Föra över allt från outlook-kalender 2007 på en dator till outlook-kalender 365 på en annan dator.

Permalänk
Medlem

Föra över allt från outlook-kalender 2007 på en dator till outlook-kalender 365 på en annan dator.

Jag har på en dator Windows 7 och office 2007 med ingående outlook-kalender. Där har jag en fullproppad kalender och tusentals uppgifter. Nu har även jag fallit till föga och skaffat en dator win 11 och microsoft 365.
Hur bär jag mig åt för att få över all information från kalender och uppgifter från gamla datorn till den nya?
Tack på förhand.
Suz

Visa signatur

Suz

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tack. Som jag googlat men inte sett just den.
Jag ska prova det ... sen ... för
nu svarar inte min kalender. Jag har gjort nåt, jag minns dock inte vad, när jag förut provade olika saker på egen hand för att se om jag kunde få över all info till en nyare dator. Fan vad trött jag blir. När jag stänger den med Aktivitetshanteraren säger den som nedan och en drös rader till. När jag ber programmet reparera sig säger den att den försöker återställa min information men det gör den inte.
Beskrivning:
Ett problem orsakade att detta program slutade att fungera med Windows.
Problemsignatur:
Problemhändelsens namn: AppHangB1
Programnamn: OUTLOOK.EXE

Visa signatur

Suz

Permalänk
Medlem

Jag har provat och provat och provat, inget funkade. Läst tips och provat igen (provade inte förslagen på den länkade sidan - sorry - det kändes lite "farligt". Jag fattade inte riktigt).
Jag försökte tillslut i 365 "Importera från ett annat program eller fil" och importera .pst-filen till min dator med win11/365 men fick meddelandet att filen redan fanns eller nåt sånt.
Tillslut provade jag med att byta namn på .pst-filen till samma namn men lade till 2 helt enkelt. BAM! Jag tror bannemig att allt från mitt office 2007, outlook-kalendern och uppgifter, kom med. Tjoho! Så glad.
Nu återstår problemet att kalendern i min win7-dator inte vill svara.

Visa signatur

Suz