaxy"

Varför i står det så när jag inte har någon karaktär där??
Försöker få igång en gubbe på en server som jag iaf kan tänka mig att spela på.
Har testat trial på några andra serverar men vill ner på planeterna, och isåfall är det Bria eller Chimaera som gäller.

Edit. Jag hittade en lösning:
http://forums.station.sony.com/swg/...=269322#M269322
Bria och Chimaera är överbefolkade så man kan inte starta account där med Trial gubbe.

konstigt att dem skulle vara överbefolkade med tanke på att våran server (Flurry) är så gott som död på folk.
har oxå funderat på att komma till en europeisk server så fort som transfer service funkar igen...

Citat:

Hur är systemet nu, fortfarande bara att trycka på gubben och sätta igång fighten samtidigt som man fikar eller så?

Nu får du klicka så ditt pekfinger dommnar bort.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tycker också det var konstigt att dom skulle vara överbefolkade, kör på Bria nu. Och det är inte så fasligt mycket folk.

Någon som lirar med en wookie här?
Fick lite grejor när jag nådde lvl22, och allt är grönt. Står att ja ska kunna använda det, men när jag försöker kommer det upp någon text om att jag behöver någort certifikat för att använda grejorna.
Känns jäklig jobbigt, kommer ju inte klara mig hur långt som helst utan extra skydd.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Jag fixade nyligen en ny karaktär på Chimaera.
Jag började spela SWG redan Dec 2003 ,men har gjort en del uppehåll ,och de senaste varade över ett halvår ,men nu är man tillbax ,och jag tycker de nya systemet fungerar väldigt bra.
Det är en trevlig atmosfär i spelet.

Visa signatur

Amd Athlon 64 X2 6000+,2048Mb Ram,Ati powercolour x1950pro 512mb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TuX81
Nu får du klicka så ditt pekfinger dommnar bort.

Ok, på vilket sätt? Sikta osv också som ett FPS eller vad?

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarang
Ok, på vilket sätt? Sikta osv också som ett FPS eller vad?

Du siktar med markören ,med hjälp av musen och skjuter med vänster musknapp ,precis som vilket fps som hellst med andra ord.
Men jag håller in musknappen under fighterna för att vara lite schysst mot pekfingret

Visa signatur

Amd Athlon 64 X2 6000+,2048Mb Ram,Ati powercolour x1950pro 512mb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NirreE80
Du siktar med markören ,med hjälp av musen och skjuter med vänster musknapp ,precis som vilket fps som hellst med andra ord.
Men jag håller in musknappen under fighterna för att vara lite schysst mot pekfingret

Tror det blir att börja igen faktiskt i så fall!

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

hur är det nu för tiden?
Har inte spelat på snart 1 år och verklige inte hängt med i utvecklingen..
2st expansions finns väll?
Hur funkar det rent allmänt och är spelet så dött som alla säger? =/

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

SWG dog den 15 november 2005 av en uppdatering kallad NGE. Många av de gamla spelarna har be getsig till andra spel (tex CoV). Spelet är nu en dålig WoW kopia och buggig ut av bara F-n. Har försökt att spela det flera gånger sedan uppdateringen men blir pissed efter 20 min o stänger ner.

Permalänk
Medlem

Ok, så det innebär att SWG är ruggit dåligt befolkat eller? Är det ens värt att börja igen?

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Strunta i det den enda servern som där är lite folk på är Bria annars är där rätt tomt. Bara försök fåtag på material mm det är kört. Hitta ett nytt spel. De flesta har gott över till City of Villains. Jag tänkte med göra det

Permalänk

En del rykten har gått runt ett tag nu i swg kretsarna att pre cu ska komma tillbaka.. Nge var inte direkt en jättehitt och jag har inte ett exakt antal på vilka som lämnade men det var en hel del om man säger så..

http://www.gamespot.com/pc/rpg/starwarsgalaxiesaned/show_msgs...

Så om vi har TUR så kanske vi kan få spela det spel i alla fall jag älskade att spela!

Så håll tummarna!

Edit: Såg precis att den tråden hade blevit poffad av nån hemsk moderator, men i alla fall stod det

Pre - Cu kommer tillbaka 1st Februari

Tillbaka kommer alla profs och mixningsmöjligheter

"perma death" kommer komma tillbaka för jedis och det är bara pre nge jedis som kommer vara jedis

Det kommer bli samma system som pre pub 9 för er old schoolers så ja jag hoppas verklgien på detta!

Visa signatur

[rDe]
Namow/Namok/ioiny - Chimaera - Rip
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jarefjäll
En del rykten har gått runt ett tag nu i swg kretsarna att pre cu ska komma tillbaka.. Nge var inte direkt en jättehitt och jag har inte ett exakt antal på vilka som lämnade men det var en hel del om man säger så..

http://www.gamespot.com/pc/rpg/starwarsgalaxiesaned/show_msgs...

Så om vi har TUR så kanske vi kan få spela det spel i alla fall jag älskade att spela!

Så håll tummarna!

Edit: Såg precis att den tråden hade blevit poffad av nån hemsk moderator, men i alla fall stod det

Pre - Cu kommer tillbaka 1st Februari

Tillbaka kommer alla profs och mixningsmöjligheter

"perma death" kommer komma tillbaka för jedis och det är bara pre nge jedis som kommer vara jedis

Det kommer bli samma system som pre pub 9 för er old schoolers så ja jag hoppas verklgien på detta!

[rDe]Namow/Namok - Chimaera - Swg

Usch Usch Usch Är ni I rDe inte ledsna för att KDS lämnade ? om du nu var aktiv på den gamla goda tiden

Permalänk

haha, en gammal kdsare kanske? Klart man saknar alla de gamla goda dagarna och alla härliga raider mot luxor gruppad med rde och tsa. En del av chim dog när kds lämmnade, jag menar man kunde ju inte direkt ganka er mer då eller se molan springa omkring

Ja herregud det var tider det Kan dra upp nån gammal rDe film när vi raidar luxor om du vill, alltid härligt med gammla minnen!

Spelade också som ioiny or-lo om du känner igen den gamle räven! Och ja när jag berättade om denna tråden för salva undrar han vad du hette

otroligt dålig forumlerat svar detta man jag blev lite exited bara!

Visa signatur

[rDe]
Namow/Namok/ioiny - Chimaera - Rip
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Medlem

minns när jag lirade trialen i detta, fyfan vad roligt det var, finns det fortfarande folk som lirar detta

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk

Finns ett fptal kvar om man säger så.. Den gammla playerbasen är nästan helt utrotad. Och när du säger trial? När?

En DEL uppdateringar har skett nämligen

Visa signatur

[rDe]
Namow/Namok/ioiny - Chimaera - Rip
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Medlem

SWG är gott som död, varför? NGE (New Game Experience)-patchen släpptes, Combat Upgrade sög också. Gamla och originala som jag kallar det kommer alltid vara det bästa av alla MMOs. Dessa patchar noobifierade spelet, bantade också den, börja härma WoW. Men fansen har ju alltid märkt att programmerarna är inkompetenta.

Edit: Jag testade logga in med en kompis account för några månader sen efter NGE släpptes, loggade in på största servern eller har varit det iallafall...såg max 3 spelare på största staden.

Edit2: Det enda som kan väcka den gamla SWG-känslan är rpgmod servrar på Jedi Academy :P.

Visa signatur

Asrock P4V88+, Intel P4 Prescott 3.0 GHz, Kingston ValueRAM 512MBx2, Asus V9999/TD 6800 128MB AGP, Samsung 160GB 8MB cache, Integrated Via AC'97 5.1 chipset.

Permalänk
Medlem

Synd att dom har pajat ett sånt bra spel som SWG var.
Hadde det överlägset bästa crafting/trade systemet jag har sett i ett MMO spel, spelar hus/städer, ett item system som inte var så idiot basserat på loot utan på bra crafters, kul PvP där guild kunde bygga baser som den andra factionen kunde inta (sen att PvP delen kunde var nått grymt obalancerd med jedi och über templates var ju en annan sak).
Nä saknar verkligen SWG och mitt gammla trevliga guild (JEA) ibland

Permalänk

mm, swg dog egentligen innan cu, runt februari 05 dog spelet.. Dock var det ju helt underbart att spela framt till cu men ja, det var verkligen det bästa mmorpget låt säga pre pub 9.. WoW kan slänga sig i väggen då, inget slog det!

Och ja jedi academy har viss jedi frs liknande kännsla vilket uppskattas

Visa signatur

[rDe]
Namow/Namok/ioiny - Chimaera - Rip
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jarefjäll
mm, swg dog egentligen innan cu, runt februari 05 dog spelet.. Dock var det ju helt underbart att spela framt till cu men ja, det var verkligen det bästa mmorpget låt säga pre pub 9.. WoW kan slänga sig i väggen då, inget slog det!

Och ja jedi academy har viss jedi frs liknande kännsla vilket uppskattas

Instämmer. Den tid när jag spelade det som mest, första halvan av 2004, var spelet på sin höjdpunkt! Men sedan dess tycker jag det bara gått utför. Gav spelet en sista chans i och med NGE, men jag gillade det inte. I och med avbefolkningen var detta så att säga spiken i kistan. Jag kommer aldrig mer damma av kartongen till SWG, tyvärr. Inväntar nu ett nytt MMORPG, för WoW lockar mig inte för fem öre. Kräver lite mer utmaning i spelen än vad WoW har att erbjuda.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk

Jag håller med dig najk. För 2 år sedan var swg det bästa spelet ute på mmorpg marknaden. JAg hade som allra roligast, säg mars till november/december 2004. Det var då jedis var rätt ovanliga, grymma raider mot luxor ( ) förekom och lootfaktorn var underbar. Det var då communityn var i topp, där alla kände alla och man hade roligt trots vissa flames mot Warcry osv.

Man kunde solo pvpa och i mindre grupper vilket i stort sett försvann i cu och jaa eftersom det typ verkar spela 5 personer på varje server så kanske det finns med men inte på samma sätt..

Eller dagarna då armorsmithsen tjänade enormt mycket pengar på att sälja stunresists osv.. Eller när man kunde mixa olika proffesions.

De dagarna när man jagade krayts och lootade pearls till sina guildjedis för att sedan ge sig ut och raida järnet och ställa upp ett par buffbottar utan för en stad och bara ha rent pvp!

De tider då jedis kunde ha armor och var svåra att soloa, trots att posions och gaffis och vks slet dem i stycken.
--------
Film Time:
3vs1 - Gick inget vidare i slutet dock!
http://bygghemsida.com/jare/downloads/swg/[rDe]KahevvsFuison.wmv

Zi'chi´s film (alla på chimaeara borde nog veta vem denne var).. Pre pub 9, riktig skän oldschool film med rDe när vi raidar luxor!
http://bygghemsida.com/jare/downloads/swg/ReDevils-040615-tur...

Tänkte nu när vi ändå pratar Pre cu kan man ju få minnas lite!
--------

Ja detta var tider det! Jag saknar det oerhört..

Och på tal om nya mmorpgn najk, Dark and light ska vara i samma stuk som pre-cu swg, dock tycker jag att betan setttlers of garnath eller vad den heter var sådär.. Ganska segt och laggar nått fruktansvärt. Men om en månad kan det nog vara riktigt bra!

Visa signatur

[rDe]
Namow/Namok/ioiny - Chimaera - Rip
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Medlem

SWG måste gå i konkurs snart eller nåt, så nån kan köpa upp det, men annars så kommer aldrig ett liknande MMO komma :(. Jag ser framemot Huxley, pga utveckling av MMOFPS-genren.

Visa signatur

Asrock P4V88+, Intel P4 Prescott 3.0 GHz, Kingston ValueRAM 512MBx2, Asus V9999/TD 6800 128MB AGP, Samsung 160GB 8MB cache, Integrated Via AC'97 5.1 chipset.

Permalänk
Medlem

http://www.blocket.se/vi/7016907.htm?ca=5_s

Här har vi en kille som är riktigt uppdaterad om hur SWG funkar och vad karaktärerna är värda nuförtiden

Visa signatur

Signatur:
Valfri signatur som hamnar underst i alla inlägg du skriver. Tänk på att du bara f....Blablabla.....

Permalänk

Hmm angående dessa "rumors" så har i alla fall något diskuterat hoss soe och något ska komma att göras!

Jag kollade forumet lite argt för en liten stund sedan och snubblade över detta
http://forums.station.sony.com/swg/board/message?board.id=swg...

Nått är på g, och jag hoppas nu verkligen och innerligt att det är en pre cu server på g och kanske något mer. Detta får väll dock tiden utvisa! Men nu är vi nog närmare än någonsin!

Visa signatur

[rDe]
Namow/Namok/ioiny - Chimaera - Rip
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Avstängd

Jag hade kanske också förnyat mitt account om det gick tillbaks till hur det var när jag slutade. Vilket underbart spel det var.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

"Re: There is a semi-rumored advancement in timeline coming in feb...

I just double checked and to my surprise, I think we are nudging the timeline forward"

Vad menas med detta egentligen?

Visa signatur

BARTON 2500+@3200+ | EP-8RDA+ | TwinMOS 2*512 Dual DDR | Radeon 9800 Pro | WD 120 8mb | Zalman 300A-APF

Detta är min gravsten sen 2004 :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wildstar
"Re: There is a semi-rumored advancement in timeline coming in feb...

I just double checked and to my surprise, I think we are nudging the timeline forward"

Vad menas med detta egentligen?

Har alltid varit mening att SWG utspelar sig efter första filmen (Episode 4 dvs) så om de flyttar fram timeline nu kanske en expansion på Hoth kan bli aktuell, det är något som många fans efterfrågat iaf så det låter smart ur marknadsförings perspektiv.

Permalänk

Att spelet ska gå framåt i timelinen och att hoth ska introduseras har ju varit på spelarnas önskelista sedan ca 1år efter starten. Men vi vet ju att SOE aldrig har lyssnat på spelarna. Det som hänt är ju snarare en förflyttning bakåt i timelinen med mustafar och alla episode 1-3 grejor dom slängt in.

Visa signatur

The dream to awaken our world...You're out of control.I take control! Whose side are you on?I take no side...You're skating the edge.I am the edge!What you *truly* want, only I can give.You can't give it, can't even buy it, and you just don't *get* it.