Permalänk
Medlem

Signalförstärkare för mobil

Jag arbetar med videosamtal och önskar sänka latensen så mycket som möjligt.

Jag kommer flytta runt ofta (inom EU), så tänker att den bästa lösningen är mobil, lokalt simkort och skaffa en signalförstärkare (rätt ord?).

Finns det några förslag på vettiga produkter? Kan tänka mig lägga 1-2000 kr ifall det förbättrar latensen på ett gott sätt. Är det något jag bör tänka på?

Kommer arbeta från korttidsboenden, typ airbnb, hotell, etc. Så antar jag kan köra på en stationär förstärkare (behöver inte vara för ex bil). Inte på språng när jag arbetar, men har inte möjlighet att se över fiber för alla platser jag ska till.

Mobil router kan vara ett alternativ, men även det ett snäpp krångel, då jag byter länder ofta, och man ofta behöver ha bankkonto i resp. land för att kunna starta sådant abonnemang.

Allt gott,
T

Permalänk
Hedersmedlem

Mobil router brukar funka med vanliga telefoni-abbonemang också, tror det är ditt bästa bet då få telefoner har uttag för extern antenn.

Köp nån dyr 5G-kompatibel historia så kommer den ha rätt bra antenner inbyggda, en del har även möjlighet att ansluta externa, men det är inte säkert att de förbättrar något om de inte är riktade och/eller dyra.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Avstängd

Att tillföra en extra komponent i kedjan ökar alltid latensen. Oftast knappt märkbart men däremot mätbart.

Men man kan få en stabilare uppkoppling beroende på förutsättningar och placering.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Rekordmedlem

Det bästa är väl att se till att du har möjlighet till fast bredband i bostaden om det är nått du behöver för att arbeta.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Toppen, tack! Det låter som jag övertänker det lite, och det inte är helt klart att det faktiskt förbättrar någon. Ska se på mobil router. 😊🙏
Mest krångligt att förklara varför jag behöver fast bredband på bulgariska, spanska etc. Dom säger bara "wifi är toppen" med 150 ping. 😅 Men det kanske är enda realistiska lösningen egentligen, om mobilt nät inte är bra.