Använda Tp-Link C6 router för bbc iplayer

Permalänk
Medlem

Använda Tp-Link C6 router för bbc iplayer

Hej , tittar på engelsk tv via parabol (bor i Göteborgsområdet) från Astra 28.2 grader Väst.
Min LG tv som är direkt kopplad till denna antenn visar meddelanden på skärmen i stil med "press green to watch from start" eller press red to watch in UHD osv när jag tittar på BBC. Detta gav mig idén att köpa en router enbart till tv:n som skulle ställas in på iplayer via VPN. Min router Tp Link C6 har dock inte förvalet "VPN Client" men under avancerat-tabben finns
Open VPN , PPTP VPN och VPN Connections! Var jag för snål i valet av router eller finns det en omväg?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av jherk:

Hej , tittar på engelsk tv via parabol (bor i Göteborgsområdet) från Astra 28.2 grader Väst.
Min LG tv som är direkt kopplad till denna antenn visar meddelanden på skärmen i stil med "press green to watch from start" eller press red to watch in UHD osv när jag tittar på BBC. Detta gav mig idén att köpa en router enbart till tv:n som skulle ställas in på iplayer via VPN. Min router Tp Link C6 har dock inte förvalet "VPN Client" men under avancerat-tabben finns
Open VPN , PPTP VPN och VPN Connections! Var jag för snål i valet av router eller finns det en omväg?

Du ska nog inte ha en router enbart för tvn men du kan kanske köra vpn i datorn, brygga anslutningen där och konfa det så att bara tvn upplevs vara i Storbritannien för du ska nog inte placera hela laneit i GB om du använder det samtidigt så du inte bara slår på "GB-VPN" när du ser på tv.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

köp vpn på aliexpress

köpte själv ett: tunnelbear vpn (2år) 42 kr (gjorde ett klipp)
funkar fint. Är inne på 4 månaden nu.

Permalänk
Medlem

Lite mer info skall sätta teven på England som "hemmanation" och därefter installera iplayer appen i den.
Har Private VPN som VPN isp. Vilket alltid funkat med dedikerad server på min Nvidia Shield där jag har iplayer igång och fungerande sen länge. Detta är ett nörderi som jag vill utforska bara för lyxen att kunna trycka på knappen för UHD t.ex vid Nations Cup Rugby eller liknande.
Är min routers VPN funktion enbart för att kunna nå hemmanätverket säkert från annan plats eller går det
konfigurera för det jag vill ? Och tack för svaren!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av jherk:

Lite mer info skall sätta teven på England som "hemmanation" och därefter installera iplayer appen i den.
Har Private VPN som VPN isp. Vilket alltid funkat med dedikerad server på min Nvidia Shield där jag har iplayer igång och fungerande sen länge. Detta är ett nörderi som jag vill utforska bara för lyxen att kunna trycka på knappen för UHD t.ex vid Nations Cup Rugby eller liknande.
Är min routers VPN funktion enbart för att kunna nå hemmanätverket säkert från annan plats eller går det
konfigurera för det jag vill ? Och tack för svaren!

Tp-Link C6 kan agera VPN Serve enligt specen så du kan ansluta till ditt lan från utsidan via VPN i den , det du behöver är nått som är både klient mot vpntjänsten och server för tvn. Du behöver nog endera en app som körs i tvn eller en klient i en dator där man sedan låter vpn anslutningen delas ut via ett annat nätverksinterface till tvn.
Finns det ingen VPNapp som funkar i tvn behöver du alltså skaffa nån extern hårdvara som löser det , din router kan inte göra det, åtminstone inte med fabriks os, kanske går det i WRT (har inte kollat)

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.