Permalänk

VPN för Amazon Prime Japan?

Hej alla,
Min fru vill gärna titta på japanska Amazon Prime, men jag är lite osäker på om de detekterar att man sitter bakom en VPN. Finns det någon bra VPN som generellt fungerar bra gentemot utländska streamingtjänster?

Permalänk

har kört både tyska och australienska varianten på prime video fram till rätt nyss utan vpn men fungerar inte längre iom att man nu mer måste verifirea med mobilt bank id på svenska bankers kort (derp...) och bara Amazon.se som stödjer verifieringen än sålänge.

men kanske går att betala med paypal eller nått på amazon har ingen koll på det.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Testade att slå på Tokyo på Ovpn.se som jag har på tv:n och sedan igång med Prime, det kom upp massa japanska tecken och serier och något om en serie Level 2. Så det funkade här just nu iallafall.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk

Kan säga att det går inte på iPad via proton. Appen ber en att koppla loss Vpn:en och försöka igen. Kanske går med en annan tjänst?

Permalänk

Tack alla.
Så openvpn har servrar i Japan förstår jag. Kanske värt att testa!

Permalänk

En följdfråga.. Kan man casta t ex Amazon prime till tv? Just nu har vi en Google dongle på tv och castar från tab och telefon. Men det förutsätter att ovpn har en Android app?

Permalänk

osäker på om prime appen stödjer att kasta bild aldrig kollat men tror jag iaf stött på nån cast funktion nån gång i appen.

dock använder jag till 99.9% min craptop för film tycker konceptet med att behöva femtielva enheter för att spela upp en film är överskattat så kan inte säga säkert.

ganska säker på att du kan sätta upp ovpn på android telefoner.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av newtoninja:

En följdfråga.. Kan man casta t ex Amazon prime till tv? Just nu har vi en Google dongle på tv och castar från tab och telefon. Men det förutsätter att ovpn har en Android app?

VPN Unlimited har i vart fall servrar i Tokyo men jag har inte provat om de funkar för Prime video men det går definitivt att casta från appen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av newtoninja:

En följdfråga.. Kan man casta t ex Amazon prime till tv? Just nu har vi en Google dongle på tv och castar från tab och telefon. Men det förutsätter att ovpn har en Android app?

När jag testade detta senast (fast med Netflix) var Chromecasten tvungen att vara i samma region som enheten man castade från. Lösningen var att sätta upp vpn-klienten i routern istället. Vet dock inte om det skiljer sig något med om man castar från Amazon prime.

Permalänk

Tack alla för goda insikter.
Blir lite knepigt om man måste konfigga om routern så första steget får bli att först testa om ovpn kan komma förbi region block för Amazon prime.