Robotdammsugare som inte går emot lister, finns det?

Permalänk
Medlem

Vill undvika märken.

Permalänk
Medlem

Jag själv upplever inget problem med det och jag har en " xiaomi roborock s5 maxv" finns även nyare modeller av den om man vill ha ännu mer funktioner

Permalänk
Medlem
Skrivet av hardrade:

Vill undvika märken.

klassiken är att man sätter dit en vit "gummilist" om dammsugaren gör det och man är rädd för märken tex en tätningslist för fönster eller en list gjord av filtmatta.
ecovacs bromsar ner ordentligt jag är osäker på om den ens nuddar väggen, vår roborock s7+ går i väggen men har inte lämnat några märken på våra vita lister eller väggar.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Brukar dom verkligen dra sig längs listerna? Tror dom brukar känna in kanterna i början och sedan slicka dom nära.

Permalänk
Medlem

En modern robot idag av kvalitet gör inga märken, dom är smarta och ser/känner av lister och andra föremål.

Permalänk
Hedersmedlem

Självhäftande möbeltassmaterial finns även på större ark så det är ganska lätt att göra stöt/repdämpare att sätta på dammsugaren.

Är golvlisterna målade med någorlunda bra färg så ska de tåla en hel del så frågan är om det skulle bli ett problem ens.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Har en Ecovacs Deebot T9, den går väldigt sällan in i lister. Den gör då verkligen inga märken på våra vita lister.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 480 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Rekordmedlem

Jag hittade en video från utvecklingsarbetet där de kom på att det kunde bli skador på saker man körde in i och efter det ändrade man lite för att få bort risken att roboten kör in i nått så pass att det skadas

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd

Har inte dagens robotdammsugare ultraljud så att dom känner av avståndet till hinder och därmed saktar ner och sedan roterar och kör längs med listen?

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

Min sx5:a går emot lister iallafall. Ganska hårt. Ny lgh, vill ej förstöra listerna..

Permalänk
Inaktiv

Har en gammal Neato BotVac som bränner in i väggar, stolsben och allt den kan tänkas träffa. Satte filt tyg/möbeltassar på kofångaren på den så den inte skaver upp spår i listerna. Funkar fint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hardrade:

Min sx5:a går emot lister iallafall. Ganska hårt. Ny lgh, vill ej förstöra listerna..

Min Roborock S5 Max har inte förstört någon list på det året jag haft den iallafall

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig