Prosumer dator - budget 30-40kkr

Permalänk
Medlem

Prosumer dator - budget 30-40kkr

Letar efter en ersättare till min trogna Lenovo Thinkpad P1 G2.

Kör utveckling i MS-SQL samt C# men saknar möjligheten att spela lite mer krävande spel (nuvarande maskin har bara ett Quadro P2000 kort)

Vågar man köra på en Razer eller ska man hålla sig till Lenovo/Dells business maskiner?

15" är maximal storlek, så släpbara 17" går bort

Tacksam för input.

Permalänk
Inaktiv

Vill du spela på den så ska du inte köpa en business-laptop (inte ens en Thinkpad, tyvärr). Deras business-modeller som har påkostade GPU:er är ändå optimerade för typ CAD-arbete och dylikt, dvs. mycket minne och höga tri-counts, på bekostnad av shading.

En businessdator ger dig i princip ingenting heller givet dina arbetsuppgifter (som verkar vara lätt systemutveckling).

Razer eller kanske ASUS ROG hade varit något för dig.

Jag har själv en billig ASUS TUF med 1660ti och Ryzen som jag fick för 8500:- på utförsäljningsrea, den använder jag till spelutveckling och spelande. Funkar galant!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kåre!:

Letar efter en ersättare till min trogna Lenovo Thinkpad P1 G2.

Kör utveckling i MS-SQL samt C# men saknar möjligheten att spela lite mer krävande spel (nuvarande maskin har bara ett Quadro P2000 kort)

Vågar man köra på en Razer eller ska man hålla sig till Lenovo/Dells business maskiner?

15" är maximal storlek, så släpbara 17" går bort

Tacksam för input.

Razer har ju sin nya 14 tums serie, med 3060/3070/3080 med en 5900hx de är fan monster Specs om man vill ha något släpbart
https://www.razer.com/eu-en/shop/pc/gaming-laptops?query=:new...