Permalänk
Medlem

Formuler z8

Hej
Införskaffade mig en Formuler z8 pro som fungerat klockrent tills idag när fjärrkontrollen börjat balla ur. Bläddrade i menyer och den slutar helt plötsligt fungera, det blinkar när man trycker men händer ingenting. Väntar ett tag och då fungerar den ca 10 tryck för att sen sluta fungera igen. Laddade ner Android Tv Remote till min iPhone och då fungerar det men väldigt begränsat iom att en del knappar inte finns i appen. Batterier utbytta, stängt av och på boxen. Vad mer kan man göra? Köpte box och fjärrkontroll för ca 2 veckor sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pagu:

Hej
Införskaffade mig en Formuler z8 pro som fungerat klockrent tills idag när fjärrkontrollen börjat balla ur. Bläddrade i menyer och den slutar helt plötsligt fungera, det blinkar när man trycker men händer ingenting. Väntar ett tag och då fungerar den ca 10 tryck för att sen sluta fungera igen. Laddade ner Android Tv Remote till min iPhone och då fungerar det men väldigt begränsat iom att en del knappar inte finns i appen. Batterier utbytta, stängt av och på boxen. Vad mer kan man göra? Köpte box och fjärrkontroll för ca 2 veckor sedan.

Jag antar att du provat att byta batterier i färrkontrollen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av No_Jah:

Jag antar att du provat att byta batterier i färrkontrollen?

Ja flera olika märken

Permalänk
Medlem

Hej min formuler z8 stängs ned automatiskt . Fjärr funkar inte heller . Vad är fel

Permalänk
Avstängd

Jag tror det finns två olika fjärrkontroller till Formuler, en som går via BT och en som kör via IR. Vilken version är det du har?

Permalänk
Medlem

Är det någon här på forumet som har problem med internethastigheten på era Z8 ?
Det står specat att det är en ethernet gigabit ingång på baksidan. Ändå får jag bara när jag kör tex bredbandskollen max ner 250mb/sec på min formuler z8. Kör Bahnhof fiber 1000/1000 och får 987 mb/sec ner på tex min dator

Vad händer med Z8:an ?